Brit toplista: kiváló rajttal nyitott a Days Gone

Múlt héten véget ért az április havi pangás és két nagyágyút is piacra eresztettek a kiadók. Végül a Days Gone jött ki győztesként, miután a szigetország legjobb idei nyitányát produkálta.
  • Írta: Shifty

Kommentek

#30
Csak most nèztem figyelmesebben ki ìrta..te. :/
A lènyegen persze nem vàltoztat.
#29
SLi!
Mindenki èrti, hogy csak poènbòl, sarkìtott pèldakènt emlìtette meg a magyar lobogòt azzal kapcsolatban amivel ( le sem ìrom )
de tudni kell, hogy hol a hatàr. Viccből sem illik ilyennel pèldàlòzni. Persze lehet maradi vagyok.
#28
SLi
#27: Játszod a hülyét?
#26
#24, #25

Egyetértek, hogy a fő baj az, ha túl van tolva. De van különbség a politikai korrektség és aközött, hogy szándékosan sértem, provokálom a másik felet. Pláne vallásában, identitásában, akár szexuális hovatartozásában. Sajnos a politikai korrektség egyáltalán nem azt jelenti ma, amit. Talán ebben egyet is tudunk érteni. Kicsit olyan mint hazánkban a "liberális" szó. Vagy a "közpénz". Elvesztette jellegét.( :P ). A pc az esetek túlnyomó többségében menekülést jelent. Konfliktus kerülést. Problémákkal való szembenézés helyett, elmenekülünk azok elől, mert mi lesz ha a másik valaki lekommunistáz, libsiz, buzizik vagy antiszemitázik.

Az, hogy normális hangnemben, egymás véleményét tiszteletben tartva beszélünk bármiről, az szerintem nem a politikai korrektség része, hanem a normális emberi mivoltunk kéne legyen. Ahogy a szólásszabadság sem vonatkozhat uszításra, gyűlöletkeltésre.
#25
SLi
#23: persze addig nagy pc ellenes az ilyen hőbörgő amíg valaki nem a neki fontos dolgokat kezdi "szidni", mondjuk valaki azt mondaná hogy a magyar zászló maximum seggtörlésre alkalmas, a seregben nem hősök hanem gyilkosok szolgálnak, a himnusz egy ócska giccses gagyi, szűz mária egy ribanc volt, trianon igazságos volt, a papok pedofilok stb, rögtön vörös fejjel kezdenek őrjöngeni a PC nagy ellenségei.
#24
#23: Szerintem nem a pc-vel van baj, sőt, szerintem fontos, hogy észrevegyék magukat idővel sokan, hogy egy csomó berögzült dolog nem korrekt.
Itt a túltolt, szélsőséges pc-vel van a gond, de az meg valójában már nem pc.
Szerintem érdemes helyén kezelni a fogalmakat és jelentésüket.
#23
#21: Már hogy a p*cs*ba ne lett volna, ilyen szempontból még pc-bb volt. Sokkal nagyobb közönsége van, és sokkal több forrásból találkozni ma már a PC kritikájával, mint 5-10 éve, szerintem mainstreamebb lett ha más nem, legalább a pc kritikája. Legalábbis szerintem. Bár én mindig hánytam a pc-től, úgyhogy nehezen ítélem meg.
#22
#20: Ez csak arra volt érv, hogy olcsó húzás-e megölni egy lányt vagy sem. :) Ennyi erővel a Days Gone-ra is lehetne mondani, hogy olcsó húzás a gyerekzombik berakása... Szerintem az se olcsó, hanem pont, hogy egy elég bátor húzás. És nagyon helyes, hogy megteszik.
#21
#20: Arról nem is szólva, hogy 2013-ban még nem messze nem volt ennyire kifordult PC világunk, mint most.
#20
#18: Ez a nem illik a mai pc világban azért nem jó érv, mert a DG sokkal több nyugtalanító dolgot tesz - okkal, lásd csak a kisgyerek freakereket. Ráadásul Deaconnal nem 20 évvel, hanem csak két évvel később járunk a sztoriban, és így jobban érezhető a kiüresedett, a múltat elengedni képtelen, tehetetlenségét dühvé és agresszióvá formáló jellemtorzulás. Persze, ez később változik, mert teljesen más lesz a karakter és a sztori kifutása.
A lényeg, a sztori, a jelenetek k-jól meg vannak írva, open-world játékokban nagyon ritkán látni ilyet.
#19
#18: Pontosan ezt írtam én is, köszönöm, hogy megerősítettél. Az élmény kell, hogy döntsön. Az, hogy mit éreztem a The Last of Us végigjátszásakor, és az, hogy mit érzek majd a Days Gone végigjátszásakor. Örülök, hogy azonosan látjuk.
#18
#17: Nyilván ez szubjektív, az enyém is az lesz, ráadásul anélkül, hogy Days Gone-oztam volna.

Ja, k* könnyű és olcsó húzás, épp csak rohadtul nem illik a mai pc világban. Anélkül is baszott erősen indult és nagyon jól megalapozta a hangulatot, mellesleg az, hogy Joel elveszti a lányát az elején, nagyon fontos tényező Ellie-vel való kapcsolata és karakterfejlődése szempontjából. Ha nem lenne ennyire erre épített a karakter, lehet, hogy olcsó húzás lenne. Így szerintem egyáltalán nem.

Másik, hogy te mai szemmel veted össze a Days Gone-t a TLOU-val. Neked azzal az élménnyel kell összevesd, amit akkor okozott neked. Kicsit értelmetlen az összevetés, de nyilván megteheted...
#17
Mondok valamit, amin majd jól meg lehet botránkozni, de inkább ne, ez csak egy magánvélemény. Én oda meg vissza vagyok a The last of Us-ért, de tényleg, több mint tízszer játszottam már végig, egyszerűen imádom.
És körülbelül 30 óra Days Gone után elkezdtem gondolkodni azon, hogy lehet, hogy mostantól nem a The Last of Us lesz a kedvenc játékom. Persze kicsit igazságtalan összehasonlítani a kettőt, lévén, hogy a TLOU már egy 6 éves csőjáték, a DG pedig egy vadiúj open world, szóval az, hogy a Days Gone grafikailag szebb, nem egy nagy érdem. De van még a grafikán kívül néhány dolog.
Az első az élethűség. Minden bajom volt például azzal, hogy Joel úgy tartja a molotov koktélt a kezében, hogy az folyamatosan ég, ráadásul úgy is teszi zsebre! Deacon ellenben az eldobás pillanatában gyújtja meg. Apróságok, de amikor egy csomó van belőlük, akár észrevétlenül is rengeteget hozzátesznek a játékélményhez.
Az eső, a havazás, és a környezeti hangok szintén a Days Gone felé billentik a mérleget.
A színészek mind a kettő játékban remekeltek, és az arcanimáció minőségén is többször megdöbbenek a Days Gone-ban, annyira kiváló. Viszont mindent összevetve úgy látom, hogy a The Last of Usban mégis természetesebbnek tűnnek a mimikák, és valahogy olyan egységesebb, filmszerűbb az élmény. A Days Gone-nak vannak jó pillanatai, de a The Last of Us végig kiváló.
A történet felütése a The Last of Us-ban volt érzelemdúsabb, de azért lássuk be, kislányhalállal mindig lehet érzelmeket kiváltani, kicsit azért olcsó húzás. Viszont Joel története végig hoz egy nagyon jó szintet, és ami ott viszi a pálmát, az a karakterek mélysége és szerethetősége.
Deacon, Piás és Sarah története nem kezdődik ilyen erősen, de nem is akar mindenárom lenyűgözni, ugyanakkor el kell ismerni, hogy nem is húzzák a játékos idejét 20 percig, 5 percben felvázolják a sztorit és kedvelhetővé teszik a karaktereket, aztán már át is adják az irányítást, ami azért nagyon szép teljesítmény.
Végül nálam a történet fog dönteni, de arról csak végigjátszás után tudok nyilatkozni. Vagyis nem is annyira a történet, mint inkább az, amit majd kivált belőlem. Ha kapok ugyanolyan katarzist, mint a The Last of US utolsó fél-egy órájában, akkor nehéz dolgom lesz.
(Hozzáteszem, PS4 Pron, full HD-ban játszva nálam eddig egyetlen reccenés és bug sem jelentkezett, szóval ha nálam is akadozna, akkor nyilván az én véleményem is más lenne.)
#15
Crow!
Hijnye. :)
#14
Törölt felhasználó
#13: Plaints vs Anyós :)
#13
Sandic! 12#
Nem jò ötlet, elàsod őket, oszt' kikelnek zombikènt.
Csöbörből vödörbe effektus... :)
No de ìgy lesznek igazàn szörnyűek! Remèlem adtunk tippeket a következő rèmisztőnek kèszülő jàtèk fejlesztőinek.
#12
#11: Akkor el kell ásni. Máris hozzányúltál a kerthez.