Lemondott a Starbreeze elnöke, bajban a stúdió

Ha azt mondanánk, hogy az Overkill's The Walking Dead nem felelt meg az elvárásoknak, akkor nagyon enyhén fejeznénk ki magunkat. Az anyagi bukás a csőd szélére juttatta a svéd videojáték-fejlesztő céget.

Úgy tűnik, egyik The Walking Dead-játék fejlesztése sem végződhet happy enddel. Az Overkill Software próbálkozása ambiciózus volt, hiszen a Payday kooperatív mechanikáit vegyítette volna a népszerű IP-vel. A washingtoni zombihajsza azonban eléggé félresikerült, fogalmazzunk úgy, hogy a játék nem vált instant klasszikussá. A középszerű minőséget és a rengeteg defektet pedig az eladások is tükrözik, azok ugyanis jócskán alulmúlták az anyavállalat, a Starbreeze elvárásait.

Mindez pedig komoly következményekkel jár a fejlesztőkre nézve. A csapat először is úgy döntött, hogy radikális átszervezésekre lesz szükségük, melynek első lépéseként az eddigi CEO, Bo Andersson Klint hagyta ott a pozícióját. Klint 2013 óta vezette a vállalatot, így ő felügyelt akkor is, amikor a stúdió hatalmas sikereket ért el a Payday 2-vel.

Az Overkill's The Walking Dead gyenge teljesítménye azonban a csőd szélére juttatta a svéd stúdiót, így a leépítések mellett a játék árából is hamar le kellett faragniuk. Az átszervezések időszakában a vezetést Mikael Nermark vette át, aki ebben az ingatag időszakban ideiglenesen átvette a CEO szerepét. Nem ez az első eset erre, hiszen 2011 és 2013 között szintén ő ült ebben a székben. 

Ami pedig a céget illeti, a Starbreeze a stockholmi kerületi bíráságnál jár Canossát. A fizetésképtelenné vált stúdió benyújtotta a kérelmét abba a svéd programba, amely az ilyen esetekben a vállalatok felépülését, anyagi talpra állását segíti.

15 komment - szólj hozzá!