Nem érdemes a Pillars of Eternity III-ra várni

Habár a Pillars of Eternityt hatalmas örömmel fogadta a keményvonalas szerepjátékokra éhes játékostábor, az azt követő Deadfire már nem teljesített valami jól a kasszáknál. Az Obsidiant ez kellően el is tántorította a folytatás ötletétől.

A Pillars of Eternity egy olyan játékpiacon jelent meg, ahol komoly űr tátongott a Baldur's Gate és társai nyomán. Kevés stúdió merte megkockáztatni azt, hogy a D&D-re, a Pathfinderre, vagy egyéb asztali szerepjátékokra emlékeztető, igazán keményvonalas programot készítsen. Valószínűleg épp ez okozta a Divinity: Original Sin és a Pillars of Eternity kirobbanó sikereit is. Ez a piaci rés azonban hamar befoltozódott, a Pillars of Eternity II: Deadfire-t pedig már közel sem érte olyan nagyszerű fogadtatás a kasszáknál. A kritikusok és a játékosok szuperlatívuszokban dicsérték a nagyszerű játékot - a bökkenő ott volt, hogy mégsem sikerült belőle eladni túl sokat.

Ezt pedig maga Josh Sawyer tollából olvashatjuk, hiszen a játék rendezője a blogján világosan bevallotta, hogy a Deadfire üzleti teljesítménye jókora pofonként érte az Obsidian csapatát. Ez a pofon pedig akkorát csattant, hogy teljesen megingatta a széria jövőjét. A jelenlegi állás szerint valószínűtlennek tűnik, hogy a fejlesztőcsapat egy harmadik részre adná a fejét, ha pedig mégis így lenne, akkor komolyan át kellene értékelniük a játék formátumát - úgy tűnik, hogy a klasszikus RPG-kre emlékeztető játékmenet már nem tud elég széles réteget magával ragadni. Sawyer így fejtette ki a gondolatait a második rész üzleti bukásáról:

"Lehet, hogy azért [teljesített rosszul a Deadfire], mert az első játék kielégítette a közösség igényeit, de a folytatás már nem érdekelte őket? Lehet, hogy azért, mert kevesebb figyelem jutott a második rész megjelenésére? Lehet, hogy a jó kritikai fogadtatás és az első rész üzleti sikerei ellenére az emberek úgy igazából mégsem szerették annyira a játékot? Lehet, hogy ezek közül egy kicsit minden közrejátszott."

7 komment - szólj hozzá!