Nem az újrajátszhatóságra épít a Control

A cél sokkalta inkább a játék világának és rejtélyeinek alaposabb felfedezése lesz, és mivel a narratív csavarok és megoldások elsőre fognak igazán nagyot ütni, így New Game Plus módra sem érdemes várni.

A játék rendezője, Mikael Kasurinen a PlayStation Blogon mesélt részletesebben a hamarosan érkező Control fejlesztéséről.

Elmondása szerint „ebben a játékban még annál is több fejtörő lesz, mint amennyit eddig csináltunk összesen. Ez az egész arról szól, hogy egy kalandot akartunk készíteni a játékos számára, egy világot, tele rejtélyekkel és csodákkal, melynek a felfedezését és megismerését jutalmazzuk. Annak érdekében, hogy mindezt elérhessük, olyan fejtörőket kellett készítenünk melyek belepasszolnak ebbe a világba, és annak a pillanatnak a kontextusába, amikor találkozunk velük. A sokszínűség érdekében többféle fejtörővel készülünk, lesz, amelyik a narratív részletekre fókuszál, és olyan is akad, amely a játékmechanikára és a fizikára.”

„Ahelyett, hogy egy 'újrajátszható' játékot csináltunk volna, inkább egy olyan világ megalkotására koncentráltunk, amit folyamatosan felfedezhetünk. El kellett fogadnunk, hogy rengeteg olyan menő részletet készítünk, amit sokan sosem fognak megtalálni. Ez egy olyan dolog, amivel sokszor találkozhatnak majd az általunk kreált világban az emberek.” Az egész játék nem az ismétlésről szól, hanem arról, hogy a tartalmat a készítők úgy építsék fel, hogy a játékos élvezze a felfedezést, képes legyen átérezni azt, hogy a legapróbb részleteknek is önálló és fontos jelentése van.

A Control augusztus 27-én érkezik PC-re, PS4-re és Xbox One -ra - a számítógépes változat frissített gépigényét erre találjátok.

16 komment - szólj hozzá!