Gondos kézzel készülnek a Cyberpunk missziói

  • Írta: szlav
  • 2019. szeptember 16.
  • Hír
Link másolása
Nem kell tartanunk attól, hogy a CD Projekt RED a minőség helyett a mennyiség mellett döntene, ha a Cyberpunk 2077 küldetéseiről van szó. Procedurálisan generált tennivalók helyett minden küldetést kézzel komponálnak meg.

A procedurálisan generált tartalmak kétélű karddá váltak. Rendkívül hasznosak tudnak lenni például a randomizált pályaszakaszok akkor, ha egy játék újrajátszhatósági faktorát szeretnénk az egekbe emelni, tegyük fel egy roguelike esetében. Másrészről viszont gépiessé válhat a játék - elveszhet az a varázs, az a gondosan megkomponált ritmus, amit csak egy fejlesztő óvatos munkája adhat meg.

A véletlenszerűen generált küldetések egyre nagyobb teret nyertek a nyílt világú játékokban is, de a CD Projekt RED csapata mégis a hagyományos questdizájn mellett tette le a voksát. A játék küldetéseiért felelős Philip Weber nemrégiben elárulta, hogy minden egyes tennivaló mögött egy fejlesztő gondos munkája áll majd. "Számunkra a minőség mindig fontosabb a mennyiségnél. Ezt a minőséget pedig nem érhetnénk el olyan modulokkal, melyeket összeállítva ilyen véletlenszerű küldetéseket kapnánk. Nem csupán az a célunk, hogy tennivalókkal lássuk el a játékosokat - olyat szeretnénk nyújtani nekik, amivel megéri foglalkozni."

Ez persze nem azt jelenti, hogy üres lesz Night City, hiszen egy nyílt világú RPG-hez illően így is rengeted feladat vár majd ránk. Ezek hosszúsága változik majd, csakúgy mint a felépítésük. Weber a Street Stories kategóriájáról mesélt részletesebben - ezeket talán a The Witcher III szörnyvadászós mellékküldetéseihez hasonlíthatnánk.

"Olyan melók ezek, melyeket V a fixerektől kap, mint például Dexter DeShawn" - részletezte Weber. "Ezeket teljesítve V tiszteletet nyer az utcán és az egész városban. -- Változatos missziók, amiket természetesen sokféle kreatív módon megoldhatunk a játékstílusunktól függően. -- A Street Stories eseményeiért egyébként az Open World Teamünk felel, úgyhogy küldetésdizájnerként én is alig várom, hogy játszhassam őket, hiszen nem ismerem olyan jól őket, mint a játék többi misszióját."

17.
17.
CitromH
Hát a generált küldetések az újrajátszást manapság egyátalán nem befolyásolják. Szerintem.
Addig el sem jutok általában, mert a játékok felénél beleunok mostanában mindenbe.

Witcher 3 missionjai meg hiába voltak lineárisak, a választási kényszer és a kiváló produceri munka miatt bizony az újrajátszás itt kipipálva. Akkor most melyik is a jobb?

Egy jó könyvet is el tud az ember akár többször is olvasni, hiába ismeri már a történetet.
16.
16.
gegory
#15: Javítás: Én a Witcher 3 Hearts of stone kijátszása óta én előrendelő vagyok a Cyberpunk-nak.
15.
15.
gegory
Én a Witcher 3 Hearts of stone előrendelő vagyok mert amit ott letettek az asztalra valami zseniális. Rég nem szórakoztam ilyen jól. Egyik hülledezésből a másikba estem pedig nem ma kezdtem RPG-vel játszani...és szerintem ők se mert valamit nagyon tudnak :D
13.
13.
kastorhun
Ennek örülök, a Witcher 3-ban maguk a mellék küldetések elképesztő szinten voltak, remélhetőleg ez most sem lesz másképp.
12.
12.
#7: Hopp tényleg. Áprilist akartam írni, csak kb satu részeg lehettem. :)
11.
11.
AfterLife
#10: Itt egy rövidített hír erről: https://www.google.com/amp/s/gamerant.com/all-cyberpunk-2077-quest-types/amp/

De az itteni cikkben be van linkelve az eredeti, nagyon hosszú interjú, amiben bővebben foglalkoznak vele.
10.
10.
godach
#7: Belsős infó, vagy csak te így gondolod?
8.
8.
KENKILL
Ha annyi forintom lenne ahányszor elmondják, hogy a játékban úgy oldhatod meg a dolgokat ahogy akarod...
7.
7.
AfterLife
#5: 2020. április 16-án jelenik meg a CP2077, nem pedig augusztusban... és ez a küldetéscsinálás is már nagyrészt múltidő. Pláne, mivel lassan elérnek a béta-fázishoz.

A hírhez még annyit tennék hozzá kiegészítésképp, hogy a küldetések ugyanolyan módon épülnek majd fel, mint ahogy azt a Witcher 3-ban láthattuk. Lesz a fősodor, ami mind hosszúságban és kidolgozottságban is igen magas szinten fog állni, majd ezek mellé párosulnak be a mellékküldetések, melyek közül lesznek olyanok, amik bizonyos tekintetben köröket vernek majd a fősztori küldetéseire és összességében ezen mellékszálak lesznek hivatottak áthatóbban bemutatni a világot, karaktereket, frakciókat, technológiákat, stb. Valamint lesznek még az ún. 'pár perces' küldetések / aktivitások is, amik szintén a Witcher 3 sémájára épülnek.
6.
6.
vincentvega
2077 augusztusára gondoltál?
5.
5.
Érdekes, mi, hogy Augusztusban itt a játék és még csak most csinálják a játékot.
3.
3.
Anti4730
amugy melyik jatekokban van pl ez a random generalt dolog?
1.
1.
Darksiders84
Jaj de jól hangzik reméljük olyan is lesz!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...