A Lumberyard motor miatt áll a bál az Amazonnál

Pár napja jött a hír, hogy méretesebb leépítés volt az Amazon videojátékos részlegénél, a Wall Street Journal pedig utánament, és kiderítette, hogy miért küszködik a cég.

Az Amazon óriási pénzeket fektetett a játékiparba, fejlesztőcégeket és szolgáltatásokat vásárolt, és ha emlékeztek, három éve még egy saját játékmotorral is előrukkolt: ez volt a Lumberyard. A Lumberyard a CryEngine-re épül, és teljesen ingyenes, a fejlesztőknek semmilyen jutalékot nem kell fizetnie utána, mert az Amazonnak abból származik pénze, ha a csapatok kihasználják a Lumberyard Twitch-, Amazon Web Services- és GameLift-integrációját.

A Wall Street Journal értesülései szerint azonban a Lumberyarddal még házon belül is sok problémája van a stúdióknak, a külsős brigádok nem igazán akarják használni, és állítólag ennek köszönhető az a leépítési hullám is, ami során több tucat embert küldtek el az Amazon Game Studiostól. Eddig mindössze két lumberyardos játék jelent meg, a Sweet Bandits Studios fejlesztette Coffence és az Amazonnál készült The Grand Tour, jelenleg pedig a Crucible, a New World és a Star Citizen áll fejlesztés alatt többek között. (A Cloud Imperium Games még CryEngine-nel kezdte a munkálatokat eredetileg.)

A Wall Street Journal informátora szerint hiába akarja eladni az Amazon a motort a különböző multiplayer szolgáltatásokkal, magát az engine-t nem multiplayer játékokra találták ki, az azóta már lelőtt Breakaway fejlesztését épp ezért egy olyan vonathoz hasonlította, amihez menet közben rakták le a síneket. A problémák láttán állítólag az Amazon abba is belement, hogy a saját stúdióik külsős motorokat használhassanak.

26 komment - szólj hozzá!