Több Ubisoft-cím, köztük az új Watch Dogs is késik

Ez a nap a nagy késésekről szól: a Ubisoft bejelentette, hogy elhalasztja a Watch Dogs Legion, a Rainbow Six: Quarantine és a Gods & Monsters megjelenését, miközben azt is beismerte, hogy az új Ghost Recon gyengén szerepel.

A Ubisoft közzétett egy közleményt a befektetőknek, amelyben arról számol be, hogy felülvizsgálta az idén áprilistól jövő március végéig húzódó üzleti évének eredményeit. A számok lényegesen gyengébbek lesznek a vártnál, aminek két - egymástól nem teljesen független - oka van: a kiadó több nagy megjelenését is elhalasztotta, miután két idei nagyágyúja is besült.

Ennek megfelelően csak valamikor jövő április után jelenhet meg a márciusra ígért Watch Dogs Legion, a 2020 első negyedévére célzott Rainbow Six: Quarantine és a februárra datált Gods & Monsters - sajnos ennél pontosabb dátumokat egyelőre nem kaptunk. A kiadó vezérigazgatója, Yves Guillemot azt mondta, hogy bár mindegyik címben óriási a potenciál, szeretnék biztosítani, hogy a fejlesztőcsapatok "tökéletesen implementálhassák az innovatív megoldásaikat".

Ezek a halasztások alaposan rányomják a bélyegüket az üzleti év eredményeire, az elvégre ezzel a húzással a kiadó az utolsó negyedévből kisöpörte az összes nagy megjelenést. A korábban tervezett 2,185 milliárd eurós árbevétel helyett így 1,45 milliárd euróra számít a cég menedzsmentje, míg az üzemi nyereség, mindössze 20-50 millió (!) euróra olvad a tervezett 480 millió euró helyett.

Az sem tett jót az eredményeknek, hogy a kiadó beszámolója szerint a Ghost Recon: Breakpoint teljesítménye kiábrándító, és kisebb mértékben ugyan, de a The Division 2-nél is vannak problémák. Guillemot a Ghost Recon esetében magyarázkodott inkább: habár elmondása szerint a korai tesztkörök és kiállítások azt sejtették, hogy a játékkal minden rendben, végül mind a kritikák, mind az eladások csalódást keltőek lettek.

A vezérigazgató szerint ennek három fő oka lehet. Egyrészt nehezebb érdeklődést generálni egy efféle, élő szolgáltatásként működő multiplayer játékhoz, miután az előző részt is évekig optimalizálták - ez azt sugallja nekik, hogy több időt kell várniuk két epizód között. Másodszor: a Ubisoft márkáin ugyan pozitívan éreztetik a hatásukat, hogy a stratégiájuk része a játékmechanikai innovációk bevezetése, ezek implementálására több időre van szükség. És végül: az új Ghost Recon nem rendelkezett elég differenciáló tulajdonsággal, amely megakadályozta, hogy kitűnhessen a mezőnyből. Guillemot mindezek ellenére megígérte, hogy folytatják a játék finomhangolását.

A Ubisoft arról is beszámolt, hogy mindezzel együtt a következő üzleti év lényegesen jobban fog sikerülni, 2021 márciusának végéig 2,6 milliárd euró bevételre és 600 millió euró üzemi nyereségre számítanak. A kiadó öt AAA-s címet tárazott be az említett időszakra.

27 komment - szólj hozzá!