GDC 2019: Ray tracing a GTX 10-es szérián is

Áprilistól akár már a Pascal-architektúrát használó Nvidia-kártyákkal is kipróbálhatjuk a ray tracing technológiát. Egy GTX 1060-as VGA-val persze nem fogjuk megváltani a világot, de legalább próbálkozhatunk.

Megnéznéd, hogy hogyan festenek a Metro: Exodus vagy a Battlefield V tükröződő felületei a ray tracing technológiával, de még régebbi, Pascal-architektúrás GPU csücsül a gépedben? Nos, ha nem számít a framerate és csak érdekességképp csekkolnád le a dolgot, akkor hamarosan megteheted a GTX 10-szériás videokártyáddal is, nem kell egyből beújítani egy RTX-es bestiára. Az Nvidia áprilisban ugyanis a szélnek ereszt egy vadiúj drivert, melynek segítségével a GTX 1060-tól kezdve, a 1080 Ti-on át, egészen a Titan Xp-ig, bármely Pascalos lapkán megcsodálhatjuk a valósidejű tükröződéseket. 

A driver lényegében a DirectX DXR-technikáját engedélyezi majd az Nvidia korábbi hardverein. A GTX 10-es széria persze támogatja a DirectX 12-t (amelyhez kiegészítésként érkezett a DXR), de ez nem azt jelenti, hogy erre a feladatra optimalizálták volna őket. Ezekből ugyanis hiányoznak a Turing generáció RT-magvai, amelyeket kifejezetten a sugárkövetés feladatkörére terveztek. Így tehát az önmagában igencsak erős GTX 1080 Ti sem veheti fel a versenyt az RTX 2080-as nagytesójával, még akkor sem, ha az utóbbiban letiltjuk RT-magokat.

A végszó tehát az, hogy a ray tracing opciója adott lesz, de minden bizonnyal hatalmas behatással lesz a játékok teljesítményére az előző generáció videokártyáin. Arra viszont mindenképp jó lesz a frissítés, hogy egy kicsit otthon is belekóstoljunk a ray tracingbe anélkül, hogy vásárlásra adnánk a fejünket. Érdemes továbbá megemlíteni azt is, hogy hamarosan a Unity és az Unreal Engine is támogatja majd a DXR-technológiát, így egyre sűrűbben láthatjuk a sugárkövetést a jövőben a két nagy motoron készülő játékoknál is.

14 komment - szólj hozzá!