E3 2019: RTX-támogatással jön a DOOM Eternal

  • Írta: sirdani
  • 2019. június 13.
  • Hír
Link másolása
A legújabb értesülések szerint az id Software-nél nem csak a Wolfenstein, hanem a DOOM Eternal is felül a grafikai hypevonatra, és valós idejű sugárkövetéssel robog majd be novemberben a játékosok szívébe.

Az E3 során Marty Strattont kérdezték a DOOM-os RTX-lehetőségekkel kapcsolatban, aki az alábbiakat válaszolta: „Tudjátok az RTX csodálatosan néz ki. Ugyan a technológia nagy előnyöket rejt magában, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy növelné a játékosaink számát valami olyasféle módon, mint ahogyan a Stadia fogja, de mégis, az emberek ezt elvárják DOOM Eternalban és az id Tech 7 el is fogja hozni az RTX-et. De még mennyire! Úgy értem, az egész csapattal együtt szeretjük ezt a cuccot, és úgy hiszem, hogy jobbak leszünk majd benne, mint eddig bárki más.”

A DOOM Eternal esetében még nem tudni pontosan, hogy miként fogják alkalmazni majd az RTX-funkciókat, ám az eddigi gameplay felvételek alapján erős a gyanúnk, hogy a tükröződő felületek mellett az Nvidia Adaptive Shading is bevetésre kerül.

A DOOM Eternal november 22-én startol el Xbox One-on, PlayStation 4-en, Nintendo Switchen, PC-n és Google Stadián.

11.
11.
user101
Az egész arról szól, hogy az nvidia el akarja adni az új kártyáit, miközben a kutyának nem lenne rá szüksége. Már egy 1070 is üt egy oneX-et, miközben a slimeket már egy intel integrál chipset is megeszi lassan reggelire... :) Az otromba dolog, hogy az nvidia ezt úgy teszi, hogy bevezet egy kényszert: nevezzük mondjuk RTX-nek. :( Közben a hülye fejlesztőkkel lepacsiznak és vagy megveszed, vagy kikapcsolnak minden szart és úgy néz ki a játék, mintha megint 2004-lenne. ( lásd például: Control ). Nem azt jelenti, hogy nem tudnák megcsinálni, direkt nem csinálják!

Itt jön be a fejlesztők felelőssége: ahelyett, hogy az általam is említett problémákkal foglalkoznának inkább felülnek az nvidia szaros hype vonatára ( valószínűleg aprópénzért ) és lesznek a játékok egyre nyomorultabbak...

Mennyire nyomorult már, hogy keresni kell az olyan játékot
- ahol kinyithatatlan ajtók, láthatatlan kerítések nem állják utunkat?
- ahol elakad egy 2 tonnás autó egy 10 cm-es bokorban, padkán ( vagy nem ugrik fel a holdra tőle :)?
- ahol egy gránát nem dönt le egy fa, tégla ajtót, falat, tör szét egy asztalt, széket?
- ahol egy bokorban elakad a lövedék?
- ahol ki lehet vágni egy fát gépfegyverrel ( hello Crysis :)?
- ahol gellert kap a lövedék bizonyos felületen, vagy egyszerűen át meg rajta?
- ahol az ai nem abból áll, hogy fut feléd és közben lő vagy max. beáll egy fedezék mögé?
- ahol számít a felület amin mész?
- stb... stb...

Ne jöjjön nekem senki azzal, hogy ezt ebben azt meg abban lehet, mert az ordas nagy kamu. Ezeknek mára már alap dolognak kéne lennie minden ( !!! ) játékban ! >:E

De a legnyomorultabb, hogy 2019-ben felvetül egyáltalán, hogy egy 2004-es játék bármilyen téren etalon lehet...

Meg az, hogy ki kell kapcsolni a teljes tükröződést és a bevilágítást, hogy egyáltalán demozni lehessek a különbséget és közben hülyére veszik a teljes gamer társadalmat...
4.
4.
ribizly
#1: A RT nem egy effekt. Az a fény (fotonok) fizikai működésének pontos leírása. Ez az alapja mindennek. Ennek elérése a cél évtizedek óta. Csak rettentő nagy az erőforrásigény, mert minden objektum/felület, minden felületére, és azokról a többi objektum/felület-re való szóródását, tükröződését az adott felületek tulajdonságainak megfelelően kell(ene) kiszámolni méghozzá 4k@120Hz-re, ami még évekig lehetetlen. Az is nagy szám, hogy vannak címek, ahol 1080p@~60Hz-et képes tartani. Az egyik legnagyobb gond, hogy itt már nem elég az általunk látható felületet lerenderelni, hanem mindent kéne, hiszen az objektumok meg a nézőpontunk mögött is közlekedik a fény...
Szóval meg kell köszönni Nvidia-nak, hogy tudott nagyot álmodni, de ezzel legalább kap egy kis fókuszt a dolog és talán egy kicsivel nagyobb ütemben fog tudni fejlődni, mint eddig.
Röviden pont a valós fizika felé indultak el ezzel. ;)
3.
3.
br1Koo
#2: Igen, plusz a Source engine már képes volt anno hasonló fény effektekre mint amit az RTX kapcsán mutogatnak. A Dod: Source-ban olyan fényeffekt verõdött vissza a padlóról amitõl felállt az ember farka.
2.
2.
kryszisz
#1: Az a vicc, hogy - szerintem - máig a Half Life 2-ben van az egyik legéletszerűbb, legrészletesebb fizika, ami egy 15 éves játék lassan..a rá egy évre érkező F.E.A.R. pedig a rombolásban vol olyan erős, amit kb. a Siege tud hozni jelenleg, új szintre emelni pedig talán csak a Dice-nak sikerült. Teljesen igazad van, a grafika egyre csili-vilibb lesz, a fizika meg szinte nem fejlődik semmit, ha nem lenne R* meg Naughty Dog, akkor még mindig a Valve programja lenne az etalon e téren. Persze ettől függetlenül azért az Ethernal nagyon várós:)
1.
1.
user101
Aha, ez is olyan jó lesz, mint az nvidia physix, ami csak arra jó, hogy irracionális és életszerűtlen legyen vele a játék, vagy megeszi a gépet, de még akkor sem reális?! Vagy mint a 2018-19-ben is alkalmazott zseniális rongybaba effektus, amikor egy pofontól 20 métert repülnek a súlytalan testek ? Vagy a padkáról 100 méterre felpattanó autók, tankok, helyben megforduló repülők ? Ugyan már! RTX- a f@szomat! CSINÁLJATOK REALISZTIKUS FIZIKÁT, ROMBOLHATÓ KÖRNYEZTET AZ ISTEN SZERELMÉRE, DOLGOZZATOK MÁR MEG A PÉNZETEKÉRT !!! >:E
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...