Ilyen lehet a sugárkövetéses next-gen grafika?

Persze nem kell túlságosan nagy dolgokra gondolni, csak néhány modder ráeresztette a valós idejű sugárkövetéssel kibővített Reshade-et pár egészen friss AAA-s játékra. A látvány egészen izgalmas lett.
  • Írta: sirdani

Kommentek

#48
#43: Ja a grafika... Azokona gépeken az minden volt csak nem fika.
Tolid fullba megint a kretént ahogy szoktad pitya. :) Nem, nem értesz. És youtube vid alapján AI elemzés.. :)

Ez a szorakoSZtató... :)
#47
#46: Én is ilyesmiket hallottam/olvastam (mármint amit írtál az első bekezdésben).

Egymás mellé téve biztos nagyobb különbség lenne közte és más képet mutatna, de nekem kicsit olyan mintha egy tisztességes HDR lenne (nyilván nem a tükröződésekre értem). Ez onnan is jutott most eszembe, hogy én úgy érzem, a HDR-től sokkal többet kapok, mint amit kaptam a 4k lehetőségétől vagy mint ahol jelenleg áll a realtime ray-tracing. Nem is feltétlen a látvány miatt, hanem a látvány javulása nem igen járt semmilyen teljesítménycsökkenéssel.
#46
#45: Én főleg a sok particle számítására gondoltam. Új trendek szerint a régi cpu helyett gpu-val számoltatnak és így sokkal de sokkal több particlet tudnak szimulálni egyidőben, mint azelőtt(most) meg tudnak cpu általi számolással. Szóval túltolt robbanások várhatóak játékokban.

Egyébként nekem személy szerint tetszik a division ambient occlusion és a tükröződés ray tracingje. Nincs túltolva, mint sok játékban, ahol olyan a padló, mintha 5 másodperce mosták volna fel, vagy más tükröződések túl vannak tolva. Azt válaszolta a készítő, hogy 12 fps-t áldoz érte 1080-on. Mondjuk arra már nem válaszolt, hogy milyen felbontáson és mennyiből, de annyira nem vészes az erőforrásigénye.
#45
#44: Ruha es egyebb lagy tesnel ez igy van.
Ebben igazad van.
De Rigidbody fizikat jol lehet cpu-n szamoltatni (ezert is volt mar 10-12 eve is alkalmazhato mert egyszeru) es ha a gamplaybe "avatkozik" akkor meg kenytelen vagy ott.

Illetve celszeru mert sokat kene visszairjon a gpu a memoriaba hogy a cpu aztan tudjon dolgozni vele.
Ha mindent gpu-val csinaltatsz meg megneheziti a dolgokat.
Kirakatod a gpu-val a grafikat ugy ,hogy a cpu-nak ne legyen dolga igy minimalisra veszed a drawcall-t(lasd horizon novenyzet) szimulalja a gpu a fizikat (pl eldol egy fa) akkor azt at kell kuld a cpu-nak, hogy az "ai" vagy a jatekos ne rohanjon at rajta hanem megkerulje.

Pl az sem veletlen, hogy leszimulalt ruha sokszor atpenetral itt ott (palyaelemeken masik karakteren) mert max a jatekis karakterrel van fizikai kontatktja.
Letiltozott cpu altal kirakott palyaelemmel nincs.
Az mar bonyolult lenne.
#44
#43: Pont, hogy jelenleg arra megy az áttérés, hogy minden fizikát a gpu számoljon, mert egyszerűen fizikailag képtelen rá a cpu.
#43
Hat hogyne.
Csak eppen a grafika volt fika.
Gondolom ez a pelda.
https://m.youtube.com/watch?v=P9n7m7RCHWU
Szimpla rigid body fizika. (Ezt szerintem irtam is hogy ez primitivekkel egyszeru csak biztos tul bonyolult volt)
Csodalatos a sok tomegtelen targy .
Az a hordo amit felrug es tovabb repul mint egy hungarocell, darab kifejezetten tokeletesnek tunik.
Es csak ugy onti a jatek a lagytest szimulaciot.
Hl
Es az a sok targy es reszletgazdag grafika nem is tudom hogy fer a kepre.

Probalj meg egy jo grafika mellett (pl uc) komplex fizikat csinalni.
Szerinted miert nem teszik?
Mert nem lehet.
Nincs hozza cpu.
Az elozo gen cpu-i erosek voltak a gpu-khoz magukhoz kepest "uber" grafika mellett is maradt eroforras.
Most ez nem igy van.
Nem marad cpu.
De nyilvan ezt is jobban tudod mert hat te mindenhez ertessz.

Ai.
Ez a jatek amire gondolsz?
https://m.youtube.com/watch?v=g0gs5Er3gMU
Lathatoan tenyleg remek ai-ja van.
Hozzad kepest biztosan.


De nyilvan en nem ertek hozza.
De hat nem is lehet mindenki olyan bank automata javito betanitott munkas
, aki egy windows update letiltashoz is hulye.

Szorakosztass meg a szekertelmeddel jobarat.
Nagyon vicces.
#42
#41: Mielőtt újabb épületes baromságokat hordanál össze az AI-ról, fizikáról meg a többi dologról kisregény formájában ajánlom x360-on a Red Faction-t a Havokkal (beza máig az egyik legjobb fizikával operáló játék), és a Black című játékot ps2-n... Máig az egyik legjobb AI-t felvonultató játék. De ez a gen.. Ez kevés erre.. :D
#41
#40: "A jelenlegi konzolgeneracio tokeletesen alkalmatlan mind fizikara mind normalis ai-ra."

:DDD
Egy 10+ éves konzol alkalmas volt... Egy pentium 3 alkalmas volt... De egy mai konzol nem. Szakadok. :D
#40
#34: Megint marhaságokat hordasz össze kisregény formában pitya, fingod nincs azegészről aFear leírásból egyértelmű.. :D
#39
Remélem, hogy az új következő generációs kép megjelenítő grafikus tömb kártyák ezzel a sugár követéses megjelenítéssel új világot hoznak a személyi számítógépekre készült játékok világába, de remélhetőleg a tartalom is bővül és nem csak a csata királyi típusok jelennek meg, hanem új játéktípusok és új szellemi tulajdonok is.
#38
#35: A hl2-ben az ellenfelek korul volt egy kapszula (utkozeshez) amihez hozavagtal egy masik kapszulat, teglatestet, gombot (ez vette korbe a targyadat).
Csak szilard test fizika volt benne.
Ezt viszonylag egyszeru szimulalni.
Mondjuk, hogy ez a mai napig ilyen rocket science az meg a magasrol beleszaras.
A shotokon nem latszik kategoria.
Ebben teljesen igazad van.
Ez lenne a minimum.
A rage elso reszeben pl a grafikaba "belesutott" ao miatt kellett mindent odabetonozni.
#37
#35: De az tokeletesen minimalis volt.
Par hordo, radiator, festekes bodon.
Es max az ellenfelekre volt hatassal.
Nem tudtal kulonosebben nagy kaoszt okozni vele.
Es a cuccok is egyszeruek voltak.
Egy convex collider eleg volt hozza.
Egyik se volt bonyolult targy es a meg egyszerubb volt amivel a fizika mukodott.
Es sokszor okozott is problemat.
Hajlamos volt elloni targyakat egy jo kis penetralas utan.
Most gondolj bele, hogy egy komplexebb fizika mekkora baromsagokat tudna csinalni.
Amugy a korahoz kepest tenyleg jo volt.
Viszont ott meg tenyleg 0 volt pl. az ai.
#36
#24: Szerintem szorakoztatobb lenne palyankent 2-3 okosabb enemy-t levadaszni mint esznelkul ratatazani a pofankba szazaval fosott szenhulye polygongagyit.
Egy uc-be meg belefer mert az egy indiana jones baromsag, de egy sniper elite-ot erosen feldobna egy olyan.
Kevesebb eroforras kene a scriptekre , es nem kene 100-aval ki pakolaszni a csiga agyu ellenfeleket.
Vagy egy hitman tipusu jateknal is erosen megdobna a szinvonalat.
#35
#33: A HL2-ben eléggé a játék szerves része volt a fizika akkor is, amikor az ellenfelek jelen voltak. Jól ki lehetett használni a tereptárgyakat ellenük attól függetlenül is, hogy a gravity gunnal hozzájuk vágod.
#34
#21: Hat egy jo ai-hoz elegge sok.
A fear egy cso jatek volt ahol egy script beinditott folyamatokat az ainak mrg annyi dolga volt hogy kihasznalja a neki szant fedezeket.
Vagy tudta merre megy a palya es keresett egy masik utat.
Ez nem ai.
Az teny, hogy ugyesen volt talalva, de ez inkabb palya design muveszet volt mint jo ai.
Egy mostani ai kb uhy mukodhet, hogy az ai mindenhol lat teged tud rolad csak ignoralja.
Aztan ha balhet csinal tok mindegy hol vagy egyenesen oda veszi az iranyt.
Tok szepen tettenerheto pl ez a hitmanben vagy az unchartedben ahol ha visszabb vonulsz egy fal moge lovi a kettotok kozti falat.
Tudja hogy abba az iranyba kell lojjon es kesz.
A colliderrel kitomot falat meg mar figyelmen kivul hagyja.
De azert a hitmanben pl. atkurja rajta a granatot.
Ennyit tud.
Ez nem ai.
Ennel meg egy meduzanak is tobb esze van.
#33
#23: De az amirol te beszelsz nem jatek cselekmenybe bele "avatkozo" fizika.
Az csak toltelek.
Egyedul a hl2 ahol ra volt epitve a hameplay.
Es ott is csak akkor amikor nem voltak ellenfelek. Gyk. Puzzle resz valtogatta a gyakos reszeket.
Masreszt meg a hl2-ben kb minimalis dolgon volt fizika.
Volt a terepen olyan 10 centire kiallo tegla amin keptelenseg volt adott oldalrol atmenni mert felakadtal rajta.
Es a sima bejarati ajtok amik "elalltak "az utat, hogy arra nem lehet menni.
Na ilyesmikre gondolok.
#32
Én szeretem ha a grafika is fejlődik de ezek a videók a vicc-kategóriában is gyengék.

"Ilyen lehet a sugárkövetéses next-gen grafika?" A válaszom röviden: Nem.
#31
#29: Ne kötekedj már, förtelem.
#30
#26: GTA V?
#29
#28: Nem is akarod utánozni? Akkor te nagyon nagy fiú vagy. Biztos elengednek már otthonról este 9-ig is. Mi?