És neked mennyi kell még a 2 millió Gamerscore-ig?

  • Írta: fojesz
  • 2018. november 23.
  • Érdekesség
Link másolása
Stallion83 neve bizonyára sokak számára ismerősen cseng, az úriember ugyanis hivatalosan is a világ legnagyobb acsivadásza. Most újabb rekordot döntött: elsőként érte el a 2 millió Gamerscore-t.

Habár az achievement-vadászattól sok játékost kiráz a hideg, vannak, fanatikusként gyűjtögetik a platformjukon a különböző kihívásokért járó jutalmakat. Ray Cox, vagyis Stallion83 talán a legismertebb mindnyájuk közül, neki ugyanis híresen sok acsija van: egész pontosan ő volt az első, aki elérte az 1 millió Gamerscore-t a világon.

Ez még 2014-ben volt, és azóta ugyan leeresztett egy kicsit az úriember (tavaly még át is engedte az első helyet egy darabig a legnagyobb riválisának, smrnovnak), mostanra összekapta magát és újabb rekordot állított be: a Halo: The Master Chief Collection Halo 2-jét játszva elérte a 2 millió Gamerscore-t is, ráadásul ugyancsak elsőként - smrnov eközben "rongyos" 1,96 millió ponttal követi őt.

Cox 2005. november 22-én szerezte az első achievementjét a Hexic HD-ben, azóta gyűjtögeti szorgalmasan a pontokat. A teljesítményére természetesen a Microsoft is felfigyelt, a redmondiak életre szóló Xbox Live-előfizetéssel jutalmazták. Cox az újabb rekord után már nem merte egyébként megígérni, hogy rámegy a harmadik millióra, azt mindenesetre leszögezte, hogy mindig is imádni fogja a videojátékokat és az achievementeket.

25.
25.
kopic
#16: Burial at Sea... Ahhhh!!!! Legjobb dlc vilagon...
24.
24.
adamsfamily
Ennek a srácnak se nagyon van élete.Nekem a 360-as profilomon van 62 000 gamerscore,amit 10 év alatt gyűjtöttem össze.Xbox one-on új profilt kellett csinálnom,mert nem tudtam a réginek a jelszavát(még az e-mail címnek se).Az új profilon 1 év alatt jött össze 12800.Szóval jó sokat játszhat a gyerek.
23.
23.
Yanez
#22: Én pl még azért is szeretem az achikat, mert pl pár év múlva nagyon klassz dolog átnézni őket, felidézni az emlékeket, hogy anno ebben meg abban a játékban miket értem el, milyen dolgokat csináltam meg. Egyben kissé nosztalgikus is. Mint egy bélyeggyűjtemény, ahol a bélyegek többségéhez valami háttértörténet is fűződik. :)
22.
22.
FrankBlack
#19: Van olyan achi, hogy elindítottad a játékot :D Legalábbis Uplay-en biztosan, nem is egynél.

Szerintem amúgy az achi rendszer azt a célt is szolgálja, hogy visszajelzést ad a kiadónak, a játék készítőinek. Sztem innen tudják meg, hogy akiknek megvan a játék mennyit játszottak vele, meddig jutottak el, melyik részével mennyit, hogyan játszottak, mit használtak, mit fedeztek fel, stb. Én úgy emlékszem pl. a steam-en mi magunk is megnézhetjük, hogy egy adott játék achi listájának egyes elemeit a játékkal rendelkezők hány %-a teljesítette.

Tehát én úgy gondolom, hogy a kiadóknak, fejlesztőknek is hasznos visszajelzés sok achi, még ha mi értelmetlennek, feleslegesnek is tartjuk, nekik valószínűleg nem az.

Vannak, akiknek új célt, kihívást jelentenek az achi-k. Lehet, hogy amúgy nem csinálná meg, de mivel jár érte achi, ezért megcsinálja. Nem annyira azért, mert különösebb jutalom jár érte, hanem csak mert jó érzés, hogy megcsinálta. Az achi felkínál egy új célt, kihívást, a játékos pedig megcsinálja, ha van kedve hozzá. Vagy akkor is, ha nincs kedve hozzá… Ahogy előttem is írták főleg a függőségekre, OCD-re egyébként is hajlamos személyeknél akár beteges, kényszeres is lehet, és komoly függőséget is okozhat ez is…
19.
19.
delphijos
#5: Én ezzel értek egyet. Egy jó achievement az jó dolog. De nem fogom azzal tölteni az időmet hogy pisztollyal nyírjak ki 1650 ellenfelet, vagy hogy csirkejelmezben nyerj meg egy versenyt. De az olyan achievement-et meg feleslegesnek tartom, hogy "játsz egy meccset online". Ezzel az erővel lehetne azért is amikor először elindítom a játékot. De szerencsére nem vagyunk egyformák.
18.
18.
konkolyadam
Van ertelmuk: platinazd a Bloodborne-t es kapsz egy ingyen exkluziv temat. Azt hiszem mas jateknal is van ilyen.
17.
17.
Yanez
#16: Pont ezért sem írtam azt, hogy mindegyik.
16.
16.
Neo1989
#14: Az általam kipróbált dlc-k mint a Perseus Mandate, Burial at Sea v a Death of the Outsider nagyon tesztetek és akkor még azt is megemlíteném hogy a Witcher 3-hoz (javíts ki ha tévednék ) ingyen megkaptad az összes dlc-t.

Szóval nem mindegyik vacak.
15.
15.
McDuff
#1: Fúúú, átérzem, néha azért próbálom moderálni magam és csak simán élvezni a játékot, de nem mindig sikerül :D
14.
14.
Yanez
#13: Amiről te beszélsz, az a legtöbb dlc, amiért még fizetsz is. Az acsik viszont ingyen vannak és akár több óra pluszt is adhatnak egy játékhoz! Lehet, hogy számodra ez semmi, másoknak viszont jó móka.
13.
13.
bitbandita
A játéktörténelem legnagyobb humbugja az achievement rendszer. Tartalomnak álcázott semmi.
12.
12.
Yanez
#11: Nincs véletlenül ilyen acsi-elvonókúra? Vagy mondjuk AA (anonym acsikoholisták) klubja?
11.
11.
Max3000
#8: Én pár éve a Prince of Persia forgotten sands-al voltam így.Nem elég,hogy gyengém a hack and slash játék fejtörőkkel,de később az acsikba is belebuzultam ennél a játéknál olyan szinten,hogy rá kellett hagynom,mert már beteges módba ment át.Soha előtte és azóta sem foglalkoztam/foglalkozom ezekkel a plusz dolgokkal.Nem is a plusz idővel van gond,mert ha nincs annyi időm játszani,akkor is függőséget tud okozni ez az acsi gyűjtés.Rosszabb mint a drog halál komoly.
8.
8.
#7: Nem kötelező, mégis nagyon effektíven képesek a befejezetlenség érzését kelteni az emberben. Egyszerű pszichológia, amivel próbálnak a játékban tartani. És ez nem csak acsikra igaz, a legtöbb játéknak manapság meg vannak a maga teendői, sok ki is ír egy százalékot.

Például számomra nagyon dühítő, amikor többször, egyre nehezebb fokozaton végigjátszok valamit, kiismerem a játék utolsó, apró rendszereit is, tudom a trükkjeit, mit érdemes fejleszteni, mit nem, min lehet időt spórolni, stb - mondhatni a kisujjamból kirázom az egészet - ennek ellenére szembesülök azzal, hogy elvileg csak a játék 60-70 százalékát fejeztem be, mert idővel elegem lett és nem akartam az n+1-edik gyűjthető szart már felvenni.

Én a completionist beállítottságommal, ha pontosan tisztában is vagyok azzal, hogy már semmi plusz élményt nem tud a játék számomra nyújtani, akkor is úgy állok fel előle, mintha félbe hagytam volna. A Ubisoft játékok általánosságban, vagy akár az új Tomb Raider-ek nagyon "veszélyesek" ilyen szempontból, főleg előbbiek, hiszen néha már gyakorlatilag csak nagyon hosszú checklistek, mint játékok. Egy kis OCD-vel nagyon beléjük lehet ragadni.

Egy hónapja vettem elő újra a POP Warrior WIthin-t, és őszintén meglepődtem, hogy már ebben az Ubi játékban is voltak ládák. Nem is emlékeztem rájuk, mégpedig azért, mert 1) alig van belőlük 2) csak extrákat (főleg concept art) oldanak fel 3) nem tolja a pofádba a játék hogy vannak és hogy hány hiányzik még, és nem is köti a progression-höz, nem marad rossz szájíz utána, ha valahol kimaradt egy. Tényleg csak az fog utánuk menni, akit biztosan érdekel.
7.
7.
Yanez
#5: Szerencsére minden játékban több is van, így elég csak azokat teljesíteni, amelyek érdekesek xy személy számára. Amúgyis ez mindössze egy opció, szerintem senkit sem zavar, ha ott van, mert ugye nem kötelező.
5.
5.
#3: Szvsz attól is függ ez, hogy milyen achievementről beszélünk. Ha valami tényleg nehéz, kihívás véghezz vinni, ergó valódi "achievement", azokat szeretem én is, sokakat biztosan egyfajta büszkeséggel is eltölt.

De ott van az a fajta is, hogy szedjél össze ebből ezret, játszál x ideig minden fegyverrel stb, na azoktól kiráz a hideg. Baromi időigényesek, és semmi értelmük. Nem is kell hozzájuk más egy óriási adag türelmen kívül.
3.
3.
Yanez
#2: Akkor elmondom mi értelme: az acsik és trófeák plusz kihívással bővítik az adott játékokat. Pl egy ow játékban sok érdekes mellékküldetés meg gyűjtögetnivaló van, amiket érdekes és olykor kisebb kihívás is teljesíteni. Na ez is pont ugyanilyen! Pl szerezz 100 fejlövést, vidd át életvesztés nélkül x pályát, csinálj 100-szoros kombót, stb.

Ezek ilyen plusz "küldetések". Ez egy lehetőség azoknak, akik piszkosul élveznek egy adott címet és minél többet szeretnének játszani azzal. Vagy csak simán gamer az ember és szereti az ilyesmit. :)

Nincs azzal baj, ha nem tetszik, úgy ahogyan egyik videójáték sem tetszhet mindenkinek, de igenis van értelme! Az viszont meredek, amikor valaki ennyire hajszolja őket, de ilyen szempontból bármit túlzásba lehet vinni (pl speedrun), ami nem jelenti azt, hogy ezt muszáj is.
2.
2.
Neo1989
Én meg személy szerint az az ember vagyok aki nem is érti h mi a f.... értelme van az achievement-eknek és hálát adok a magasságos Istennek h legalább a a PC játékokban nincs benne ez a f....ság.

Én a játék öröméért játszóm nem ilyen felvillanó bisz baszokért. Emlékszem még az Arcade típusú 360-omban nem is volt HDD szal USB-re kellet rátennem profilt és amikor végeztem egy játékkal csak formáztam az eszközt és kész.
Törölte az egész profilt. Nem nagyon érdekelt.
1.
1.
Slik
en is imadtam gyujteni oket, de atment abba, h mar nem is jatszottam olyan jatekkal amit tudtam nem tudnek kimaxolni hiaba tetszett
meg mikor ugy kezdtem el a jatekot, h az elejetol figyeltem hogyan lehetne meg az osszes az is tonkretette az elmenyt
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...