A Google Stadia és a negatív késleltetés

A cloud gaming szolgáltatásokkal szemben általános fenntartás a játékosok részéről, hogy a késleltetés miatt nem lehet 100 százalékos a játékélmény. Márpedig a Google szerint a felhő hosszútávon mindennél jobb.

A Google Stadia egy-két éven belül gyorsabb és reszponzívabb lesz a játékokat helyben futtató vasaknál, függetlenül attól, hogy azok milyen erősek lesznek - ezt nem is akárki, hanem a Google Stadia mérnöki csapatát vezető alelnök, Majd Bakar mondta az Edge magazinnak adott interjújában, amit a PCGamesN munkatársai szemléztek.

Oké, de eddig nem pont az ellenkezőjét hallottuk ennek? A cloud gaming szolgáltatások kapcsán általános kritika, hogy reszponzivitás terén elmaradnak a helyi vasaktól, ez pedig megöli a játékélményt - legalábbis az erre érzékeny játékosok számára biztosan. Itt ugyanis nemcsak a kontroller input lagjával (a gombok lenyomása és a hozzájuk rendelt akció végrehajtása közötti átfutási idővel) kell számolni, hanem azzal is, hogy a játék egy távoli szerveren fut.

Habár az első beszámolók alapján a Google Stadia meglepően jól teljesít ezen a téren, nyilvánvalóan van még hová fejlődni, és Bakar szerint fognak is. Az úriember szerint a technológiájuk egyik alkotóeleme az úgynevezett "negatív késleltetés", amellyel képesek lesznek elejét venni a felmerülő problémáknak, végső soron pedig túl is szárnyalhatják a helyi vasakat.

A gépi tanulásra épülő és nyilvánvalóan masszívan számításigényes rendszer ugyanis képes lesz arra, hogy megjósolja a játékos eszközparkjától és internetkapcsolatától függően, hogy mikor lehet a késleltetés megugrására számítani, ennek megfelelően pedig fel tud készülni a neccesebb helyzetekre, és enyhíteni is tudja a lagot például a framerate növelésével vagy a várható gombnyomások megjóslásával.

34 komment - szólj hozzá!