E3 2019: Így fog futni a The Witcher 3 Switchen

Nos, a felbontás a némiképp vészjósló 540p-ben lett megállapítva handheld módban, míg a dokkolóval 720p-t hajthat ki a Nintendo gépe. Ez azonban a megterhelőbb helyszíneken automatikusan csökkenthet.

Sok-sok szivárogtatás után a tegnapi napon végre hivatalosan is kiderült, hogy Nintendo Switchre költözik a több mint 20 millió eladott példánnyal rendelkező The Witcher 3. A játékosokat pedig azóta is csak egyetlen kérdés foglalkoztatja; hogyan lesz képes megfelelő minőségben futtatni a jókora gépigénnyel rendelkező alkotást a Switch némiképp visszafogott hardvere?

A benchmarkokkal, a játékok teljesítményének tesztelésével és a különböző platformok összehasonlításával foglalkozó Digital Foundry egyik munkatársa, Tom Morgan már konkrét információkkal rendelkezik a port működéséről, melyhez a The Witcher hivatalos tweetjeiben is kaptunk némi kiegészítést.

Ezek szerint a dokkolt módban a felbontás maximum 1280x720 pixel lehet, melyet nagyjából állandó jelleggel képes tartani a játék, amikor azonban egy NPC-kkel teli környékre érünk, gyakran automatikusan lejjebb ugrik. A legalsó érték egyébként 896x504, ami azért már egy okostelefonon sem szívmelengető élmény. A legnagyobb gond ebben a módban azonban nem is az alacsony felbontás, hanem az élsimítás szinte teljes hiánya. Emiatt a TV-k képernyőjén a játék szinte összehasonlíthatatlan a PlayStation 4 által biztosított full HD, vagyis 1080p-s felbontású képpel, hogy a PC-s verzióról már ne is beszéljünk.

Ha handheld módban használjuk a konzolt, akkor ahogyan arra számítani lehetett, még inkább visszaesik a teljesítmény, így a 720p-t el is felejthetjük. Ugyanakkor az előre belőtt 960x540-es felbontást meglehetősen stabilan képes tartani a Switch, ami a konzol kisebb méretű képernyőjén sokkalta szebb összhatást eredményez, mint a dokkolt verzió egy nagyobb TV-n.

Mivel a Switch 1 GHz-en működő CPU-ja nem csak a felbontásért, de a fizikáért, az AI-ért és még rengeteg másért is felelős, ezért más részleteken is próbáltak lefaragni a gépigényből a fejlesztők a stabil 30 fps érdekében. A növényzet és a karakterek megjelenítési távolsága jóval alacsonyabb, a környezet és a városok pedig jóval kevésbé népesek a PlayStation 4-es verzióval összevetve.

A világ részletessége leginkább a PC-s verzió legalacsonyabb beállításaihoz hasonlítható; a textúrák felbontását jócskán lerontották, hogy elegendő legyen a Switch 4 GB RAM-ja, olyan nyalánkságokról pedig, mint a magasabb felbontású árnyékok és az SSAO, még csak álmodni sem érdemes, így a Switchre szánt verzió a sötétebb részeken is sokkalta világosabb látvánnyal rendelkezhet majd.

Persze Tom Morgan végül megjegyezte, hogy egyelőre még nem érkezett hivatalos leírás a játék technológiai megoldásairól, csupán a saját elemzéseire hagyatkozott, és elképzelhető, hogy a végleges verzióig még némi javulást tapasztalhatunk majd. Az mindenesetre már önmagában is lenyűgöző tény, hogy egyáltalán megvalósulhat Switchen a The Witcher 3: Wild Hunt.

Időközben pedig két kérdést már meg is válaszoltak a fejlesztők Twitteren. A játék 32 GB-ot foglal majd, viszont cross-save támogatásra nem érdemes számítani, PlayStation 4-en, Xbox One-on vagy PC-n hiába fejlesztettük Geraltot már kész szörnydaráló terminátorrá, Switchen muszáj lesz elölről kezdeni a kalandot.

A portolást egyébként a CD Projekt RED csapatával szorosan együttműködve a World War Z fejlesztői, vagyis a Saber Interactive végzi, akikről sok mindent el lehet mondani, azt viszont nem, hogy önértékelési problémákkal küzdenének. Konkrétan ez az a csapat, amelyik felajánlotta a Sonynak, hogy elkészítik a Days Gone multiplayer játékmódját, valamint bevállalták volna a Half-Life 2 remake-jét is. Hogy mihez tudnak kezdeni ezzel a switches projekttel, az még idén kiderül.

19 komment - szólj hozzá!