GC 2019: Újabb Sony-játékok jöhetnek PC-re

Elképzelhető, hogy a Journey és a Quantic Dream játékai után újabb PlayStation-exkluzívok költöznek majd át PC-re, legalábbis erre utalt egy interjúban Shawn Layden. Külön érdekesség, hogy ezúttal házon belüli fejlesztésekről van szó.
  • Írta: fojesz

Kommentek

#39
#38: Oké, ez nekem hogyan segít abban hogy ne akadozzon a gépemen?
#38
#37
#36: Dosbox se mindig jo, return to castle wolfenstein fan patchel is szarakodik nálam
#36
#6: Nyarlako, ez egy hülyeség, minden régebbi pc játék futtatható újabb pc-ken is, a legtöbbhöz nem kell sok extra, amik dgvoodoo és 32 bit mód ellenére sem indulnak ott jön a képbe a PCem vagy a 86box amik teljesen támogatják a 3Dfx, DOS 6.22-es, Win98-as korszakot.
#35
#6: Mi a játék címe? Lefuttatom én.
#34
#23: Időtállóságról volt szó amiben hiába vered a pc nyer mindig.
#33
#31: Lehet igazad van, mondjuk az új Age of wonder 20 euró alatt van PC re a legolcsobb helyen, míg PSre 45 euró...
De biztos van ilyen is olyan is.
Csak azt akartam mondani, hogy nem 2005 van.. Már nem egyértelmű az, hogy a PC drágább, ha mondjuk 4-5 éves időtartamot nézel.
#32
#29: Hát, határeset. Én egy éve vettem egy összerakott PC-t 110k-ért, nem ultrán, de qva szép beállításokkal eddig minden oké. 150%, hogy a pcmr rajongók levedlett eszközeiből tákolták össze, engem ez nem érdekel.
Ok, ebben nincs benne a monitor és egyéb perifériák, de a konzolok árában sem tüntetik fel általában a tv-t, mert "az úgyis van". Nálunk igen, máshol már kifejezetten ritka.
#31
#30: Az új játék mindenhol ugyanannyi, a régebbiekre meg gyakran van akar 80%os akció is PS storeban.
#30
#29: Egészen biztosan nem... Persze Pcn olcsóbbak a játékok... Persze konzolon lehet adni, venni őket...
Szóval... Sok változós a történet
#29
#17: Ezt én úgy fogalmaznám inkább, hogy egy konzol day1 árán nem biztos, hogy össze tudsz rakni egy olyan PC konfigot, ami a teljes generáció alatt kiszolgál.
#28
#27: Így ahogy mondod. Kiegészíteném azzal, hogy a legnagyobb előnye a konzolnak az API kialakításából ered (libGCM). A konzolon a grafikus kártya elérése sokkal gyorsabb, és itt sokkal gyorsabb alatt több nagyságrendre kell gondolni, mondjuk 10x gyorsabb elérésre, de esetenként akár több-tíz, vagy akár 100x is lehet a különbség. A különbséget az adja, hogy a konzolnál a program az API-n keresztül közvetlenül éri el a gpu-t, míg a pc-n az API drivereken keresztül teszi ugyanazt. Hosszabb út, több számolás. Ez egy folyamatábrán így néz ki:

konzol - https://prohardver.hu/dl/cnt/2013-06/98968/konzolprogram.jpg
PC - https://prohardver.hu/dl/cnt/2013-06/98968/pcprogram.jpg

Ezért van, hogy a konzol ugyanazt megcsinálja kisebb erőforrással. Tervezik PC-re is az API-k hatékonyabbá tételét, csak hát ahogy említetted is, a változó hardverkörnyezet miatt ez nem igazán akar összejönni, jobb esetben is kompromisszumokkal. Ilyen pc-s libGCM szerű API volt az Intel-féle Larrabee, ami aztán nem jött be.
#27
#26: Ide tartozik még, hogy ezért lehetséges az is, hogy pc -n jelentősen erősebb hardware esetén, "fullon" (azaz minden beállítást maximumra állítva) komoly erőforrások esetén érhető el a tökéletes élmény, hiszen az apró finomhangolások lehetetlensége miatt erőből kell megoldani, hogy a játék minden pillanatban tökéletesen fusson.
Ám ez továbbra sem jelenti azt, hogy két hetente kell 400khuf -os pc -t vásárolni, mert különben összedől a világ, és nem lehet játszani.
#26
#22: Pc -n pontosan ezért van számos beállítási lehetőség. Mivel a fejlesztő nem tudja hogy mid van, ezért megcsinálja a játékot egy átlagos, közepes pc -re. Ha eleget fizet neki pl valamelyik gpu gyártó, akkor külsőségekre be/kikapcsolható formában - ám semmiképpen sem nélkülözhetetlen feladatokra - biztosítanak extra funkciókat. (ezért nem terjedt el igazán többek között a physx. Egyrészt gyártófüggő megoldás volt amikor indult, másrészt ha játékélményt befolyásoló feladatokra használták volna, pl egy ajtón nem lehet bemenni ha nem robbantod atomjaira az előtte lévő dobozhalmot, akkor arra kényszerítették volna a felhasználókat, hogy vásároljanak egy megfelelő nvidia kártyát, vagy ne játszanak, ezzel leszűkítve a potenciális vásárlók körét)
Aztán különböző, átlagos értékeket határoz meg a játék bizonyos tulajdonságaival kapcsolatban, amit megkapsz a "settings" menüben, és játszhatsz vele addig, amíg elfogadható eredményt nem kapsz a te pc -den. Ez természetesen függ nem csak a hardware -től, de az egyéb körülményektől is, pl hogy mennyire vaskos, erőforrás igényes software réteget tartasz a gépeden, hány és milyen háttérfolyamatokkal, hogy milyen api -k érhetőek el a rendszereden, vagy éppen hogy milyen driver -eket használsz, és azok adott szituációban miképpen viselkednek.

A konzol -os helyzet más. Ott van egy hardware, ami sosem fog változni, valamint van egy olyan software réteg, amihez nagyon óvatosan nyúlnak, és aminek adott verziója minden gépen pontosan ugyanazt produkálja. A fejlesztő tehát tudja hogy mid van, és annak bármely képességét használhatja, bármilyen feladatra, mert a potenciális vásárlók 100% -a fogja tudni a programot pontosan ugyanúgy futtatni. A fejlesztő ezért nem kényszerül rá, hogy neked beállítási lehetőségeket biztosítson, mert mindent megcsinál ő. Ha a tesztelés során a játék egy adott ponton pl bezuhan fps számban a játszható tartomány alá, akkor ezen a ponton a fejlesztőnek számtalan lehetősége van arra, hogy ezen változtasson, nem csak az a pár érték, amit majd neked biztosít pc -n a hasonló szituációk kezelésére. A legapróbb részletekig belenyúlhat a programba annak érdekében, hogy a probléma megszűnjön, és a vásárló azt az élményt kapja, ami a fejlesztő gépein is látható.
Ezért lehetséges hogy egy ps4 harware -en egy god of war kaliberű grafikát kaphat a játékos.
#25
#17: Az, hogy a játékra használt pc -ket hetente kell frissíteni, egy nagyon régi mítosz, ami egyre távolabb kerül a valóságtól.
Az igaz, hogy átlagosan nagyobb teljesítményű pc kell játékra annak ellenére is, hogy a mai konzolok pc alkatrészekből állnak, (ennek számos oka van, ha gondolod beszélhetünk róla) ám az durva csúsztatás, hogy hetente kellene pc -t vásárolni. Sokkal inkább konzol generáció váltás környékén válhat szükségessé egy "komoly" játékos számára a frissítés. Persze mindenki megteheti ennél sokkal gyakrabban is ha akarja. Mobil telefont is vesznek évente, holott erősen vitatható ennek a szükségessége.
#24
#1: Bármelyik fejlesztő stúdió "be tud mutatni" fantasztikus dolgokat, csúcs hardeware -re, ha akar. De egyik sem teszi meg, mert tech demo jellegű fejlesztéseket leszámítva nem kifizetődő ilyesmit tenni.
#23
#21: Jobb mint a 0 vagy YouTube 60fps sok exnél ami erdekel.
PC-n meg már a dobozos játék is csak egy acchoz között kód.
#22
#20: Feltételes volt nyilván nem fogja sajnos.
Pc-n is lehet, pláne hogy ott ugye lehetőséged van "magadnak optimalizálni" a beállításokkal.
#21
#19: Ez igaz csak akkor ne vessük össze a konzollal ami 5 év után a pc medium szintet sem éri 30 fps-el.
#20
#1: A legnagyobb húzócímet a sony nem engedi el. A fix hardver az előny nem pedig hátrány a fejlesztésnél hiába gyengébb, a jól optimizálás miatt.Van egy erős pcd nem tudod kihasználni! Gondolj bele a god of wart átültetni ps4 ről ps4 próra és optimizálni egy év volt egy fejlesztő gárdának, hogy stabil és szép legyen a maxot kihúzták a gépből!Pc ez szinte lehetettlen a sokféle konfig miatt.