Elrajtolt a Google Stadia

Tegnap hivatalosan is elindult a Google Stadia, de az eddigi beszámolók szerint nem biztos, hogy a Google megoldása mutatja a jövőt a játékiparnak. Drága játékok, akadozó szolgáltatás övezi eddig a premiert.

Tegnap hivatalosan is elindult a Google felhőalapú játékszolgáltatása, a Stadia. Egyelőre csak az Egyesült Államokban, Kanadában és több nyugat-európai országban érhető el a szolgáltatás, annak is csak a fizetős változata, a Stadia Pro, ami havi 10 dolláros előfizetői díj ellenében használható.

Közben befutottak az első vélemények is, amelyek elég vegyes képet festenek a Stadia működéséről. Egyelőre az az egyöntetű vélemény, hogy nagyon félkész állapotban dobta piacra a Google a Stadiát, ami részben ott érhető tetten, hogy hiába ígér a cég 4K-s felbontást, egyelőre egy erősebb internettel is rendre megakadnak a játékok, ami jelentősen ront az élményen. Amikor viszont minden flottul működik, akkor tényleg felvillan egy lehetséges jövő képe.

A másik probléma, hogy a 10 dolláros előfizetői díj ellenére meg kell vennünk azokat a játékokat, amelyekkel játszani szeretnénk. Az árazás viszont nagyon félrecsúszott, mert ahogy arról a GameSpot is beszámolt, gyakorlatilag a boltokban is kapható lemezes kiadások árcetlijét kapták meg a Google Stadia-játékok is, miközben teljesítményben közel sem azt a stabil élményt kapjuk, mint egy épített PC vagy erősebb konzol esetében.

A Kotaku mindig jól értesült szerkesztője, Jason Schreier a Twitter-oldalán már arról ír, hogy a Google Stadia óriási bukás lesz, mert az előrendelői adatok alaposan alulmúlták a Google előzetes elvárásait.

Magyarországon valószínűleg csak jövőre lesz elérhető a szolgáltatás, remélhetőleg addigra kiküszöbölik a hibákat és talán a premier napján elérhetetlen funkciók is helyet kapnak majd.

35 komment - szólj hozzá!