Nem érdemes a Pillars of Eternity III-ra várni

Habár a Pillars of Eternityt hatalmas örömmel fogadta a keményvonalas szerepjátékokra éhes játékostábor, az azt követő Deadfire már nem teljesített valami jól a kasszáknál. Az Obsidiant ez kellően el is tántorította a folytatás ötletétől.
  • Írta: szlav

Kommentek

#7
nekem se a divinity original sin 1, se a 2 nem jött be, mert az user interface valahogy annyira taszító és egyáltalán nem fantasys (pl olvasni se volt kedvem bennük, annyira nem tetszett ahogy a felület kinéz). ezzel a szemben a poe 1-el 140 órát játszottam és a mai napig is játszok vele
#6
#4: Én először a divinity 1-el kezdtem, Utána a POE teljesen más kávéház volt.Nagyon nem jött be. Lehet ha POE 1-el kezdem más lenne a véleményem, de így nagyon nagy különbséget látok a 2 játék között.
#5
axodox
A POE 2 is szinkronos. Ráadásul van körökre osztott opció is benne, ha úgy szeretnéd játszani.
Szerintem pedig mind az Original Sin, mind pedig a a POE baromi jó játékok. Teljesen felesleges itt osztályozgatni, mert aki szereti az rpgket (márpedig én csak rpgkkel, illetve a Total War sorozattal játszom) biztosra veszem, hogy hasonlóan gondolja.
#4
#1: egyet kell értsek, legalábbis abban hogy a Divinity egyszerűen jobb lett. Szerintem a fő különbség az, hogy a Pillars a régi játékokat tűzte ki mint cél, minden téren (pl. harcrendszer, grafika). Bár sokszor mondják régen minden jobb volt, ez nem igaz. Voltak régen jó dolgok, és vannak most is jó dolgok, nem feltétlen ugyanazok (lásd: TV sorozatok).

A Divinity arra összpontosított hogy a jó dolgokra fókuszáljon, vette azt ami régen jó volt (történet mesélés, összetett RPG rendszer, többféleképpen megoldható küldetések), és keverte új vívmányokkal (modern, körökre osztott harcrendszer, 3D grafika, minőségi zene és effektek, szinkron). Pl. a szinkron egyik előnye, hogy meggátolja azt hogy végtelen hosszú dialógusok legyenek, így aztán jobban meg kell írni a dolgokat.

Eközben Pillars harcrendszere nevetségesen béna Divinityhez képest, a grafikát, a szinkron hiányát, a béna hangeffekteket és zenét meg végképp hagyjuk. Lehet mondani hogy ez felidézi a régi emlékeket, de igazából az történik hogy ami akkor pl jónak tűnt, az ma már kevésbé mert láttunk jobbat.

Én kb 40h-t öltem Pillarsba, hátha megszeretem, de nem sikerült. Így ott porosodik a ki nem játszott GOG játékok közt. Ezzel szemben Divinity-t mindkettőt kivittem, egyiket majdnem kétszer is már.
#3
SLi
#1: egy jó 8-9 hónap különbség volt a két játék között és azért elég komolyan különböztek egymástól, egyébként sem gondolom hogy ilyen egyértelműen jobb lett volna a dos 2
#2
Nekem az első része is tetszett, mert mikor kijött tényleg volt egy kis hiány ezekből a játékokból és nagyon pozitív lett nálam. És a második része, amúgy meg még jobban tetszett nekem. Szóval szerintem csak arról van szó hamar akarták meglovagolni a sikert és ugye másodszor már a többségnél nem ütött akkorát a dolog, mint kiéhezve az első. De, amúgy nem baj, mert várjuk helyette a Baldurs Gate 3-at, ami biztos ütni fog meg nagyobb név is a szakmában, mint ez :)
#1
Vagy talán azért, mert a Divinity Original Sin 2 jobb lett. 2 ilyen játékot nem bír el a piac.