HWSW: Elég jövedelmezőek az "ingyenes" játékok

  • Írta: zoenn
  • 2019. január 21.
  • Biznisz
Link másolása
Az ingyenesen is játszható játékok hozták a legnagyobb bevételt 2018-ban a digitális játékok piacára. A 109,8 milliárd dolláros piac valójában a 80 százalékát a free-to-play kategóriának köszönheti - írja a HWSW.

Összesen 87,7 milliárd dollárra taksálja a free-to-play játékok piacát a Nielsen tulajdonában lévő SuperData kutatócég a 2018-ról szóló jelentésében. Az ingyenes játékok, régóta tudjuk, hogy csak az illúzióját keltik az ingyenességek, jól felépített mechanizmusokkal, például időkorlátokkal próbálják rávenni a felhasználókat a fizetésre és a gyorsabb haladásra. Valójában free-to-play (F2P) vagy freemium játékok a fizetős játékok bevételének többszörösét is kitermelhetik, amelyet most az elemzőcég adatokkal is szemléltet. A F2P játéktípus a 109,8 milliárd dolláros digitális játékok piacából egy elég jelentős összeget, 80 százalékot harap ki, amellyel több kört is mér a prémium kategóriára.

A teljes piacon belül a bevétel több mint felét, 61,3 milliárd dollárt a mobilos játékok jelentenek, amelyek hagyományosan az ingyenes játékok legkedveltebb platformjai. Bevétel szerint a következő kategóriát a free-to-play PC játékok jelentik (17 milliárd dollár) és a harmadik helyen tűnnek fel a prémium konzolos játékok (10,7 milliárd dollár). Bár a F2P konzolos játékok bevétel szerint az összesítés alján szerepelnek, de valójában a feltüntetett 2 milliárd dolláros összeg 458 százalékos növekedést jelent az azelőtti évhez képest a Fortnite-nak köszönhetően.

Kíváncsi vagy a régiónkénti bontásra és a legjövedelmezőbb játékokra? Olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...