Erre képes az RTX 2060 a Battlefield V-ben

A CES 2019 során az Nvidia bemutatta a piacvezető GPU-szériájának legújabb, a korábbiakhoz mérten jóval kedvezőbb árú szereplőjét. Most a Digital Foundry szakemberei letesztelték, hogy mihez tud kezdeni a Battlefield V-tel.

Nos, ahhoz képest, hogy az RTX 2060-at az Nvidia szakemberei elsősorban 1080p-s és 1440p-s játékra szánják, a maximális részletesség és a valós idejű sugárkövetés bekapcsolása esetén már Full HD-ban is jelentkezhetnek gondok, ám ha a textúrákat ultra helyett csupán high minőségre állítjuk - ami egyébként Full HD felbontásnál nem is igazán jelent észrevehető különbséget -, illetve a DXR-t is levesszük mediumra, akkor máris 70-80 fps környékén járhatunk még a legnagyobb összecsapásokban is, vagyis tökéletesen garantált a stabil 60 képkocka másodpercenként.

Persze a dologhoz hozzátartozik, hogy az új videokártyával kapcsolatban még érkezik majd egy új Nvidia-driver, valamint a Battlefield V-ben is várható némi optimalizáció, melyek tovább javíthatnak a helyzeten. És akkor még nem is beszéltünk a mesterséges intelligenciára épülő DLSS (deep-learning supersampling) vonalsimítási metódusról, ami jelentős gyorsulást is eredményezhet.

Egyébként kizárólag a Battlefield V eredményeit nézve egészen meglepő eredményt kapunk; a szintén frissen bejelentett Radeon VII a hivatalos mérések szerint körülbelül ugyanarra képes 4K-ban ray tracing nélkül, mint amire az RTX 2060 Full HD-ben sugárkövetéssel.

50 komment - szólj hozzá!