Egy napot sem bírt a Rage 2 Denuvo-védelme

Már a megjelenés napján két vállra feküdt a Rage 2 törésvédelmi rendszere. A történtek nagyban hasonlítanak a Devil May Cry 5 esetéhez - ismét egy Denuvo DRM nélküli futtatható fájl volt a ludas.

Tegnap érkezett meg a Rage 2, a kalózoldalakon azonban már aznap megjelent annak a tört változata, hiába próbálkozott az Avalanche és az id Software a Denuvo védelmével. A crackereknek nem volt túl sok gondja a játék feltörésével, ugyanis míg a Steamen érkező játékban megtalálható volt a DRM, a programot kiadó Bethesda saját launcherével letöltött változatból teljesen hiányzott az. Nem egyedi esetről van szó, ugyanis a Capcom hasonló módon járt pórul a Devil May Cry 5 megjelenésekor márciusban.

A korábban különösen nehezen feltörhető szupervédelemként elkönyvelt rendszer egyébként látszólag egyre kevesebb kihívást jelent az ezzel foglalkozó crackereknek. Nyilvánvalóan a Rage 2 esete egy szerencsétlen melléfogásból adódik, de az utóbbi idők nagy tripla-A címei is többnyire egy héten belül két vállra fekszenek - a Metro Exodus csupán négy, a Resident Evil 2 és a Far Cry: New Dawn pedig mindössze hat napig tartották magukat.

És habár az említett számok elég csekélynek tűnnek, ez a néhány nap is óriási különbséget jelenthet egy játék bevételeit tekintve. Az első napok, vagy az első hét vásárlói rohama szinte kivétel nélkül megcsappan az azt követő hetekben. Az egyre gyorsabban érkező törések, illetve az esetünkhöz hasonló melléfogások miatt azonban a fejlesztők és kiadók bizalma okkal inoghat meg a Denuvóban. Ne felejtsük, hogy a védelmi rendszer használata számukra is pénzbe kerül, emellett pedig a DRM negatívan befolyásolhatja a játékok teljesítményét.

47 komment - szólj hozzá!