Control - miért fontos a sugárkövetés?

  • Írta: sirdani
  • 2019. szeptember 3.
  • Videó
Link másolása
A Digital Foundry legújabb videójában egy lenyűgözően alapos grafikai analízist kapunk arról, hogy pontosan mit is jelent az Nvidia valós idejű sugárkövetése a Control esetében, és milyen mértékben képes megváltoztatni a látványt.

A Digital Foundry elemzői szerint eddig a Control büszkélkedhet a legrészletesebb és legjobban kihasznált RTX-es funkciókkal, így e téren maga mögött tudhatja a Battlefield V-öt és a Shadow of the Tomb Raidert is. Sokan viszont még így is csak legyintenek, hogy a hatalmas erőforrásigény mellett a valós idejű sugárkövetés alig jelent többet néhány csillogó tócsánál és pár sötétebb árnyéknál. Nos, ők nem is tévedhetnének ennél nagyobbat.

Az új technológia mögött ugyanis tényleg rengeteg munka és fejlesztés áll, amit a videót megtekintésével részleteiben is megismerhetünk. A korábban használt grafikai opciók az elmúlt években kezdték elérni a korlátaikat, és hozzájuk képest a valós idejű sugárkövetés komoly távlatokat nyit a fejlesztők számára, melyek egyértelműen jelzik a jövőben érkező játékok csapásirányát.

23.
23.
Cooper911
Miért fontos a Ray Tracing-et sugárkövetésnek írni? Akkor a PC is személyi számitógép legyen.
20.
20.
delphijos
Ez most kicsit olyan mint amikor kezdtek megjelenni a 3D kártyák. Akinek futotta rá annak volt szebb, gyorsabb látvány, a többi meg sw renderrel nyomta.... Aztán szépen mainstream lett, sőt "kötelező", az sw render ki is került a játékokból. Majd ez is olcsóbb, és ezzel egyúttal népszerűbb is lesz, aztán majd "alap". Én mindig azt mondom, hogy egy új dologgal nem lehet úgy előjönni hogy az full kiforrott, olcsó.... Először minden drága, és vannak gyerekbetegségek, de ha már piacon van, a fejlesztő legalább pénzt lát már belőle....
16.
16.
sanyikatarzan
Idiótaság ez a ray tracing. Alig látható, a Control meg szar játék is.. mi több.. fosh.. Kettő együtt gyilkos kombó, nem ajánlom senkinek
8.
8.
Darksiders84
#7: Oké, majd ha nem sietek és nem felejtem el amikor egy pillanatra ide kukantok
7.
7.
Freeser
#5: légyszi tegyél már néha vesszőt a szövegeidbe, nem kapok levegőt miközben olvasom :)
6.
6.
manderel
Nagyon kiforratlan technológia ez még. Mind szoftveres, mind hardveres oldalon van még hova fejlődni, mire tényleg jó lesz. Meglátjuk melyik cég hozza majd az áttörést.

Tudtommal egyébként nem csak grafikai megoldás ez, a hangok visszaverődését is meg lehet vele oldani pont úgy, mint a fényét. Kíváncsi vagyok hogy idővel ezt is kihasználják-e, a játékok hangzásvilágában is előrelépést hoz-e.
5.
5.
Darksiders84
Aha akkor ezért lett ennyire nem középszerű értékelésű a játék de csodás amúgy tényleg ilyet főleg hogy eltűnik a szépen átrendezett helységek újra meglátogatva a szobát nincs meg a kupi amit előtte szétlőve hagytak állítólag.
2.
2.
AmreyP
Azért fontos: Mert fizet utánna az NVIDIA ;)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...