Ilyen lehet a sugárkövetéses next-gen grafika?

  • Írta: sirdani
  • 2019. augusztus 12.
  • Videó
Link másolása
Persze nem kell túlságosan nagy dolgokra gondolni, csak néhány modder ráeresztette a valós idejű sugárkövetéssel kibővített Reshade-et pár egészen friss AAA-s játékra. A látvány egészen izgalmas lett.

Persze nem hangzik túlságosan jól, ha grafikai tuningról valaki a látványos vagy bámulatos szó helyett azt írja, hogy izgalmas, de ebben az esetben talán mégiscsak ez a helyes kifejezés.

Ugyan a The Divisionön, az Anthemen és a Just Cause 4-en is eléggé nagyot dobtak az új effektek, a látvány számunkra elsősorban a next-gen konzolok miatt érdekes. Ennek oka, hogy jó eséllyel a PlayStation 5 és az Xbox Project Scarlett is támogatni fogja a valós idejű sugárkövetést, így ha a generáció első éveiben a szóban forgó játékok remasterelt verziót kapnának, eléggé nagy a valószínűsége annak, hogy látvány tekintetében valami olyasmire számíthatnánk, mint amit az alábbi videók is mutatnak.

39.
39.
Cooper911
Remélem, hogy az új következő generációs kép megjelenítő grafikus tömb kártyák ezzel a sugár követéses megjelenítéssel új világot hoznak a személyi számítógépekre készült játékok világába, de remélhetőleg a tartalom is bővül és nem csak a csata királyi típusok jelennek meg, hanem új játéktípusok és új szellemi tulajdonok is.
32.
32.
hedzsooo
Én szeretem ha a grafika is fejlődik de ezek a videók a vicc-kategóriában is gyengék.

"Ilyen lehet a sugárkövetéses next-gen grafika?" A válaszom röviden: Nem.
26.
26.
"ha a generáció első éveiben a szóban forgó játékok remastered verziót kapnának"

Ez a mondat nem is tudom, hogy vicces, vagy tragikus, vagy szomorú. Az kéne még csak minden 2 éves játékot újra kiadni remasterbe.
24.
24.
sanyikatarzan
Csak tudnám miért akartok jobb ait? Vannak multiplayer játékok, ott rendes játékosok ellen tolhatod. Sokat rombolna ám a jobb ai pár ember önértékelésén miután rájönne, hogy instant lehalnak.
22.
22.
headhunter86
Örülök hogy egyre többen látják úgy, hogy a grafika nem minden. Sajnos tényleg nem látni más irányú fejlődést a legtöbb fejlesztőnél.
Jobb fizika, AI, komplexebb játékok kellenének.
16.
16.
logic5
#14: CSGO-ban is ez van. Szét lehet darálni a botokat, annyira kiszámíthatóak.
13.
13.
sanyikatarzan
#12: Mert oké, hogy a csávó áll mint lófsz a lakodalomba, de egy pörgősebb akciónál semmit nem veszel észre, ez hótziher
12.
12.
sanyikatarzan
Semmi értelme. Anthemnél alig láttam a differencijált! Most ezért ne áldozzunk be frameket, no meg tegyük hozzá, hogy motion blur mellett ember legyen a talpán aki látja a különbséget. Másrészt, ameddig egy pentium 4-nek megfelelő konzollal is milliókat tudnak termelni, addig felesleges ez a tüzijáték. Élethűbb animációk, jobb felbontás, nagyobb FPS. Ez kell a népnek!!!
11.
11.
axodox
Egyébként remélem, hogy egyszer túllépünk azon, hogy a grafika ennyire fontos. Nem szeretném ha öregkoromra csak addig jutnánk el, hogy élethű világítással, és spéci motion capture mellett válogatnánk a dialógusonként két opció közül, amelyek valójában semmire sem hatnak a cselekményben. Majd kerülgetnénk a kötött pályán mozgó karaktereket, akik aztán a motion capture rész alól kiszabadulva elállják az ajtót. Kinek kikerülése után kapunk egy dialógust hogy a következő terembe való belépés 10$-lesz.

A valóság az, hogy ma is - ahogy egy évtizeddel ezelőtt - minden adott ahhoz, hogy jó játékok készüljenek. Nem kell tökéletes grafika, zene, nincs szükség motion capture-ölt jelenetekre és óriási pénzekért beszálló szinkronhangokra sem. A lényeg az, hogy a játék érdekes legyen és élvezetes, interaktív, kihívó, legyőzhető, személyes élmény, ami akár egy jó könyv, film, zene velünk hagy valami útravalót. A probléma persze az, hogy ez utóbbiakat nem könnyű mérni, demonstrálni, támogatást, pénzügyi hátteret találni. Sokszor a közönség is hibás, mennyi művész halt meg úgy, hogy műveiket sosem ismerték el életük során, csak később. Mennyi színes, értelmes, érdekes sorozat bukott bele abba, hogy nem sikerült kitűnnie a középszerű médiatermékek agyonmarketingelt óceánjából.
10.
10.
axodox
Ha a grafikát nézzük, szerintem a sugárkövetés sokat *fog* lendíteni a *jövőben* a grafikán. De a mai HW még nem elég gyors ezekhez. Vannak jó demók, amelyekben van global illumination (e.g. piros hordóra hangárban rásüt a nap, és az a környezetet pirosra festi), rendes tükröződés (e.g. olyan dolog tükörképét látod nem sík felületről visszaverve, amely direktben nem látható a képen).

Ezek valóban sokat lendítenek a hatáson, de nagyon messze vannak a fenti videóktól. Itt azt látom mintha valaki felcsavarta volna a kontrasztot, a szaturációt és a képélességet. Emellett van pár screen-space effekt, ami jó - de ugye ezeknek megvannak a maguk hibái (pl. ami nem látszik a képen közvetlenül, annak nincs tükörképe sem). Minden színes, meg csillogó így már, de nem élethű. És ez utóbbi szerintem fontosabb lenne.
8.
8.
Grabowsky30+
Kövezzetek meg, de nem látom ennek az RT-nek a létjogosultságát amíg ennyire gyerekcipőben jár és ennyire rohadt drága. Jelenleg egy 1080ti-m van biztos nem dobnék rá erre még 2 kilót, hogy 4k helyett fullhd-ban játsszak, 60+ fps helyett 30-60fps-el, de marha szép árnyékokkal és tükröződésekkel. Egyszerűen ez ennyit jelenleg nem ér. Túl sok a kompromisszum ahhoz képest, hogy mennyit kéne fizetni érte. Elég kérdéses ennek a cuccnak a jövője. Én nem látom, hogy a fejlesztők annyira rákaptak volna.
2.
2.
Stranger
Nagyon jó minőségű vidik. Szép a látvány is, bár néhol el vannak túlozva az effektek.

Viszont a köv. genben le kell mondani az RT-ről, mainstream PC és konzol szinten is. 30 helyett 60FPS, natív 4k, kicsit jobb grafikai assetek és már el is költötték a plusz teljesítményt, hol van ehhez RT. Max ha felhőből számoltatják.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...