Zavarja a Nintendót, ha lehúzósak a mobiljátékai

  • Írta: fojesz
  • 2019. március 7.
  • Pletyka
Link másolása
A Wall Street Journal jelentése szerint zavarja a Nintendót, ha a játékosoknak túl sokat kell költeniük a mobilos címeire, ezért már utasította is a fejlesztőpartnereit, hogy ennek megfelelően finomhangolják a játékaikat.

Érdekes sztorival rukkolt elő a Wall Street Journal, a lap úgy tudja, a Nintendo arra utasította a mobilos fejlesztőpartnereit - köztük a DeNA-t és a CyberAgentet -, hogy finomhangolják úgy a játékaikat, hogy azokra a játékosoknak ne kelljen túl sok pénzt költeniük.

Persze furcsának tűnhet mindez, hiszen a Nintendo egy profitorientált vállalat, és nem misszióból fejleszt mobilos játékokat, a kiotóiak egy alkalmazottja szerint azonban jó okuk van arra, hogy odafigyeljenek erre. Az úriember azt mondta az újságnak, hogy a Nintendo alapvetően reklámként tekint a mobilos piacra, és az a célja, hogy azzal a többi, tehát asztali és kézikonzolos üzletágát erősítse. A közvetlen haszonszerzés nem prioritás, ennek megfelelően egy lehúzós mobiljáték inkább árt a cégnek.

(A témában érdemes visszaolvasni Satoru Iwata, a Nintendo néhai elnök-vezérigazgatójának egy 2015-ös interjúját, amelyben kifejtette, hogy mennyire fáznak a mobilpiacon uralkodó free-to-play modelltől többek között azért is, mert az nem gyerekbarát.)

A Wall Street Journal cikke konkrétan a Nintendo legutóbbi mobilos játékát, a Dragalia Lostot emeli ki, a vállalat itt arra kérte a játékot jegyző CyberAgentet a játékosok panaszáradata után, hogy legyen nagyobb esély a ritka karakterek feloldására. A CyberAgent értelemszerűen nem örült a kérésnek, ahogy arra a cég egy alkalmazottja utalt is: "Ha egyedül csináltuk volna a játékot, biztosan jóval több bevételünk lett volna belőle."

Persze miért is örülne: a CyberAgentnek semmi köze a Nintendo többi bizniszéhez, neki az elsődleges célja az, hogy a Dragalia Lost jó pénzt hozzon. A fejlesztőcéget ráadásul amúgy sem találhatta jó passzban a Nintendo hozzáállása, miután épp a Dragalia Lost vártnál rosszabb teljesítménye miatt kisebb bevétellel számolhat az aktuális pénzügyi időszakára az eredetileg tervezetthez képest.

Természetesen a Nintendónak továbbra is az a célja, hogy megerősödjön a mobilos piacon (a vállalat vezetője, Shuntaro Furukawa közel egymilliárd dolláros tétellé hizlalná a mobilos részleget), mindössze arról van szó, hogy nem egyetlen játékból szeretne minél több pénzt kisajtolni. A kérdés persze az, hogy mit szólnak ehhez a fejlesztőpartnerek.

14.
14.
Metrox
Én úgy tudom, már nem játszok vele, hogy éppen elvettek egy csomó free orb szerzési lehetőséget a Fire Emblem heroes játékban XD
12.
12.
Thor Vath
Ha jól értelmezem, nekem ebből ez jön le: Az N kiadta a mobilos címeit külsős fejlesztőknek és szeretnék, ha a nevezett külsős fejlesztők ne keressenek ezeken szinte semmit, hogy a vásárló annyira olcsón juthasson hozzájuk, hogy tulajdonképpen N reklámanyagként funkcionáljanak, amik bevonzzák a nevezett vásárlót valamelyik N konzolra, hogy ott már az N a saját túlárazott termékeivel húzhassa le. Vagy nemde?
8.
8.
zozo76hun
#5: Viszont a PRO kontroller allitolag marha jo! En nem tudom mert nekem nincs SWITCH-em, de a munkatarsam szerint meg az XBOX kontrollernel is kenyelmesebb. Asszem ugyanezt mondta Konzolvilag Ricsi is. Kivancsi lennek tenyleg annyira-e, ugyanis az osszes XBOX kontroller megfordult a kezem alatt, meg a DS4 is, de PRO meg nem volt a kezemben.
2.
2.
Ooorky
Vissza is adhatják az IP-t a Nintendo és átnevezhetik a játékukat ha nem tetszik a jogtulaj hozzáállása...
1.
1.
zimonyini
Korrekt, a fejlesztőpartnerek meg ... Undorító a mobilgaming piac.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...