Tizenegy év után lelövik a Crysis multiját

  • Írta: szlav
  • 2018. július 18.
  • Gyászhír
Link másolása
Több mint egy évtized után véget ér az első Crysis többjátékos módja. Az Electronic Arts és a Crytek bejelentése szerint október 11-én végleg leállnak majd a játék multiplayeres szerverei.

A kétezres évek egyik legmeghatározóbb first person shootere, a Crysis hamarosan végleg lehúzza a rolót - legalábbis ami a többjátékos módot illeti. A 2007-ben megjelent technikai csoda tizenegy évig szórakoztatta a játékosokat online is, októbertől viszont csak az egyjátékos kampánya lesz elérhető.

A játék Facebook-oldalán jelent meg a poszt, amelyben a Crysis csapata elárulta, hogy a kellő játékosszám hiányában úgy döntöttek, hogy 2018. október 11-től nem támogatják tovább a program online multiplayer szekcióját. Ez persze semmiben sem befolyásolja az egyjátékos kampányt, így ha kedvetek támad, bármikor elővehetitek majd a sztorimódot.

Összességében nagyon szép karriert futott be a Crysis. Habár valószínűleg nem a többjátékos mód lesz az, ami miatt első sorban a jövőben is emlékezni fogunk rá, mindig szomorúan látjuk, ha beszüntetik egy-egy játék online támogatását.

16.
16.
markoci555
jó pár éve próbáltam, már akkor tejesen kihalt volt és azt hittem már azok is p2p vagy milyen szerók
15.
15.
Rakottkrumpli
#12: Az tény, hogy az enginek piacán le van maradva jócskán az UE-től, de a lényege nem ez volt a mondandómnak. A crysis 1 idejében sem volt nehéz használni. Csak időt kellett rá szánnom és nagyon sok mindenre rájöttem magamtól, (Az UE 3 nekem sokkal nagyobb katyvasznak tűnt, de valószínűleg csak nem szántam rá elég időt, meg ugye a cryengine-hez voltam szokva) de tény, hogy Dokumentáció és tutorialok nélkül nehezebb volt, mint pl, annak, aki most kezd el vele foglalkozni. De ugye akkoriban nem is volt céljuk, hogy mások is használják a motort. Az editor kb. a modding miatt került bele.
13.
13.
NECROSMOKE
Elore is elnezest kerek mert en nem is tudtam arrol, hogy az elso Crysishoz volt multi O_o" Megegyszer millio-bocsi :D
A kerdesem a kovetkezo: Az csak az elso Crysisra szol? Vagy a Crysis 2 meg Crysis 3 szerveret is lelovik?
12.
12.
crytek
#10: Sajnos a Cryengine már az ősidökben bukta el a harcot...Ott kellett volna akkor megnyerni magának a fejlesztőket. De régen nagyon szarul dokumentálták és nem volt felhasználóbarát viszont mára már egész jó... (1-2 emberes indie cuccokon is látni remek dolgokat lehet vele...) ,de elkéstek vele mivel minden studió inkább fejlesztett saját engine-t és azt használja. Akinek meg nincs inkább a Unity-t vagy az UE4-et választja...a maradék nagyon kevés pedig használja a Cryengine-t ,de ez nagyon kevés...

Hirtelen nem is tudok nonpluszüber AAAA-t mondani ami ezt használná amik vannak:

Prey
Kingdome Come
Sniper: Ghost Warrior 3
Hunt: Horrors of the Gilded Age (de ez nem külsős hanem a Crytek játéka)
Wolcen: Lords of Mayhem (ez még készül jelenleg early access)
Aztán a jövőben érkező cuccokról meg nem is tudok semmit....

Tudom én egy senki vagyok ,de nem értem az EA nem miért jó ülni a jogokon...Értem én ,hogy nekik ami nem hoz alsó hangon 5 milliós eladást 0. nap az bukás....de mit veszítenének vele ha teszem azt visszaadnák a Cryteknek ,hogy nesztek parasztok azt csináltok amit akartok csak a bevételetek 30- X%-a a miénk lesz az eladásokból.... A Crytek jól jár mert nem multis shitet kell fejleszteni (Hunt) hanem egy olyan címet (Crysis) amit mindenki vár.... EA-nek is jó mert a zeró $ helyett (ugye mert ülnek rajta céltalanul) jönne a zseton mert PC, Xbox ONE, PS4 trion tuti hozna mindig 2-3 milliós eladást egy Crysis rész... Aztán ez is lehetne Cod ami minden évben jön.... Nem véletlen hogy bármilyen Crytek hírhez legyen az mondjuk a friss HUNT csak olyna komentek vannak alatta facebookon is hogy új Crysist akarnak...Hunt komment nulla kutyát sem érdekli a multis szarjuk.
10.
10.
Rakottkrumpli
#6: Kicsit se nehéz ;) Unreal-ba vannak dolgok, amik direkt felhasználó barátabbak, hogy a minden tudást nélkülöző emberkék is tudjanak vele dolgozni, de sok mindenben viszont pont az unreal van túl bonyolítva a cryengine-hez képest. 17 évesen már konkrét modokat és multis pályákat csináltam a cry 1-hez minden tutorial nélkül és nekem sem volt semmilyen tapasztalatom semmilyen engine-el.
9.
9.
GAMEROD
#4: A gamespy-al nem volt probléma, csak az hogy azt is megszüntették.
8.
8.
atesz89
Legjobb multi-ja az első résznek volt még voltak benn klán meccsek is esl cb stb....
7.
7.
CitromH
Hát én pont a multi miatt emlékszem rá.
6.
6.
kastorhun
#5: Ezt tudni lehetett eddig is hogy a Crysisnak vége.
Maga az engine pedig tény hogy a legszebbek között van, de állítólag piszok nehéz vele bánni.
5.
5.
crytek
Nagy kpár, hogy az EA nek nincs terve a Crysis szériával. Akkor legalább adnák el a jogokat.. Nem lett volna rossz a 10 éves évfordulóra egy friss cryengines remastered
4.
4.
abydos
#1: Jó ötlet! A GameSpy is milyen jó volt így! Ja, várj csak...
3.
3.
McDuff
Lőjjék, tudtommal a Crysis Wars él és virul,csak a sávszél szab határt az egyéni szervereknek. Lanpartyn mennyit toltuk ezt,úristen,volt pár év amikor rendesen erre voltunk rágyógyulva. Kellemes emlék.
2.
2.
mestermagyar
#1: Bárcsak elavulna a szerzői jog idővel. Oh wait...
1.
1.
GAMEROD
Szerintem meg létre kéne hozni egy nagy multiplayer szolgáltatót, olyasmit mint a tunggle, és minden játékot ráirányítani. Valami alternatíva biztos lenne arra hogy ne addig tartson ki egy multiplayer játék, amíg az támogatva van.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...