BioWare: nem hagyjuk magára az Anthemet

  • Írta: szlav
  • 2019. május 3.
  • Biznisz
Link másolása
Nem áll rózsásan az Anthem szénája, és akkor még finoman fogalmaztunk. A játék frissítési ütemterve jelenleg jegelve van, emellett pedig több vezető is átpártolt a Dragon Age 4 csapatához. A stúdió szerint azonban nincs okunk aggodalomra.

Sok jó dolgot elképzelhettünk a megjelenése előtt Anthemről, de a BioWare akció-szerepjátéka több szempontból is kiábrándíthatta az érdeklődőket. Nem ez lett az év legnagyszerűbb játéka, és nem ez lett az a projekt, amivel az EA és a BioWare megvalósíthatta a hosszú éveken át működő online service üzleti tervét. Nem lett a játék technikai problémáktól mentes és nem készültek el időben a beígért tartalmi frissítései sem. Egyszerűen szólva az Anthem a meg nem valósult elképzelések idei legnagyobb mintapéldája lett.

A kilátások pedig bizonytalanok. Az Act 1 újdonságai határozatlan ideig csúsznak, hogy a fejlesztőbrigád a játék már meglévő problémáira fókuszálhasson, egy online akció-RPG esetében ez azonban elég húzós lehet - ha a közönség végleg magára hagyja a játékot, akkor hiába a belefektetett munka. És sajnos úgy tűnik, hogy nem csak a játékosok, de a fejlesztőcsapat vezető személyiségei is új vizekre eveznek. Aki követi a bioware-es deveket a közösségi médián, az észrevehette: a játék vezető producerei, Michael Gamble és Mark Darrah már más projektekkel foglalkoznak, az Anthem rendezője pedig személyes okok miatt, valószínűleg csupán ideiglenesen, de elhagyta a pozícióját. Mark Darrah, gyakorlatilag el is árulta, hogy már a Dragon Age 4-en foglalatoskodik.

Mindez persze okkal keltett kételyeket a maradék játékostáborban - sosem jó jel, ha az élő, organikus, folyamatosan frissülő projektet elhagyják annak (a publikus perspektíva szerint) élvonalban álló fejlesztői. A futótüzet megelőzve azonban Chad Robertson, a BioWare Live Service-ért felelős munkatársa Twitteren megnyugtatott mindenkit: az Anthem továbbra is komoly prioritást élvez, nem hagyják magára a játékot.

"Továbbra is 100 százalékosan elkötelezettek vagyunk az Anthem mellett, már alig várjuk, hogy megmutassuk azokat az újdonságokat, amiken dolgozunk. Biztosak akarunk lenni benne, hogy nem ígérgetünk idejekorán, így a tartalmi frissítésekről érkező híreket majd akkor közöljük, ha azok már közelednek a végső, kész állapotukhoz" - írta Robertson.

45.
45.
carbon based
Ba:)zzus... már tökre komolyan el is felejtettem ezt a játékot......
43.
43.
shatterhand
#39: Volt béta és a trailerek is semmilyenek voltak. Ezt előre lehetett látni,hogy bukni fog.
42.
42.
Aanash
Ott a Destiny, Division, Warframe amikből láthatták volna hogy merre kellene menni, mik az igények egy ilyen játékban.
Kb 2013 óta volt idejük rá, mégse tették.
Érdekes módon a fentebb írt játékok fejlesztői figyeltek/figyelnek ezekre.
A Bioware-nél vagy vakok vannak, vagy magasról tettek rá.
41.
41.
user101
Ezt már csak a free to play menti meg, de talán már az sem...

Az a nagy különbség az EA és az Ubisoft között, hogy utóbbi tonnaszám nyomatja a jobbnál-jobb ( vagy idővel azzá váló :) játékokat és eddig minden mostani játékuk megjelenése után folyamatosan támogatták és javítgatták azt.

Adnak single élményt a népnek és szarnak a br-re :)

Nem utolsó sorban kikérték a véleményem ( nem csak az enyém, mindenkiét ) és olyan irányba mentek tovább amivel én is meg vagyok elégedve...

Úgyhogy 100x inkább Divisionozok, mintsem Anthemezzek. Nálam az Ubisoft nagyon komolyan előre lépett. Igen Div2 nincs Steamre ( egyenlőre ), de van UPlay-re szóval leszarom... ( Az meg így is úgy is kell :)
39.
39.
Őrnagy
Az itt a probléma, hogy az előzeteseknek bedőlve kurvasokan előrendelik a játékokat. Ha mindenki megvárná az első teszteket, akkor a készítők kénytelenek lennének kicsit alaposabb munkát végezni, a kiadók pedig nem hajszolhatnák bele a készítőket ilyen összecsapott munkába.
De mindig lesz egy olyan gamer réteg, akik presztízs kérdést csinálnak abból, hogy első napon meglegyen nekik az agyonhájpolt játék, mert akkor dicsekedhetnek vele az osztályban.
38.
38.
Ecneb
#30: Nem azt mondtam, hogy ugyanaz a 2, szóval vissza vehetnél a lekezelő stílusodból.
Amire viszont gondoltam, hogy ha már az autóknál is (és meglepően sok más terméknél is) van ilyen opció, hogy kártérítés, pénzvisszafizetés, akkor a játékkészítőknél is be lehetne simán vezetni. Akinek nem tetszik, az nem fejleszt játékot, a gamer társadalomnak meg csak a jó jutna.
Ott az NMS, a sok hülye előrendelte és szart kaptak, véletlenül sem azt amit a készítők beígértek. Fejezzék be és ha kész, akkor adják ki.
37.
37.
Dízel
Rakás szar. Játékgyártás gyalázata ez a szenny. Mindenki kérje csak vissza a pénzét
32.
32.
markoci555
ha elhúznak a játékosok, meg még itt a kommentelők is mondják hogy visszakérték a pénzt, akkor a fejlesztők azt fogják látni, hogy nincs is értelme javítgatni, és ki lesz nyírva, hiszen nincs kinek csinálni nem?
30.
30.
crytek
#29: Ja... mert ugye ugyanaz a kettő? Jaj ne már...

29.
29.
Ecneb
#23: Gyári hibás kocsit ha veszel, a gyár visszatéríti az összeget, eközben visszahívják az összes kocsit.
28.
28.
Oistrakh01
Igazából nekem is nehezen ment a pénzvisszafizetés de egy barátom is visszakapta és rá hivatkoztam hogy nekem is jar vissza ha neki is különben fogyasztóvédelemhez fordulok..
26.
26.
SLi
#22: édes, aranyos, naiv gyermek :)
25.
25.
Oistrakh01
Nekem a Sony megtérítette az árát, de azért mert én megjelenés óta panaszkodtam náluk hogy nem működik megfelelően a játék és most nemrég visszautalták a pénzt.
23.
23.
crytek
#22: Már mitől tennék?
22.
22.
FATE
Ami bennem még felmerül kérdésként, ha mégis lelőnék a játékot, vajon megtérítik az árát?
21.
21.
hedzsooo
#19: Találkozóknak igen is van értelme, ha tényleg folyik 1 értelmes, eredményes beszélgetés. Üzenni egymásnak kollégák között e-mailben sem vmi újdonság már manapság, amiben pl. linkelni/csatolni tudsz 1ből a témához kapcsolódó dolgokat.

Hű, remélem neked nem csak ez jött le a kotakus cikkből... :-)))
20.
20.
hedzsooo
Ó, már is ez a téma? Nem jó előjel... :D Milyen meglepő 1ébként. (Ja, mégsem.)
19.
19.
gorbesz
#4: Nagyon jo iras. Tipikus peldaja, amikor mindenki elbeszelt vagy nem beszelt el egymas mellett corporate kornyezetben hiaba a sok ertelmetlen meeting es spam email.
18.
18.
crytek
#17: Az új Battlefronttal is ez volt ,aztán azt is 4.49 ért szórják akcióknál... onnan vettem az ár ötletet :)

Dragon Age 4-el még visszaülhetnének a trónra ,de az elmúlt évek dolgaiból ítélve csodák nincsenek :(
17.
17.
godach
#16: Néha meglepően jó gondolataid vannak, néha meg olyan rossz indulatú hogy az hihetetlen.
16.
16.
crytek
Várom a 4.49 euros árat... annyit megér nekem majd :) Örülök hogy ilyen sikeres lett elég gyorsan be fog következni a dolog :)
12.
12.
Ooorky
#10: 6 évig fizette az EA a "játék" fejlesztését! Ebből 4 és felet a seggük vakarásával töltöttek a fejlesztők...
Itt pont nem a kiadó a hibás.
10.
10.
zsocc-nrg
Mi a lószarért kellett ennyire sietni a kiadással?! Nem jön elég zsé az EA-nak a sok futószalagon érkező címéből mint a Fifa meg a BF? Komolyan így elcseszni egy ennyire ígéretes játékot... Ennek még legalább 1 év kellett volna. Pedig amúgy rohadtul vártam de amíg nem javítják addig nem vagyok rá vevő.
8.
8.
Ecneb
Pedig mennyire vártam, amikor először mutatták be. Újabb tanulság: no preorder!
6.
6.
SLi
#4: gyakorlatilag kb 15 hónap alatt fejlesztették le, előtte egyáltalán nem volt működő verzió belőle, az a csoda hogy egyáltalán ilyen minőségű lett ennyi idő alatt
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...