Rage 2 - őrjöngés a dzsungelben

  • Írta: szlav
  • 2019. április 19.
  • Videó
Link másolása
Jövő hónapban végre befut a Rage 2, az eddig látottak alapján pedig nyilvánvaló, hogy tényleg egy őrületes, hihetetlenül pörgős shootert kotyvasztott az id Software és az Avalanche csapata. Ha valaki mégis kételkedne, nézzen bele a játékmenetbe!

A megállás nélküli akció és a féktelen vérontás láttán már-már a DOOM emlékképei villannak be előttünk, ezt pedig a Rage 2 egész nyugodtan dicséretnek veheti. A GameSpot csapata több mint 11 percig nyúzta az Avalanche és az id Software új üdvöskéjét, amely során megmutatták, hogy ki a főnök a dzsungelben. Nézzetek bele ti is!

A Rage 2 május 14-én érkezik PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.

18.
18.
godach
#17: Jók az érveléseid nem mondom, de ne felejtsük el azért azt sem, hogy két teljesen más stílusról beszélünk úgy, hogy számodra az egyik nem csak hogy érdektelen de egyenesen utálod őket. Ha jól vettem ki a szavaidból.
Persze nem gond ez csak kicsit olyan mintha egy quake 3 játékos akarná összehasonlítani a pozitívumot és negatívumot egy Rainbow vagy Ghost Recon taktikai lövölde szimpatizánssal :)
17.
17.
#15: Hát drukkoljunk az Avalanche-nak közösen, mert attól nekem semmi bajom nem lesz, ha kapok egy jó játékot, vagy a más ízlésű játékosok egy olyat, ami tetszik nekik.

AC témában is teljesen világos, ahogy te látod, csak ugye nekem ugyan az nem a szabadságot jelenti. Szabadságot pl úgy szeretem, mint a Mass Effect 2-ben, vagy az új Deus Ex játékokban, úgymond hub rendszerben. Vagy ott van nagyon jó példának a Dragon Age első részének a felépítése. Első két quest, 2-3 óra, kvázi csőben jön egymás után, aztán kapsz 5 darab és nem több feladatot. Tudod, győzd meg a törpöket, győzd meg az elfeket...

Itt teljesen te döntesz, hogy merre kezded és milyen sorrendben csinálod. Emellett bármikor abbahagyhatod az adott szálat és ugorhatsz másikba is, vagy tábort versz és akkor ott a hub, mint a Mass Effect-ben az űrhajó, ahol mindenki ott dekkol. Bármerre mehetsz bármit csinálni, de olyan helyre nem tudsz, ahol nincsen semmi. És nem lehet semmit gyűjteni az egész játékban. Maguk a quest szálak pedig érdekesek, változatosak, de ha úgy nézed, akkor cső a játékmenet még a fentebb említettek mellett is. A questek több változatos helyszínen játszódnak és 6, vagy akár 8 órába is telhet a végére járni egynek.

A sorrendtől függően a teljes játékélmény más, emellett döntések befolyásolnak mindent, a quest szálak pedig ennek függvényében reagálnak egymásra. A játékot meg nem tudod kivinni egy végigjátszásra 100%-ra. Az első végigjátszásom 49 óra (nem sok, nem kevés) tömény intenzív élmény volt és a végén 29%-os lett a játék. Többször végigjátszottam, most talán 69% lehet. Az ilyen nekem kielégíti a szabadság és intenzív játékélmény egyszerre fogalmát.

Míg egy új AC-ben pl nem tudom követni csak a sztorit, ha engem csak az érdekel, és egy tömény 15 órás játékot akarok belőle kihozni. Más questeket, aminek amúgy semmi köze a fő sztorihoz, csinálnom kell mindenképp, mert kicsi maradok és nem tudok haladni. Meg ha azt akarom, hogy több akármi lehessen nálam, akkor vadásznom is kell meg kraftolnom is kell. A hangsúly azon van, hogy kell. És ez nálam a szabadság ellentétét jelenti. Mert az említett Dragon Age lehetővé teszi, hogy ne kraftoljál, hanem pl nagy hátizsákkal, ezerrel lootolgatva és eladva a cuccot megvedd, ami kell. Ha meg nagy hős vagy, aki veregeti közben le a sárkányokat is, akkor meg hullanak belőlük a legkomolyabb szettek farmolás nélkül is. Az említett különbségek miatt nálam egy új AC-nek nem is tud igazából története lenni és szerintem az AC Origins-nél sem tudja megmondani senki, hogy miről szólt. Az AC4 is ow játék volt, de ott trainerrel kihagyhattam a hajó farmolás részét és össze tudtam tolni jóra, az tetszett. Az AC3 ebből a szempontból még jobb volt, azt minden trainer és farmolás nélkül lehetett tolni előre. Most meg egy Odyssey-t elkezdenem sem érdemes, mert nem tetszene.
15.
15.
godach
#14: Szerintem teljesen érthető az hogy ha nem szereted az ow játékokat, viszont ez nem róható fel a játék hibájának. Egyszerűen nem neked valók.
Így viszont már érthető, miért nem tetszik neked ez a rész.
Számomra az ow játékmenet az AC szériánál is csak szabadságot jelent, nem azt hogy minden gyűjtögethető vackot összeszedjek.
Viszont a Mad Max az pl nagyon ott van. Versenyek, konvojok, outpostok (amiből nincs k~t egyforma), túlélők segítsége, instant vehicular Battle és még sok más színesíti azt a világot. Pl majd 10 óra után találkoztam először viharral ami nem csak mocsok hangulatos hanem más játékélményt kíván.
Ezért bízom az Avalanche ban és abban hogy még tudják tölteni élettel
14.
14.
#8: Nézd, idesorolhatnám az elmúlt 270 év híresen legjobb játékait neked, de nem érzem szükségét, mert szerintem úgyis megtalálod magadnak azt, ami neked tetszik. Másrészt meg úgyis hiába lenne az egész, mivel azok a címek közismertek és biztos hallottál róluk te magad is.

Amúgy a Rage 1-el kapcsolatban egyetértek azzal, hogy pont elég volt az az autós tartalom, ami benne volt. Annál több már erőltetetten sok lett volna. Érdekes, mert így megmaradt számomra az a játék nem ow-nek és ezáltal fogyaszthatónak, csak éppen oda kellett menni a pályák bejáratához. De ezt nyilván másképp éli meg egy olyan játékos, aki pont szereti az ow-t, mert annak simán egyenes csőjátéknak nézhetett ki a Rage.

Most is pl még ott van az Assassin's Creed Egyiptom, vagy mi a halál a címe Humble Monthly-ban 12€-ért és van egy 3€-s kuponom is, de nem ér meg nekem 9€-t sem az a játék, mert vélhetően az első 1, vagy 2 küldetés után nyílt világú, időhúzós, lélektelen farmolás lesz belőle, egy pályáért meg nem adok ki 9€-t.
13.
13.
#10: Minden esetre, ha megjelenik és tényleg jó lesz, akkor jó esély van rá, hogy én is ki fogom próbálni. Azt hogy jó, azt különböző gamerek véleményéből és esetleg videókból tudom majd leszűrni, mivel a médiában minden 11 pontos csoda. Illetve én magam a játékosok véleményét sem az első nap, vagy héten szoktam figyelembe venni, addig úgyis védik, amit vettek, de egy-két-három hónap után már valós vélemények vannak.

Amúgy ez a szín, illetve stílus undor is real, ez hazatette a Watch Dogs 2-t is, pedig szinte mindenki szerint jobb játék volt minden téren, mint az első rész. Ezt a gameplay videót, ami most ehhez jött elnézve pedig annyira nem villanyozott fel a dolog. Mármint jó nagy fun-nak tűnik így a harc, bár engem a crysis részek megint csak nem vonzanak (open world undor a négyzeten). Efféle harcnál én inkább maradnék a Doom-nál, ami ugyan ez, csak pirosban.
12.
12.
Extol
Eszetlen hent triviális boss-puzzleval. Láttunk már sok ilyet. Sztem semmi értelme
11.
11.
kamgecam
#10: ...Goty esélyes...szerk.
10.
10.
kamgecam
#6: Just cause játékoktól a hideg rázz de a rage 2 semmibensem hasonlít rá. Esetleg abban hogy open world az is. A mad max hangulata viszont bejött. Azt látom téged annyira elvakít az undor a game szinvilága miatt hogy képtelen vagy észrevenni a brutális gunplayt játékmenetet, ami megeszi reggelire a rage első részét változatos területeket, érdekes karaktereket stb. Talán pont ez dühít téged hogy ha szürke meg barna lenne a játék akkor marhára tetszene de a szinvilág miatt rugózól rajta és kihagy egy gory esélyes játékot.
9.
9.
kamgecam
Amondó vagyok hogy ezt fogom megvenni a Days Gone helyett. Sőt a Rage 2 átlagban 90%os értékeléseket fog kapni. Csak figyeljétek majd meg! Hiába s csillámpónis szinvilág maga a játék über lesz.
8.
8.
godach
#6: De am ajánlhatsz nyugodtan. Találtam már így mások által rá olyan játékokra amihez sosem nyúltam volna ha nincs egy értelmes, pár soros ajánló.
7.
7.
godach
#6: Tegnap fejeztem be a játékot. Lehet valami felett elsiklottam, de én ezt tapasztaltam. Egyszerű csőpályák, még csak azt sem lehet mondani, hogy alternatív útvonalak vannak benne. Max, egy helyiséget meg lehet kerülni több oldalról, de valljuk be nem igazán szabadság az. Én legalábbis nem éreztem többet a doom 3 pályáinál.
Persze, voltak az autós részek, de az sem volt az igazi. Mondjuk szerintem pont elég volt.
Szóval tényleg no offense, csak nem értem ezt a pálya dolgot.
Ahol nekem tetszett az a Portal, Mirrors Edge, és legutóbb a Titanfall 2. Na ezeknél tudom mondani, hogy látszódott rajtuk a komoly tervezés.
Az, hogy kicsit kisebb az ingerküszöböm pedig nem jelenti azt, hogy nincs ízlésem. És olyat sem hiszem hogy láttál tőlem, hogy egymás után daráló a részeket.
Mindennek annyi időt szentelek, amennyit "számomra" érdemel. Ahol nem kell, ott nem lopakodok de ahol a játék kívánja ott igen.
Kedvenceim a Gothic sorozat, Morrowind, Mad Max. C&C Generals de minden stílusban vannak rejtett gyöngyszemek, amik a kedvenceimmé válnak. Hogy ebből hogy szürted le a lentebbieket nem tudom, de részemről ok.
Én az első trailernél azt mondtam, hogy ez nem is rage. Most hogy végigtoltam újra, szerintem nagyon is az :)
6.
6.
#5: Ebből a szempontból nem ütötte a Deus Ex 1-et az biztos. De a pályadizájn és átgondoltság instant emlékezetes és jó volt. Ott indulunk, hogy ebben vélhetően nem is lesznek pályák, csak ilyen just cause féle valami. Nyilván megvan ennek is a célközönsége, mi több, ismert, hogy te szeretted a Mad Max-et is tőlük, úgyhogy lehet, hogy ez is tetszeni fog. Az írásaid alapján végigjátszol te is mindent (is), ami hatalmas respekt, mert nem tudom hogy lehet ezt család mellett csinálni.

De hiába a töménytelen mennyiségű mindenféle jobb, kevésbé jobb és bal játék, ha közben egyetlen egy értelmeset nem próbálsz ki. Mármint, hogy szerintem nem nagy élmény végigverni egymás után az első résztől az egész bullshit AC szériát, amitől okádik az ember a felénél, de attól még nem láttál igazán jó játékokat, mert azokat a megnyilvánulásaid alapján úgy kerülöd, mint a tüzet.

És most ezek után lenyilatkozod, hogy a Rage, az FPS játék az olyan, hogy "Menj el, hozd ide, öld meg őket.". Mondhatok neked jobbat is, csak nem fogsz vele játszani.
5.
5.
godach
"ma, 11:17
A Rage-ben a sok év alatt végletekig kidolgozott és finomhangolt fő küldetések voltak a jók."
Persze. Menj el, hozd ide, öld meg őket.
KB itt ki is fújt a dolog.
4.
4.
A Rage-ben a sok év alatt végletekig kidolgozott és finomhangolt fő küldetések voltak a jók. Nem hinném, hogy ez a csapat tud akár hasonlót is alkotni. Ha baromkodós lövöldét akarok, szerintem megvárom a Doom 2-t, de ez a rózsaszín openworld buziskodás engem legalábbis nem hoz lázba. Inkább a Rage-nek kellett volna második részt készíteni ehelyett.
3.
3.
godach
#1: Hát, pedig ez 1azegyben rage folytatás. :)
2.
2.
Darksiders84
#1: +1 igen kimondottan darálás sok spéci szirszarral semmi komolyság de szerintem jó móka lesz vagyis remélem.
1.
1.
markoci555
ha úgy állok hozzá hogy nem rage folytatás, hanem valami random játék ami wolfenstein doom mad max meg ki tuja még milyen keveréke, akkor talán nem lesz rossz, ezt már gy ideje sejtettem, trailer vieókból, de most látszik igazán

eddig azért aggódtam hogy nem lesz jó az ai, de egy ilyen típusnál pont le lehet **** annak a fejlesztését, mivel csak megy előre a játékos azt öldököl ész nélkül...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...