Amy Hennig: a sztorialapú játékoknak nincs jövője

Az Uncharted-sorozat társalkotója terjedelmes interjút adott a Venture Beat csapatának, a beszélgetés során pedig szó esett a kifejezetten történetközpontú, egyjátékos élményt ígérő játékokról is.

Az Uncharted-sorozat társalkotója, Amy Hennig az interjúban többek között arról is mesél, hogy véleménye szerint a mai játékiparban az Uncharted legelső része egész egyszerűen nem jöhetett volna létre, hiszen a "rövid" történet végigjátszása után semmit nem kínál. Ahogy a Las Vegasban tartott DICE Summiton adott interjúban folytatja, úgy véli, ugyan az egyjátékos kalandok nem fognak kihalni, viszont teljesen átalakulnak.

Manapság szükség van különböző online módokra, miközben olyan irányok törnek utat maguknak, mint a battle royale, a live service és game as a service megközelítések. Ezek nem igazán kedveznek a hagyományos történetmesélésnek, de legalább szépen el lehet nyújtani, folyamatosan változtatni az eredetileg kitalált irányt velük.

Az író kitért arra is, hogy az Uncharted második és harmadik részében már volt multiplayer mód, de a hangsúlyok nem tolódtak el. Tisztában voltak vele, hogy szükségük van online opciókra is, amivel a rajongóbázist tovább lehetett növelni, miközben az is látszott, hogy a játéknak ez a szegmense sosem tud majd betörni a mainstream közönséghez, nem úgy, mint egy multiplayer shooter. Viszont a létezésük indokolt volt.

Az interjúban szó esik a manapság népszerű egyjátékos történetekről, mint amilyen például a God of War, a Spider-Man vagy a Red Dead Redemption 2 is. Hennig azonban úgy véli, ezek története túl hosszú, így a játékosok jelentős része a sztorik első felééig ha eljut, így sokan be sem fejezik őket. A veterán író azzal folytatta, hogy szerinte nagyszerű, hogy a mai játékok többrétegűek, komplexek és hosszúak, tele vannak képességfákkal és mellékküldetésekkel, de szerinte ez sokkal nehezebbé tesz mindent, többek között a narratívaközpontú játékok történetmesélését is.

80 komment - szólj hozzá!