Itt a teaser a Google nagy bejelentéséhez

Valami igazán egetrengető dologra számíthatunk a Google-től a napokban, ugyanis minden jel arra mutat, hogy a vállalat alapjaiban kívánja megrengetni a videojátékipart. A bejelentéshez a mai napon még egy teaser előzetes is érkezett.
  • Írta: sirdani

Kommentek

#22
#17: Azért írtam 1000 kilométert hogy legyen viszonyítási alap a sebességhez pl.De nem is kell körbejárnia a földet mert pl közelebb is van hozzánk nem egy szerverpark!
Microsoft Azure 54 régió 140 ország
#21
#18: Miért van hogy bárhol látlak, csak a konfliktusokat gerjeszted. Hihetetlenül arrogáns vagy, nem fogok csúnyát mondani, egyrészt nem alacsonyodok le a te szintedre, másrészt had lássa mindenki.

Ezt pedig itt hagyom:
Az okos ember egyik legnagyobb ismérve az, hogy nem pofázik bele abba, amihez nem ért.
#20
#18: Te jöttél itt a nagyotmondó fénysebesség szöveggel. A wikipédiás ócska visszavágás meg elég gyengusz. Amúgy meg pont azért is volt butaság itt a fénysebességgel jönni, amit késöbb már normálisabban fejtegetsz. ( Ha ez lenne a korlát, rég nem lenne gond )

Amúgy meg rrről már ezer vita volt. Szerintem akik ma ezzel kisérleteznek se gondolják hogy jővőre már mindenki így fog játszani. De valahol el kell kezdeni, és már most se annyira rossz ez hogy használhatatlan lenne. És ha mögötte tényleg tőkeerős cég van, akkor sokkal nagyobb lehetőség van benne. Biztos nem lesz mindenki számára ideális ( fps bajnokságot is egész biztos nem ezen rendeznek ) de néhány millió "casual"-nak szerintem igenis vállalható alternatíva lesz.
#19
#15: Az, hogy mekkora latency-k keletkeznek eleg "megnezni" egy ramot.
A cl szam az idozites.
Nezz utan mit is jelent es miert van neki olyan.
Egy ram kb 20 centire van a procitol.
#18
#16: Ezt mar kicsit tulporogted.
Itt nem az elmeleti fizika oktatas zajlik baszod, csak konyha nyelven probaltam megfogalmazni, hogy az univerzumban elerheto maximalis sebesseg a fenye.
Ezen a microsoft se tud valtoztatni akarmennyire is nyitja ki a penzeszsakot.
Es ezt ertetted is volna ha nem az uberkedessel lennel elfogalva.
" Ha már tudományoskodunk, az elektronnak van nyugalmi tömege. "
Ami full lenyegtelen a tema szempontjabol.
A fotonrol meg szart se tudunk nagyjabol.
Errol ennyit.
De legalabb hasznalod a wikipediat.
#17
#15: Amit irsz reszben igaz.
Ha noveled a frekvenciat tobb adatot tudsz rapakolni ez az adott frekire, ez igy van (amitol viszont sokkal erzekenyebb lesz az egesz halozatod mindenfele hibara zavaro tenyezore (nem tokeletes kapcsolatra))
Viszont az ido amig odaer az adat az max a feny sebessege lehet (attol most tekintsunk el amin itt porognek nehanyan "teljesen megragadva a lenyeget", hogy a feny hol, milyen sebesseggel terjed, mivel az a mi szempontukbol elhanyagolhato). Lehet csitrilliard petabites halod is. Tok mindegy.
Egy fold meretu halozaton ez jelentos latency arrol nem is beszelve amit itt a Silkgoat kolega is hozzafuzott.
Nyomsz egy jobbost a kontrolleren azt betolod az eszkozbe (ido), majd feldolgozod (ido), elkuldod (ido), ertelmezi a tuloldal (ido), majd kimatekolja a kepet (ido), majd kepkockava tomoriti (ido), majd visszakuldik neked (ido), majd kitomortit a cuccod (ido).
A fold nem 1000 kilometer hanem "icipicit" tobb.
A masik, hogy kb 500- 1000 kilometerenkent felallitani egy szerver parkot nem kis osszeg.
Es ezeknek is van latency egymashoz kepest.
#16
#15: Bárcsak úgy lenne hogy a hálózatok sebessége az optikai szál sebességén múlna. Ha az aktív eszközöket meg a két tényleges végpont közötti rengeteg NEM optikával megoldott kapcsolatot nem is nézzük, az optikai szálban azért szignifikánsan lassabb a fény sebessége ( kb. 30 százalékkal ). Ráadásul ott van a csillapítás, ami a távolsággal és minden egyes csatlakozással nő. Ja, és nem utolsó sorban a fény nem elektronok áramlása.... Ha már tudományoskodunk, az elektronnak van nyugalmi tömege.

A megjegyzésem csak a "most mondok valami nagyot"-ra vonatkozott. A mai hálózatokban ezer más dolog "lassító tényező" van, baromi távol vagyunk még attól hogy akárcsak megközelítsük kizárólag az optika tényleges sebességét.
#15
Monomódusú optikai szálak esetén a sávszélesség korlátlannak tekinthető. Az átvitel sebességének egyetlen korlátozó tényezője az aktív eszközök jelenlegi fejlettségi szintje. Ezért a ma installált optikai kábel akár évtizedekre megoldhatja az információs átviteli igényeket, nincs szükség drága és időt rabló újrakábelezésre.

Ebben igazad van!


Mekkora adatátviteli sebesség valósítható meg optikai kábelen?

Monomódusú szálak használata esetén gyakorlatilag végtelen, csak a végberendezés fejlettsége szab határt. A hátrány az aktív eszközök magasabb ára. A kapacitás tovább növelhető nagy szálszámú - 72-200 - kábelekkel, valamint hullámhossz multiplexeléssel (WDM).


Azt is nézzük,ha a fény sebessége kb háromszázezer kilométer per másodperc!Akkor egy dedikált szerverrel ami mondjuk nem is az országban(pedig itt is van pár) hanem 1000km-re van,akkor mennyi idő alatt teszi meg az utat ida vissza :)

Jó ezt csak érdekessége képpen!

A lényeg,hogy igazad van az aktív eszközökkel kapcsolatban!
De ez szerintem nem számottevő egy úgymond közeli szerverpark esetében.
#14
#13: Azert szogezzuk le, hogy a csodas fenysebesseggel erkezo adatok azert atmennek aktiv eszkozokon amikben szoftverek vannak, valamint van egy jo kis OSI layering ami szinten lassitja a dolgokat mig az a bit eljut a jo kis 1-es fenytol a hetes alkalmazasig.
Aztan nem is beszeljunk az egyes retegekben dolgozo softwerek esetleges hibairol (foleg az applikacios/7es layerben).

Csak a vájtfuluek kedveert mondom
#13
#12: Jaj ne!!!Mert a végén itt is jönnek a gyerekek kik látják a különbséget! :)
#12
#11: Nem lassít, de lassaban halad mint vákumban.
#11
#10: Miért szerinted az optikai kábelen lelassít a lézer???
#10
#6: Fénysebesség. Ja.
#7
#6: Es akkor ennyit a streamingrol.
#6
#4: Biztos megoldottak a latencyt ugy, hogy a subterben tovabbitjak a cuccot, mert a mi vilagunkban az elektron az max a feny sebessegevel tud kozlekedni ami meg igen komoly problema.
#5
#4: A bármit itt erősnek érzem. Szerintem a Sonynak lesz ahhoz 1-2 szava :)
#4
Valamit nagyon félreértetek szerintem. Azért itt egyáltalán nem arról van szó, hogy -mint az Amazon- most a Google is kedvet érzett csinálni egy saját mmo-t. A game-streaming egy elég nagy húzás lesz, ha megcsinálják. Bármivel játszhatsz, a legújabb csilli-villi cuccokkal, ultramegagigahyper-high paraméterekkel anélkül, hogy áldoznod kellene egy milliós gamer konfigra, mert elég lesz hozzá bármilyen szakadt gép, meg egy böngésző. És ez bizony meg fogja rengetni, de nem csak a játékipart, hanem az egész it szektorra hatással lesz, ha ez elterjed. A kérdés csak az, hogy mikor.
#3
"a vállalat alapjaiban kívánja megrengetni a videojátékipart"
De sokszor hallottam már én ezt...