Gondos kézzel készülnek a Cyberpunk missziói

Nem kell tartanunk attól, hogy a CD Projekt RED a minőség helyett a mennyiség mellett döntene, ha a Cyberpunk 2077 küldetéseiről van szó. Procedurálisan generált tennivalók helyett minden küldetést kézzel komponálnak meg.

A procedurálisan generált tartalmak kétélű karddá váltak. Rendkívül hasznosak tudnak lenni például a randomizált pályaszakaszok akkor, ha egy játék újrajátszhatósági faktorát szeretnénk az egekbe emelni, tegyük fel egy roguelike esetében. Másrészről viszont gépiessé válhat a játék - elveszhet az a varázs, az a gondosan megkomponált ritmus, amit csak egy fejlesztő óvatos munkája adhat meg.

A véletlenszerűen generált küldetések egyre nagyobb teret nyertek a nyílt világú játékokban is, de a CD Projekt RED csapata mégis a hagyományos questdizájn mellett tette le a voksát. A játék küldetéseiért felelős Philip Weber nemrégiben elárulta, hogy minden egyes tennivaló mögött egy fejlesztő gondos munkája áll majd. "Számunkra a minőség mindig fontosabb a mennyiségnél. Ezt a minőséget pedig nem érhetnénk el olyan modulokkal, melyeket összeállítva ilyen véletlenszerű küldetéseket kapnánk. Nem csupán az a célunk, hogy tennivalókkal lássuk el a játékosokat - olyat szeretnénk nyújtani nekik, amivel megéri foglalkozni."

Ez persze nem azt jelenti, hogy üres lesz Night City, hiszen egy nyílt világú RPG-hez illően így is rengeted feladat vár majd ránk. Ezek hosszúsága változik majd, csakúgy mint a felépítésük. Weber a Street Stories kategóriájáról mesélt részletesebben - ezeket talán a The Witcher III szörnyvadászós mellékküldetéseihez hasonlíthatnánk.

"Olyan melók ezek, melyeket V a fixerektől kap, mint például Dexter DeShawn" - részletezte Weber. "Ezeket teljesítve V tiszteletet nyer az utcán és az egész városban. -- Változatos missziók, amiket természetesen sokféle kreatív módon megoldhatunk a játékstílusunktól függően. -- A Street Stories eseményeiért egyébként az Open World Teamünk felel, úgyhogy küldetésdizájnerként én is alig várom, hogy játszhassam őket, hiszen nem ismerem olyan jól őket, mint a játék többi misszióját."

17 komment - szólj hozzá!