StarCraft II - a Google AI-ja is szembejöhet

Hús-vér játékosokon is kipróbálja a Google a StarCraft II-re specializált mesterséges intelligenciáját. Ha te is jelentkezel a tesztelésre, bármikor szembetalálhatod majd magad az AlphaStarral.

A Google berkein belül üzemelő DeepMind már a StarCraft II-n is elkezdte edzeni a mesterséges intelligenciáját, az AlphaStar névre keresztelt ágens azonban csak a visszajátszásokból, illetve a saját magával lejátszott meccsekből tanult, éles bevetésen még nem vett részt - eddig.

A cég ugyanis megállapodott a Blizzarddal, hamarosan pedig valódi meccseket játszhat a Google mesterséges intelligenciája. Persze arról nincs szó, hogy az AlphaStart ráeresztenék a teljes StarCraft II-közösségre, aki viszont jelentkezik a tesztelésre, az készüljön fel, mert neki bármikor szembejöhet majd az AI, mint ellenfél. Igaz, erről nem fog tudni semmit, az AlphaStar ugyanis álnév alatt játszik majd, hogy a fejlesztők kutatásán ne eshessen csorba.

A DeepMind ugyanis azt szeretné megtudni, hogy az AlphaStar hogyan birkózik meg a hús-vér játékosok különböző stratégiáival, az ezzel kapcsolatos eredményeket pedig később néhány visszajátszás társaságában publikálni is fogják. 

Aggodalomra semmi ok, az AlphaStar nem fog csalni: a DeepMind profi játékosokkal egyeztetett, és ez alapján korlátozta le a mesterséges intelligencia "tudását". Ez alapján például az AI is pontosan annyi információval rendelkezik majd az adott meccsről és az ellenfélről, mint amit amúgy is "látna a képernyőn keresztül", nem fogja tudni előre, hogy merre vonulnak az ellenséges csapatok, és csak azoknak az egységeknek adhat utasítást, amiket lát is. Emellett azt is szabályozták, hogy az AlphaStar hány akciót hajthat végre percenként.

Mivel a tesztelés célja az AlphaStar jelenlegi tudásának megfigyelése, a mesterséges intelligencia nem tanul majd a kutatás során, és nem fogja finomhangolni a teljesítményét a lejátszott meccsek alapján.

6 komment - szólj hozzá!