AdHoc - a volt Telltale-fejlesztők új stúdiója

A Telltale bezárása után az ott dolgozó fejlesztők kénytelenek voltak szétszóródni, négyen azonban most összeálltak, hogy egy saját stúdiót nyissanak. A jövőbeli fejlesztéseikben továbbra is a narratíva áll majd a középpontban.

Tavaly ősszel sokunkat meglepett a Telltale Games bezárása. A történetfókuszú kalandjátékaikkal egy egészen sajátos helyet foglaltak el a játékvilágban, ezzel pedig komoly űrt hagytak maguk után. Ideig-óráig úgy tűnt, hogy a The Walking Dead lezáró évada is befejezés nélkül maradt emiatt, a Skybound Games azonban szerencsére közbelépett, felkarolta a széria fejlesztőinek egy részét, hogy Clementine története méltó lezárást kaphasson.

Nem minden ex-Telltale fejlesztő landolt azonban a Skyboundnál, a csapat legnagyobb része új vizekre evezett. Így tett Pierre Shorette, Michael Choung, Dennis Lenart és Nick Herman is, akik most egymás markába csapva úgy döntöttek: saját stúdiót nyitnak, ahol továbbra is hasonló projekteken dolgozhatnak. A kezdeményezést a közös múltjuk mellett a Black Mirror interaktív epizódja, a Bandersnatch ihlette - ehhez hasonló játékokkal kívánnak majd foglalkozni a jövőben.

"Úgy érezzük, hogy egy nagy változás küszöbén állunk. A film, televíziózás és a videojátékok közti határvonal kezd elmosódni. Otthonainkban várnak minket a stream-szolgáltatások, a zsebünkben pedig ott lapul a mobiltelefon - nincsenek már gátak az interakció előtt. Csapatunk komoly szakértelemmel és tapasztalattal rendelkezik az interaktív narratíva terén, ez pedig a tökéletes pillanat arra, hogy egy új stúdiót nyissunk, amely ezen a vonalon mozog" - nyilatkozta Pierre Shorette a Variety interjújában.

A Bandersnatch példájából kiindulva úgy tűnik, hogy az AdHoc az élőszereplős, színészekkel dolgozó interakció lehetőségeit feszegeti majd: "Gyakran szóba hoztuk a valódi színészekkel operáló interaktív élmények ötletét. Mindannyiunkat érdekel a filmművészet és a televízió - a professzionális hátterünk is ide vezethető vissza. Ezt szeretnénk tehát kombinálni a játékfejlesztésből származó tapasztalatunkkal" - fejtette ki Shorette.

9 komment - szólj hozzá!