Frissítve: Gépigényt kapott a Jedi: Fallen Order

Mintha kicsit megszaladt volna az Electronic Arts és a Respawn Entertainment keze, amikor a Star Wars Jedi: Fallen Order PC-változatának ajánlott rendszerkövetelményét fogalmazták meg.
  • Írta: Shifty

Kommentek

#29
#28: Vicces, mert szerintem meg pont az 5.5GB a legnagyobb probléma. ÉS nem csak szerintem, hanem a Sony szerint is, mert a PS5-öt már 20GB-al szállítják ( igen, tudom: meg 4GB az OS-nek ). Gondolj bele, egy mai átlag x060-as gamer kártyán is több ram van ( 6GB ), mint egy sima konzolba! Az x070 és x080-ba már 8GB és a 'ti'-ken meg 11GB és akkor ott van a rendszer memória és az SSD-ről még nem is beszéltünk...

Pont 4k-ban lesz nagyon csúnya és mosott minden a low-res texturák miatt ( felskálázás ide vagy oda ), de lehet, hogy 1080p-ben is ( már ha egy alap gép egyáltalán ki tudja majd annyiban renderelni 30fps-el :)

Azt gondolom a pro de főleg az X1X teljesítményével már nincs probléma ( a PS5-el meg pláne ), ami viszont nagyon hiányzik, az a még több és annál is több ram... Ezért lett 20+4GB a Sony döntése is.
#28
#23: Nem a ram mennyiség a konzolok szűk keresztmetszete. 8gb-vel ez még szgépen is fullon fog menni 4k-ban...
#23
#8: Az uplay azért gáz, mert rendszeresen Division-ozok és AC és FC fan vagyok, szóval az az egyetlen ami a Steam mellett még fenn van... :)

Azért gondoljatok bele, hogy fog ez elfutni a 8GB ramos konzolokon :)
#22
Ritka még manapság is az olyan játék aminek Qhd/4K felbontás mellett simán win alatt a 8GB elfogy, persze van rá példa,de 16 GB több mint elég és elég is lesz még a következő generáció végéig biztosan... Ez a 32Gb csak elírás.
#21
#20: Igazad van, ez Unreal Engine, bár a gépigény akkor sem módosulna sokat, ha frostbite lenne.
#20
#19: Viszont tudtommal ez Unreal Engine, mert amikor kedték a fejlesztést, még nem voltak belsős cég.
#19
#18: Várható volt, hogy 16GB lesz majd, de még a 10GB is bőven elég lesz neki.
Még nem találkoztam olyan modern Frostbite játékkal, aminek ne lett volna elég a 8-10 GB RAM.
#18
Azóta twitteren írták 16GB az ajánlott ram. Javítsátok
#17
#16: +1
Nemcsak grafikában, még fizikában is lekörözi.
Persze valamelyest fejlődött sok játék grafikában, de közel sem annyit, hogy a magas gépigényeket indokolnák.
#16
#11: "Jó ég, nézz már vissza csak akkor 10 évre visszamenőleg, hogy azalatt mennyit fejlődőtt a technológia, + a játékok is... "

Nekem csak a gépigény növekedése tünt fel sokszor teljesen indokolatlanul mert.
Egy Crysis 2 mai napig agyonver grafikában egy CoD-t és tördedék gépigénnyel pl.
#15
#14: Nem szoktam netezni játék közben:p
Simán mennek a játékok a gépigénynél gyengébb konfigokon is, csak sokan bekajálják a kamu gépiényt és már rohannak is a boltba jobb cuccokat venni.
A játékostársadalmat nagyon könnyű behülyíteni, elég, ha csak abból indulnuk ki, hogy hány copy-paste jelenki meg és hány miiliószor nyomják le az emberek torkán ugyanazokat a címeket.
#14
#13: Hat azért röhögve nem, egy Google Chromeot nem indítanék el a háttérben :D
#13
#11: Te meg azt vedd figyelembe, hogy hiába vannak ezek a gépigények feltüntetve, ha nem tükrözik a valóságot, soha nem kell olyan erős gép a játékoknak, mint amit írnak, csak parasztvakítás az egész, hogy jobb hardvert vegyenek az emberek.
A mostani játékoknak röhögve elég 8-10 Gb RAM, 10 év elteltével talán a 20 gigát, ha kérni fogják, de megkockáztatom, hogy csak a gépigény leírásaában lesz a 20 giga, gyakorlatban elég lesz annak a 12-16 is.
Nekem már számtalan játék volt a gépemen, amiknek a gépigénye szerint sem a processzorom, sem a videókártyám, de még a ramom sem felelt meg a minimum követelményeknek, mégis elfutottak high grafikai beállításokkal a játékok rajta, ezt mivel magyarázod?
Már hosszú évek óta kamu gépigényeket közölnek le a kiadók, nem igaz, hogy ez még nem tűnt fel.
#12
#11: * Az a 36 csak 32 akart lenni de amúgy tökmindegy, mert úgy is több lesz az aztán 10 év múlva...
#11
#10: Jó ég, nézz már vissza csak akkor 10 évre visszamenőleg, hogy azalatt mennyit fejlődőtt a technológia, + a játékok is... Meg amúgy a másik meg még, hogy ezeknek a dolgoknak a fejlődése rendszerint nem egyenesen arányos...

OK, segítek, 10 éve, azaz 2009-ben megjelent játékok gépigénye, az ajánlottnál:

Dragon Age: Origins (Vérvonalak)
Processor: Intel Core 2 Duo 2.4 Ghz or AMD Phenom II X2 Dual-Core 2.7 Ghz Processor or equivalent
Memory: 2 GB (3GB Vista and Windows 7)

Graphics: ATI 3850 512 MB or NVidia 8800GTS 512MB or greater

https://store.steampowered.com/app/17450/Dragon_Age_Origins/

Másik, pl. az akkor nagyon szépnek számító Batman: Arkham Asylum

CPU: Core 2 Duo E6600 (2.4Ghz) or Athlon 64 X2 4600+

RAM: 2GB for Windows XP 3GB for Windows Vista

GPU: nVidia 6600 or ATI 1300 GPU: nVidia 9800GTX or ATI 3870

https://gepigeny.hu/jatek/batman-arkham-asylum

Ja, persze 10 év múlva majd tuti 36GB RAM lesz a játékok ajánlott gépigénye, álmodik a nyomor... XD XD Közben meg mindenki azzal jön hogy hol van már az az igazi next-gen, de vasat nem fejlesztene rendesen még 10 év elteltével sem, bakker.. :D :D :D
#10
#7: Szerintem a Cyberpunk 2077-nek nagyjából ugyanaz lesz a gépigénye, mint a Witcher 3-nak, csak kicsit erősebb gépet fgog követelni, de semmiképp sem fog 32 gb ramot kérni.
Talán majd 10 év múlva fognak megjelenni ilyen játékok, amik ennyi ramot esznek, bárr még abban sem vagyok biztos.