Látványosan csökkent az Activision bevétele

Az Activision Blizzard is közzétette a legfrissebb pénzügyi helyzetjelentését, és bár a kiadó számai jobbak lettek a vártnál, gyakorlatilag minden téren visszaesésről számolt be a cég. Jöhet a mobilos felmentősereg?

Már az előző, júniussal véget ért negyedév sem sikerült a legjobban, akkor az Activision Blizzard azt ígérte, hogy a kulcsfontosságú sorozataiba fektetett tőke az év második felében fog megtérülni. Ehhez képest úgy tűnik, hogy a látványos számok az utolsó negyedévre maradnak, mert a kiadó a harmadik negyedévben is visszaesésről számolt be, pedig az eredmények így is jobbak lettek a vártnál.

A cég árbevétele 1,28 milliárd dollár volt az elmúlt három hónapban, ami 15 százalékos visszaesést jelent éves szinten, míg a nyereség 26 cent volt részvényenként - ez 24 százalékos csökkenés. A számokon minden bizonnyal komolyan éreztette a hatását, hogy a Destiny kiesett a kiadó portfóliójából, azonban a cég divíziói közül nem csak az Activision részlegénél szakadtak be a bevételek (47 százalékkal, 209 millió dollárra), hanem a Blizzardnál is (38 százalékkal, 394 millió dollárra). A legjobban a mobilos King teljesített, itt 1 százalékos volt a mínusz, a forgalom 500 millió dollár lett.

Az sem túl jó hír, hogy az aktív játékosok száma is lecsökkent, méghozzá 8 százalékkal 316 millió főre - ami persze még így is bődületes adat. A legnagyobb visszaesés ez esetben is az Activisionnél volt mérhető, 22 százalékkal 36 millióra csökkent a havi játékosok száma, míg a Blizzard 11 százalékkal kevesebb, 33 millió játékossal zárta a hónapot. A Kingnél 6 százalékos volt a csökkenés, ez 247 millió játékost jelentett végül.

Még nagyobb figyelmet kapnak a mobilok

A kiadó ezzel együtt belengette, hogy a negyedévet követően már több olyan megjelenése is volt, ami látványos eredményeket hozott: a Call of Duty: Mobile az első hónapjában 100 millió játékost tudhatott maga mögött, és a Call of Duty: Modern Warfare is tarolt. A mostani negyedév kínálatából egyedül a World of Warcraft Classic teljesítményével büszkélkedett a cég, miután az MMO rekordszintű növekedést hozott az előfizetők számában.

Bobby Kotick vezérigazgató a befektetők megnyugtatásául kiemelte, hogy a népszerű franchise-aik alapján készült mobilos és free-to-play játékokkal növelhetik a közönségüket, a játékosok aktivitását és persze a bevételeiket is. A cég operatív igazgatója, Coddy Johnson szintén kitért a mobilokra: állítása szerint mindegyik címükre úgy tekintenek, hogy abból akár mobilos verzió is készülhet, ha van értelme, az okostelefonok erősödése pedig segít nekik ebben. 

13 komment - szólj hozzá!