Telltale Games - a bezárás margójára

  • Írta: zoenn
  • 2018. szeptember 24.
  • Gyászhír
Link másolása
A kalandáték-sorozatairól elhíresült Telltale Games pénteki bezárásának híre megrengette a játékipart, az érintettek közül néhányan elmesélték, hogyan zajlott le a folyamat a stúdión belül. Még mindig kérdés, mi lesz a The Walking Deaddel.

Szombat reggel robbant a hír, miszerint a másfél évtizedes múlttal rendelkező kaliforniai Telltale Games lehúzta a rolót. Bár tavaly novemberben már a dolgozók 25 százalékának búcsút intettek, egy kilenc hónapja született interjúban a csapat vezérigazgatója, Pete Hawley úgy nyilatkozott, hogy a stúdió "tényleg remek formában volt". Így a bezárás híre mindenképp váratlanul ért mindenkit.

Főleg a fejlesztőket, akik testközeléből élték át, hogy pénteken a vezetők összehívták őket, majd közölték a rideg tényeket. Emily Grace Buck, narratív designer a Twitteren számolt be róla, hogy ezután csupán 30 percük volt a dolgozóknak arra, hogy elhagyják az épületet. Szeptember 24-én, hétfőn azonban három órára visszatérhettek, hogy összegyűjtsék azokat a személyes holmikat, amiket pénteken nem sikerült.

A Telltale 225 munkatársának mondtak fel, a maradék 25 dolgozó pedig csak a fennmaradó kötelezettségeket egyengetik el. Pete Hawley szerint "rendkívül nehéz év" a mostani a csapat számára. Mint írta, büszke volt a játékaikra, de nem fogytak valami jól. A beszámolók szerint csupán az első The Walking Dead-évad és a Minecraft: Story Mode volt pénzügyileg sikeres, minden más projektjük veszteséges lett.

Még mindig nagy a kérdőjel azzal kapcsolatban, hogy mi lesz a stúdió folyamatban lévő projektjeikkel. A The Walking Dead: The Final Season második epizódja kedden még megjelenik, de nem tudni, mi lesz utána. Ugyanez érvényes a már bejelentett Stranger Things-kaladjátékra és a The Wolf Among Us második etapjára. A Telltale az elkövetkezendő hetekben ígért tájékoztatást a tervekről.

Melissa Hutchison, a The Walking Dead Clementine-jének szinkronhangja szintén nem tud semmi konkrétumot a játék folytatásáról, tweetjében már el is búcsúzott a stúdiótól. Utoljára a második epizód szinkronfelvételén működött közre, így nagy eséllyel befejezetlen marad az utolsó évad. Akik az egész szezonra befizettek, még refundolhatják a játékot a Steamen.

Az elmúlt években számos bírálat érte a stúdiót amiatt, hogy látszólag képtelen megújulni, játékaik rendre ugyanolyan alapokra húzták fel, és már nyoma sincs a korai éveket jellemző, a döntéseinkkel ténylegesen alakítható történeteknek. A VG247 mikrofonvégre kapta Alexis Kennedyt, aki szabadúszó íróként olyan játékokon működött közre, mint a Cultist Simulator vagy a Dragon Age 4.

Mint mondja, 2017 elején a BioWare-nél húzta az igát, amikor a Telltale megkereste őt. A csapat egy mobilokra szánt zombis játékon dolgozott, amit véletlenszerűen sztorival operált. A projektnek semmi köze nem volt a The Walking Deadhez, műfaját tekintve bázisépítős, erőforrás-gyűjtős stratégiával lett volna dolgunk. Ezzel a játékkal próbálták volna megújítani a szokásos Telltale-féle játékmenetet. A procedurálisan generált történetbe azonban sok hátulütője volt, és nem volt elég erőforrásuk, hiszen pár hónappal voltak túl az első elbocsátásokon - a játékot idén márciusban elkaszálták. Pedig a terv ígéretes volt, a Telltale legalább próbálkozott.

12.
12.
Juha
#10: Ez nem jelenti azt, hogy a "felmentési időre" nem kapnak fizut, vagy esetleg végkielégítést (nem, ne pornóban gondolkozz).
#11 Itthon ez élő adásban megtörtént a Morning show-al, keress rá.
11.
11.
Thor Vath
#10: Igen, ez elég görény eljárás: felmondanak mindenkinek, aztán fél óra múlva már az utcán is vagy. Sokat elmond a cégvezetésről, egy ilyen cégért nem is kár.
10.
10.
Ooorky
https://www.polygon.com/2018/9/25/17901106/telltale-layoffs-lawsuit-warn-act

Volt dolgozó perli a céget (valószínűleg a többiek is csatlakozni fognak), mivel az amerikai törvények értelmében nagy létszámleépítésekről 60 nappal előre kell tájékoztatni a dolgozókat.

Mivel ezt a Telltale elmulasztotta ezért a munkaviszony megszűnése után további 60 napig fizetnie kellene, mintha mi se történt volna...

Ha belemennek a perbe (nem fognak, mivel tuti bukta) akkor a végén még kamatokat is fizetniük kell.
9.
9.
McDuff
#2: Vagy végignézte vmelyik youtubernél, de volt olyan ami még annyit se ért meg. Én a Batman-nél éreztem először, hogy elfáradt ez az egész, lerítt róla az igénytelenség és akkor még akadt is mint állat minden platformon! Wut!?
De a TWD1-2 szerettem, de még a GoT is betalált nálam, utóbbit sajnálom hogy szintén lezáratlan marad :/
8.
8.
markoci555
#2: pont akartam írni, én is humble-van szereztem be szinte minden játékukat, egy sam and max-ért biztos nem fogok 60 dollárt fizetni
7.
7.
De ezek nem inkabb visual novelek? Par gomb megnyomasatol meg nem lesz jatek...
6.
6.
Nicodemus
3 jó játékuk volt csak. A TWD első évad tényleg zseniális lett, valamint nagyon élveztem a BackToTheFuture-t is és a Wolf Among is élvezetes volt. De az összes többi a szar és a középszer között mozgott. A Batman pl. kifejezetten igénytelen lett.
4.
4.
Heldengeist
#2: Ott volt a probléma, hogy a kezdeti sikereken gyorsan felhizlalták a stúdiót, sok projektet futtattak párhuzamosan és így egyik sem kapta meg a szükséges figyelmet és erőforrásokat, miközben a fejlődéssel egyáltalán nem foglalkoztak.
3.
3.
user101
Nem volt váratlan és nem is rázott meg. Sőt! Még örülök is, hogy ekkora fejlesztői potenciál felszabadult, mert eddig feleslegesen kötött le egy csomó kiaknázatlan energiát.
2.
2.
Codehook1337
Szerintem ott volt a problema, hogy egy kis retegen kivul mindenki valamilyen learazasnal vette meg a jatekokat. Tobbek kozott en is es birtam is oket, de teljes arat nekem nem ertek volna meg.
1.
1.
Heldengeist
Szerintem egy kicsit erős azt állítani, hogy megrengette a játékipart és az sem áll sokkal közelebb a valósághoz, hogy váratlan volt. Legalábbis azoknak, akik aktívabban követik a játékipar híreit. Valamennyire mindig váratlan, elvégre az expókon nem stúdióbezárások, hanem játékmegjelenések időpontját jelentik be, de ez csak idő kérdése volt, már jó ott lebegett a fejük felett. Ami meg a megrázást illeti, kicsik voltak ahhoz és csak rétegjátékokat gyártottak (mint a mellékelt ábra mutatja, azt sem túl jól).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...