Több Diablo-projektet is törölt a Blizzard

A Diablo: Immortal bejelentése a gamer világ idei egyik legnagyobb botrányába torkollott, hiszen a franchise rajongói többet vártak egy egyszerű mobiljátéknál. A Kotaku most beszámolt a Blizzard korábban törölt Diablo-projektjeiről.

Mi történt a Diablóval? Az idei BlizzCon legelőkelőbb pozíciójába helyezett Diablo-panel hatalmas csalódást okozott a rajongók jó részének. Sokan egy újabb Diablo III-kiegészítőcsomagot, vagy akár egy teljesen új számozott folytatást vártak, azonban az irvine-i stúdió csupán a Diablo: Immortalt, egy kizárólag mobilra fejlesztett mellékágat mutatott be. Az ezt követő visszajelzés pedig a vártnál is negatívabb lett - először történt meg, hogy a saját rendezvényükön kifütyülték a színpadon álló fejlesztőket.

A Blizzard márpedig kijelentette, hogy több Diablo-projekten is dolgoznak. Hol maradtak ezek tehát a showról? A nagy részük nyilván még az inkubátorban van, a Kotaku azonban a minap elárult néhány igazán érdekes részletet az elkaszált projektekről.

A forrásaik szerint a Blizzard 3-as számú csapata (ami a Diablo-szériáért felelős) a Reaper of Souls után egy második nagy kiegészítőt is tervezett a Diablo III számára, a vállalat azonban végső soron úgy döntött, hogy nem érdemes többé a harmadik epizóddal foglalkozni, az erőforrásokat a Diablo IV-re kell összpontosítani. A Kotaku cikkében megszólaló névtelen fejlesztő így számolt be az ügyről:

"Azt mondták a csapatunknak, hogy 'Befejeztétek a Reaper of Soulst és nagyszerű lett! Mégis azt gondoljunk, hogy az a legjobb az IP számára, ha a Diablo IV irányába haladunk tovább.' Az az érzés keringett a csapatban, legalábbis az én benyomásom szerint, hogy a vezetői körben nem szavazták meg a csapatunk iránti bizalmat. Úgy gondolták, hogy a Diablo III egy hatalmas seggre esés volt. A menedzsment úgy gondolta, hogy a csapatunk teljesen elszúrta a dolgot. Várhattak volna pár hónapot, hogy lássák, hogyan teljesít a Reaper of Souls, de az ő szemükben a Diablo III-at már nem lehetett megváltani.

Rengeteg embert lesokkolt a döntés. Szerintem sokan azt gondolták, hogy 'Rendben, sok hibát követtünk el a Diablo III-mal, de ezekből tanultunk és a Reaperrel bebizonyítottuk, hogy mire vagyunk képesek. Megjavítottuk a játékot, a kiegészítő pedig remek lett!' Úgy gondolom, hogy sokan hitték azt, hogy jó útra léptünk és tudjuk, hogy merre kell haladnunk, ezt pedig a második kiegészítővel bizonyíthattuk volna be."

A Kotaku szerint ezután a Diablo III csapatát több különböző projekt közt szórták szét, ezután pedig megkezdődött a Hades kódnevű projekt fejlesztése, melyet a Reaper of Souls atyja, Josh Mosqueira vezetett. Ez pedig egy hatalmas váltás volt az eddigi játékokhoz képest.

A Hades ugyanis leginkább a Dark Souls-szériára emlékeztetett, egy hátulnézetes szerepjátékról volt szó, amely merőben eltért az eddig megszokott izometrikus action-RPG-től. Olyannyira nagy váltás volt ez, hogy a cégen belül hezitáltak azzal kapcsolatban is, hogy Diablo IV-nek nevezzék azt. A fejlesztés azonban borzasztóan problémás volt, így 2016 közepe táján el is kaszálták az egészet. Ezután indult meg a Rise of the Necromancer fejlesztése, valamint belevágtak egy Fenris kódnevű projektbe, amely a források szerint a Diablo IV-et takarja.

Mi tehát a fejlesztők véleménye a franchise jelenlegi állapotáról? Egy veterán fejlesztő az amerikai magazinnak elárulta, hogy a menedzsment döntése és a Team 3 szétszórása igen káros volt a játék számára. "Emlékszem, hogy jó néhányan arra a következtetésre jutottunk, hogy ha befejezhettük volna a második expanziót ahelyett, hogy szétszórják a csapatot, utána meg belevágjunk a Hadesba... ha mindez nem történik meg, akkor lenne egy erős harmadik felvonása a Diablo III-nak, ami mostanra már meg is jelenhetett volna."

A Blizzard azonban teljesen más szemmel látja a dolgokat. Az ő álláspontjuk szerint a projektek törlése és az átszervezések megszokottak a cégen belül, s részben ez az oka annak, hogy a múltban is minőségi játékokat tettek le az asztalra:

"Ami a játékok megjelenés előtti eltörlését illeti: mi ezt a cég egyik erősségének látjuk. Reflektál arra, hogy elkötelezettek vagyunk a minőségi játékok iránt - ez mindig is így volt. A múltban is átlagosan csupán a projektjeink 50 százalékát dobtuk piacra, ez pedig érvényes az elmúlt 30 évre. Egy játék törlése mindig nehéz döntés, de a döntés mindig helyes volt. A Titan eltörléséből született az Overwatch, a Nomad eltörlése pedig a World of Warcrafthoz vezetett."

8 komment - szólj hozzá!