Ubisoft: nőttek a digitális eladások

  • Írta: Shifty
  • 2019. július 19.
  • Biznisz
Link másolása
Megtartotta aktuális pénzügyi évének első negyedéves beszámolóját a Ubisoft. A megosztott információk szerint jól ment a kiadónak, ami részben a PC-s rajongóknak, illetve a növekvő digitális eladásoknak volt köszönhető.

A Ubisoft is megtartotta az aktuális pénzügyi évének első negyedéves beszámolóját. Ebből kiderül, hogy az eladásokból származó árbevétele 363,4 millió euró volt, ami az egy évvel ezelőtti teljesítményhez képest 9,2 százalékos visszaesést jelent, míg a nettó lekötött bevételük 314,2 millió euró, ami szintén csökkenés az egy évvel ezelőtti eredményhez képest. Itt 17,6 százalékos zuhanásról beszélhetünk. Ennek egyik oka egyébként, hogy meglepően csendes első negyedévet tudhat maga mögött a kiadó, így az eredmények jelentős részét még az előző pénzügyi év negyedik negyedévében megjelent játékok, mint például a Tom Clancy's The Division 2 generálták. Pontos adatok nem ismertek.

Érdekesség, hogy a bevétel 93,1 százaléka a digitális értékesítésből származott, míg a bevételek 86,7 százalékát a kiadó régebbi játékainak eladásai tették ki. Előbbi nagyot ugrott tavalyhoz képest, mert akkor még a bevételeknek csak a 75,2 százaléka származott digitális eladásból, míg utóbbi kicsit visszaesett, hiszen egy éve 87,2 százalék volt a régebbi játékok értékesítéséből befolyó összeg.

A Ubisoft annak köszönheti, hogy sikerült a kitűzött célok felett teljesítenie, hogy a The Division 2 az év elején az egyik legkelendőbb játék volt, míg a Rainbow Six: Siege folyamatos frissítése is beérett, így továbbra is komoly tábor áll mögötte. Illetve nagyon megerősödött a PC-s közösség, hiszen amíg tavaly csak a játékosok 24 százalékát tették ki, addig mostanra ez felkúszott 34 százalékra. Yves Guillemot meg is erősítette, hogy ebben óriási szerepe volt az áprilisban megjelent Anno 1800-nak is. Nem véletlen az sem, hogy a Ubisoft az E3-on bemutatta, szeptemberben pedig elindítja az egyelőre csak PC-s játékosoknak szánt Uplay+ szolgáltatását.

A mostani eredmények tükrében nem véletlen, hogy a kiadó kitart korábbi éves célkitűzése, a 2,2 milliárd euró bevétel mellett, amiből 480 millió euró a várt haszon. A következő negyedévben is csökkenésre számítanak, méghozzá 15 százalékos esésre, ami 310 millió eurós bevételt jelentene.

Utána viszont beindul a kiadó, hiszen ősszel érkezik a Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint, a Just Dance 2020, a Gods and Monsters és a Watch Dogs: Legion is. De a Rainbow Six: Quarantine is még a pénzügyi év végén felkerül a boltok polcaira.

8.
8.
Ps fanboy
#2: A havidíjas szolgáltatás kapcsán pedig azt is lehetne mondani ennyi erővel, hogy a havidíjas szolgáltatás meg azért jön csak Pc-re, mert Pc-én egyre kevesebben játszanak, ezért jó ha van egy ilyen lehetőség, hogy a PC gamerek ne érezzék kidobott pénznek, mint mondjuk konzolon, ahol úgyis megveszik.
7.
7.
Ps fanboy
#2: A világ legjobban fogyó mainstream játékai, mint a Call of Duty... stb...stb...stb, konzolokon fogynak a legjobban. Ennek szerintem többek között egyszerű kényelmi okai vannak, amiből ezek a gamerek nem hiszem, hogy engedni fognak. Ha a gaming kizárólagos streaming szolgáltatássá válik, amit kétlek, de ha mégis, attól még nem hiszem, hogy sokan dobnák a konzolt, hogy Pc-én játszanak, főleg nem 15 éves játékokért, max ha a gamerek többsége retro fan, amit megint csak kétlek. És akkor még ott az exkluzívok kérdése, amit sokan bagatelnek tartanak, de a számok nem hazudnak.
4.
4.
#2: Szerintem a streaming shell az sose lesz igaz, nem tartunk ott es sokan nem is szeretnenek ott tartani hogy ne tolthesse le rendesen a gepre a fajlokat, foleg aki versenyszeruen tolja de nem csak ok, masok se. valtozas lehet hogy lesz de tuti nem a Stadia szeru baromsag.
3.
3.
kastorhun
Jó nekik. Az AC-ken és az Annón kívül nem sok címük tud érdekelni, a Settlersre kíváncsi vagyok, a Beyond Good and Evil 2 pedig túl ambiciózusnak tűnik, viszont a legnagyobb szívfájdalmam a Heroes széria.
2.
2.
#1: Hogy a havidíjas szolgáltatás egyelőre csak PC-re jön meg annak köszönhető, hogy világ szinten növekszik a PC, míg a konzolok (nem csak a Micro, a Sony is) hatalmasakat veszítenek az elképzeléseikhez képest. Meg könnyebb is, ott van az a millió játékból álló hagyaték, ami Windows-ra jött és most is simán megy a mai gépeken. Anno széria, M&M, minden. Szerintem fordult a kocka rendesen az utóbbi időben és bár egyik platform sem halott, mint a PC már 15 éve, semmilyen exkluzivitás nem tud versenyezni az úgymond technikailag PC exkluzív címekkel. Amik nem évente egyszer vannak, hanem 30 éve iszonyatos mennyiségekben jöttek. Ahol egy random 500 megás, 15 éves játék is az életed legjobb 100 órás játékélményét adhatja. A konzoloknak szerintem ez lesz az utolsó nagyobb generációja, ami most jön. Utána pedig minden változik játék téren, a PC is. Lehet, hogy a PC és konzol is csak streaming shell lesz. De egy ilyen konzol csak arra lesz jó. Viszont egy PC emellett az elmúlt idők minden játékára, minden platformot emulálva.
1.
1.
Ahhoz képest, hogy szinte egyik újkori játékukat nem szeretem, az egész biztos, hogy az ubi jól tolja a szekerét. Megvan ennek a közönsége. A R6-el kapcsolatban meg annyit, hogy újabb CS-GO hoz hasonló dobást láthatunk. Nem beszélnek róla sokat, de megjelenés óta 14 darab minőségi update-ezt kapott a rambó 6, ami pont igazolja a Bethesda által kommunikált *nem az a lényeg, hogy jelenik meg a játék, hanem, hogy mivé fejlődik* - fallout hetvenvalamennyi logikát. Emellett pont azt csinája az Ubi jól, amiről az EA pofázik, hogy majd fejlesztünk és néha kérünk pénzt érte - ami ott nem működik, de az Ubi-nál meghatározó példává és tényezővé vált mind "játéktörténelem", mind anyagi szempontból a játék. Sok a játékos, három éves játék esetén növekednek csak a számok, és az emberek játsszák ezerrel - meg mellette veszik a Season Pass éves bérleteket. Meg mindent, amit érnek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...