WoW: Shadowlands - ez vár ránk a túlvilágon

Ahogy az a páratlan években lenni szokott, újabb World of Warcraft-expanziót villantott a Blizzard csapata. A látványos leleplezés után a játék rendezője, Ion Hazzikostas több részletet is elárult a kiegészítőről.

A Battle for Azeroth a végéhez közeleg, a Horda rossz útra tért vezére, Sylvanas Windrunner pedig célba vette Icecrown citadelláját, hogy a Lich Kinggel elbánva átszakítsa az élők világa és a túlvilág közötti fátylat. Ha nem láttátok az ezt bemutató mozis előzetest, akkor jobb, ha ezzel indítotok! Na de mi vár ránk pontosan a túlvilágon? Elvégre a Shadowlands a legkevésbé sem hasonlít az általában elképzelt mennyhez vagy pokolhoz. A BlizzCon nyitóceremóniáját követő panelek egyike kifejezetten az új expanziót részletezte. Lássuk, hogy mit tudtunk meg belőle!

Új zónák és Covenant-rendszer

A Shadowlands szakít az előző kiegészítők szokásával, így az első "végigjátszás" során előre megszabott sorrendben ismerhetjük meg a szintezés során kibontakozó történetet (az altkarakterekkel már bármilyen sorrendet választhatunk). Ez a sztori négy új zónát mutat be: Bastion gyönyörű, mennyországba illő tájait, Maldraxxus pusztulástól bűzlő vidékét, Ardenweald éjjeli álomerdejét, valamint Revendreth sötét, gótikus kastélyait. A négy zóna között egy nagyváros, Oribos áll majd, ami a Horda és a Szövetség közös központi otthonául szolgál majd.

Ezek a helyszínek egyébként a túlvilág különféle manifesztációit jelölik, az eltávozott lelkeket pedig az Arbiter nevezetű titokzatos entitás küldi az említett helyek valamelyikére. A nemes, tisztalelkűek így például Bastion fellegvárába kerülnek, a kapzsi vagy hataloméhes lelkeket viszont Revendreth katakombái várják. Ennek megfelelően néhány régi ismerőssel is találkozhatunk majd: Utherrel Bartionben, Kael'thasszal pedig Revendreth környékén.


Az említett zónák felett pedig négy szövetség uralkodik - olyan szövetségek, melyekkel előbb-utóbb mi is lepaktálunk majd. Bastionben a nemes kyrian faj áll őrt, a Val'kyrök és a Spirit Healerek ősei, Maldraxxusban a necrolordok vívnak örökkévaló háborút, Ardenwelad a tündérszerű Night Fae otthona, Revendreth szurdokait pedig a Venthyr vámpírnépe tartja uralom alatt.

Szükségünk lesz a Covenantek erejére, ahogy nekik is szükségük lesz ránk, így a legfelső szintet elérve mi is csatlakozunk majd a négy frakció egyikéhez. Mindegyik csoport más-más jutalmakat ad majd különféle páncélszettek és egyedi képességek formájában - érdemes tehát jól átgondolni, hogy kikhez kötjük a sorsunkat. A Covenantek közötti váltás ugyan lehetséges lesz a későbbiekben, de a döntés mindenképpen komoly súlyt hordoz magával, hiszen az általunk kiválasztott csoportot segítve azok egyre fejlődnek majd, így a világban is megmutatkozó változásokat észlelhetünk a tetteink nyomán.


Endgame-tartalmak

A négy, elsősorban szintezésre használt zóna mellett egy ötödik helyszínt is megismerhetünk majd: ez a Maw. Sylvanas eddig ismeretlen oknál fogva ide kényszeríti az eltávozott lelkeket, ugyanis ez a túlvilág börtöne, ahonnan eddig még senki sem szabadult ki. Mi is itt kezdjük majd az új kalandokat, de mi (valójában élő lelkekként) mégis megtaláljuk a kiutat. Csak a fejlődés után térünk majd ide vissza, hiszen ez lesz a játék első számú endgame-zónája.

A Maw közepén áll egy torony, amelyet már a bevezető videó során is láthattunk Icecrown felett lebegni. Ez Torghast, Tower of the Damned. A hagyományos dungeon- és raidtartalmak mellett ez lesz a Shadowlands következő nagy dobása PvE-fronton. Egyedül vagy akár öt főig terjedő csapatban mászhatjuk meg ezt a tornyot, amely minden próbálkozásunk során más-más kihívásokat tár majd elénk. Ezeket legyőzve animát, vagyis koncentrált lélekenergiát gyűjthetünk, amelyek teljesen átalakíthatják vagy megerősíthetik a képességeinket, amíg Torghast csarnokait járjuk. A World of Warcraft rendezője, Ion Hazzikostas a roguelike-játékokhoz hasonlította ezt a tornyot - sosem tudjuk pontosan, hogy mi vár ránk az egyre nehezedő kihívás során.

Természetesen nem maradhatnak el a hagyományos dungeonök és raidek sem. A fejlődés során megismerjük majd a The Necrotic Wake, a Theater of Pain, a Mists of Tirna Scithe és a Halls of Atonement ötfős kihívásait, melyekhez a maximális szinten csatlakozik a Spires of Ascension, a Plaguefall, az Other Side és a Sanguine Depths. A nyolc, Mythic Plus nehézségben is játszható dungeon mellett egy 10 bossos raid is érkezik. Ez a Castle Nathria, amit első ránézésre még maga Drakula is megirigyelne.

Célirányos loot

A Titanforging, a heti ládák és a helyben generált statisztikák után a Blizzard is belátta, hogy túl messzire mentek a véletlenszerű jutalmak terén. Ennek megfelelően a Shadowlands átalakítja a játék lootrendszerének bizonyos aspektusait, hogy az jóval kiszámíthatóbb és célirányosabb legyen. Az első lépés a professziókat éri majd. A tanult mesterségekkel összeállítható fegyverekre és ruhadarabokra célzottan választhatunk majd másodlagos statisztikákat - nem lesz más dolgunk, mint az alap receptek mellé bedobni egy-két drágakövet, melyeken a várt eredménynek megfelelő stat található.

A hetente frissülő lootládák jutalmai ezidáig olyan volt, mint a lottó. A jövőben viszont a láda nyitásakor a játék egy listányi tárgyat generál majd aszerint, hogy milyen kunsztokat hajtottunk végre az előző héten. Erről a listáról választhatunk majd egy itemet, így már előre láthatjuk, hogy milyen típusú felszerelés, miféle statisztikákkal kerül majd a hátizsákunkba.

Visszatér a Legion során megismert Legendary-rendszer is, de azok megszerzése merőben megváltozik majd. Annak idején szinte teljesen véletlenszerűen, csak úgy a semmiből érkeztek ezek a jutalmak - gyakran olyanok, amelyekre egyáltalán nem is volt szükségünk. Ez mostantól egy lineáris, előre megtervezhető folyamat lesz, hiszen a hétről hétre való játék folyamán saját magunk készíthetjük el ezeket a roppant erős tárgyakat.

Fejlődés és a karakterek testreszabása

A Shadowlands a World of Warcraft történetében először bevezeti a "level squish" fogalmát, azaz összetömöríti a szinteket. Jelenleg 120-as szintet kell elérnünk a Battle for Azeroth végjátékához, az új expanzió azonban minden karaktert exponenciálisan "lefokoz", így a 120-as hősök 50-es szintre kerülnek, a maximális szint pedig a Shadowlands végén 60 lesz. Egy régen várt változtatás ez, ami könnyebben jutalmazza majd a megszerzett szinteket, illetve könnyebb hozzáférhetőséget biztosít majd az új játékosok (vagy új karakterek) számára is.

A szintek félbevágásával a fejlődés menete is átalakul majd. Egy teljesen új 1-es szinttől 10-ig tartó élményt kapunk majd, amely sokkal barátságosabban vezeti be a játékosokat Azeroth világába. 10-től 50-ig teljesen rugalmas lesz a leveling - bárhol, bármelyik expanziót kiválaszthatjuk fejlődésre, így például ha Outland vagy Pandaria a kedvencünk, akkor probléma nélkül végigjátszhatjuk az oda tartozó történetszálakat, majd egyből bele is vághatunk 50-es szinten a Shadowlands újdonságaiba.

A Blizzard csapata az utóbbi néhány évben folyamatosan bővítette a karaktereink vizuális személyre szabásának lehetőségeit, ez pedig most sem áll meg. Bolvar újabb Death Knightokat toboroz a seregébe, így mostantól bármelyik faj kiválaszthatja ezt a kasztot, beleértve az új, szövetséges fajokat is. Ehhez egy vadonatúj Death Knight bevezetőszcenárió társul majd.

Ami pedig a többieket illeti, a klasszikus fajok is számos új vizuális opcióval bővülnek majd. Ha tehát kedvünk tartja, készíthetünk Farakki trollt, Wildhammer törpöt, vagy fekete bőrű, illetve ázsiai embert is. A Forsaken játékosok is megkapják azt, amiért évek óta lobbiztak: igazi könyököt és térdkalácsot.


A World of Warcraft: Shadowlands várhatóan 2020 őszén fut be. A teljes prezentációt itt nézhetitek vissza:

2 komment - szólj hozzá!