Overwatch 2 - majdnem megbukott az üzleti modell

Jeff Kaplan az ausztrál Kotakunak adott interjúban elárulta, hogy amikor előálltak az Overwatch "megosztott élményére" épülő üzleti modelljével, nem volt könnyű dolguk elfogadtatni azt a vezetőséggel.

A múlt hétvégén tartott BlizzConon hivatalosan is bemutatkozott az Overwatch második felvonása, ami érdekes üzleti modellt követ majd. A Blizzard ugyanis úgy döntött, hogy a játék PvP-módját egyben tartják, így az újdonságokat az eredeti Overwatch-tulajdonosok ingyenesen elérik, legyen szó az új játékmódokról, térképekről vagy hősökről. Ugyanez már nem igaz a bevezetésre kerülő történetről és PvE-opciókról, azokat valószínűleg csak a második rész megvételével kapják meg a rajongók.

Jeff Kaplan azonban az ausztrál Kotakunak adott interjúban elmondta, nem volt könnyű a vezetőséggel is elfogadtatni ezt a koncepciót. Mint mondta, az iparban nagyon régóta ugyanúgy működnek a dolgok, éppen ezért nehéz is kimozdítani az embereket a komfortzónájukból. De Kaplan úgy látta, lehet ezt jobban is csinálni, és érdemes hosszútávon gondolkodni. Éppen ezért az a legfontosabb, hogy a játékos boldog legyen, mert ha azt sikerül elérni, akkor az magával hoz minden mást is: egy jobb játékot és egy hosszan tartó élményt, amibe bele van kódolva az is, hogy bizony költeni is fognak a rajongók, vagyis a stúdió is jól jár.

Éppen ezért kockázatos lett volna arra kényszeríteni az Overwatch-játékosokat, hogy a tartalmak elvágása miatt vásárolják meg a folytatást. Ez rövidtávon persze profitábilis, de hosszabb távon negatívan éreztette volna a hatását. Kaplan úgy véli, ő máskor is a "játékos az első" mentalitást képviselte.

A megjelenés kapcsán is nyilatkozott a rendező, de a PC Gamer kérdésére csak annyit tudott válaszolni, hogy fogalma sincs, mikor debütálhat az Overwatch 2.

2 komment - szólj hozzá!