Cyberpunk 2077 - újabb részletek derültek ki

  • Írta: szlav
  • 2019. november 26.
  • Hír
Link másolása
A CD Projekt RED az éves közösségi találkozóján újabb részleteket fedett fel a Cyberpunk 2077-nel kapcsolatban. Szó esik a játékidőről, a környezetről, az implantátumokról és a szexről is.

Night City nyüzsgő városa jövő áprilisban előttünk is megnyitja a kapuit, és habár relatíve sok infót megtudtunk már a CD Projekt játékáról, még mindig rengeteg olyan apró részlet vár ránk, amit csak a megjelenés után fedezhetünk fel. Ez a lista azonban most egy picit rövidebb lett, a lengyel stúdió ugyanis az éves rajongói találkozóján válaszolt néhány rajongói kérdésre.

Megtudhattuk például, hogy a Cyberpunk 2077 sztorija valamivel rövidebb lesz a The Witcher 3-nál, ezzel szemben viszont sokkal több okunk lesz az újrajátszásra, ennek értelmében pedig már a sztori befejezése után egyből belevethetjük magunkat a New Game +-ba. A döntéseink és a játékstílusunk komoly hatással lesz nem csupán az NPC-kkel való kapcsolatainkra, de V jellemét visszatükrözi majd a lakása is. Habár nem válogathatunk Night City kiadó apartmanjai között, az adott főhadiszállásunkat a saját szájízünk szerint rendezhetjük át. A szövevényes dialógusopciók között azonban nem árt gyorsan dönteni, mert következményekkel jár majd az is, ha túl sokáig gondolkodunk egy válaszon.

A játék során természetes tempóban váltakoznak majd a napszakok, ez pedig érezhető hatással lesz a város életére és magára a játékmenetre is. Ugyanígy dinamikus lesz az időjárás is, s habár egy kis eső nem változtatja meg drasztikusan a küldetéseink mivoltát, észrevehetjük majd, hogy Night City járókelői esernyőt bontanak vagy fedél alá vonulnak. És ha már a járókelőkről van szó: a város zsarui sokszor fittyet hánynak a kisebb bűnökre, így szemet hunynak akkor is, ha elcsattan pár pofon V és az utca embere között, ha azonban fegyvert rántunk, vagy GTA-szerű ámokfutásba kezdünk, akkor bizony a kékek hamar a nyakunkba szakadnak.

Az ámokfutás márpedig egy valid opció lesz mindvégig - nem véletlenül szólított fel minket Keanu Reeves arra, hogy égessük fel a várost! Jó, az épületek romba döntése talán túlzás lenne, de a CD Projekt RED csapata szerint a környezetünk nagyjából háromnegyede elpusztítható. Erre valószínűleg felhasználhatjuk majd V verdáját is, amely sokkal komolyabb fizikát kap a hagyományos nyílt világú játékok járműveinél. A futurisztikus autót megfuttathatjuk az utcai versenyeken is, amelyek az elmondás szerint kapnak egy kis cyberpunkos extra fűszerezést.

Esett néhány szó a különféle implantátumokról és testmodifikációkról is, amelyekért az alvilág ripperdocjai felelnek majd. Lesznek köztük igazán látványos harci kellékek, mint például a korábban már demózott Mantis-pengék, de fontos szerepet kapnak a kevésbé csili-vili eszközök is. Ilyen például V egyszerű fordítója, amely segítségével megérthetjük Night City gyakorta beszélt nyelveit (például a spanyolt vagy a japánt), ezt felfejlesztve azonban olyan dialektusokat is beszélhetünk majd, mint az alvilági kreol nyelv.

A Cyberpunk 2077 történetében különösen komoly szerepet nyernek a karakterek animációi, hiszen a cselekmény mindvégig a játékon belül zajlik majd, mivel a játékban nincsenek hagyományos videós átvezetők. Ennek nyomán minden főbb karakter egyedi animációkat használ a mozgáshoz, a párbeszédek során és a harcban is. Kifejezetten humoros lehetett a szexjelenetek mocap-felvétele, melyekből szintén jut majd bőven a játékba. Bizony, a mindvégig első személyű nézetben zajló akció nem áll meg a hálószoba küszöbén sem - V nemétől függetlenül végignézhetjük a lepedőakrobatikát.

A Cyberpunk 2077 2020. április 16-án érkezik PC-re, Stadiára, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

58.
58.
user101
Pedig egyet biztos veszítenek, mert bármennyire jó is lesz a játék, engem nem érdekel, annyira taszít ez a 'neonpink gta'... :( Ez tényleg erősen bundle gyanús nálam.. Amúgy is meg akarom büntetni őket, hogy nem Witcher IV-et csináltak! :)
53.
53.
Chrysh
Szörnyű probléma: FPS nézet lesz és nem TPS, gamerek ezrei nem tudnak aludni emiatt.

Ez a tömeghisztéria néha bizony k*rva elkesírtő tud lenni.
47.
47.
ABorealis27
#19: "Ha elfogultság nélkül nézzük, A CDPR eddig a 3 Witcher játékot tette le az asztalra, amiből az első kettő egy-egy jó játék volt, de közel sem annyira kiemelkedő, kb. Instant klasszikussá vált legenda mint a 3. rész."

Szeretik elfelejteni, pedig a Thronebreaker: The Witcher Tales is ott van még a felhozatalban a maga 35-40 órás játékidejével (maxolva 55 lett nekem) és minőségben a saját típusában az abszolút csúcs. Már ha van egyáltalán sztorialapú kártyajáték kategória. Nekem az idén kijátszott játékok közül a kedvenc volt, pedig egyáltalán nem vagyok kártyajátékos gamer (a Gwentet azt azért nagyon szerettem a Witcher 3-ban). Tudtam, hogy jó lesz, de nem gondoltam, hogy ennyire. Fantasztikus a történetmesélés, a hangulat, a zene, a karakterek, a szinkronszínészek, a "szemét" döntési helyzetek és a kártyás része is a változatosan felépíthető paklikkal és puzzle-kkal. 10/10. Alapáron, 26 euróért is nevetségesen jó vétel, de sokszor van féláron, épp most is steamen. És a vicc az egészben, hogy ez a játék nem úgy indult, hogy teljes értékű game lesz, hanem csak egy Gwent mellékág vagy DLC lett volna, végül azonban annyi anyag gyűlt össze, hogy meggondolátk magukat. És egy kjó game lett belőle. Engem a játékiparhoz való hozzáállásuk és a CP2077 gameplay videói mellett ez a játék győzött meg teljesen, hogy nem fognak sz@rt kiadni a kezükből.
Spórolni sem fognak, nem emiatt lett fps a CP. A nézet sajátossága, hogy nem kell leanimálni a főhőst, de nem emiatt váltottak erre. Szerintem nagyon jól passzol a játékhoz az eddig látottak alapján.
42.
42.
KopyAti
Csakazértis:
Ez istenkirály játék lesz! :)
38.
38.
manderel
#37: Fedezékrendszer valószínűleg így is lesz. Elég sok játékban van FPS nézetben is.

Én sem érzem egyébként spórolásnak, pláne azt hogy nincsenek videós átvezetők. Rengeteg plusz munkának hangzik, hogy minden átvezetőt ingame, ingame elemekkel kell leanimálni.
37.
37.
#27: Szerintem nem spórlás, hanem tervezési kérdés. Igazából nézd meg a korai gameplayeket, milyen helyeken mászkálunk majd, szobák, épületek, ilyenekben a tps totál gagyi is lehet, a kamera beleakad a plafonba mert olyan szűk helyek is vannak, vagy direkt ezért legyen minden hodály méretű? Nem igazán jönne össze, plusz akkor már kéne fedezékrendszer, gondolom te se szeretnél Battlefront 2-t újra, az röhej volt fedezék nélkül, beálltál a doboz mögé, szánalom volt. Szóval ez inkább jól kitalált kialakítás.
33.
33.
AfterLife
#28: Amennyivel kevesebb animációs munka van a főszereplő esetében, annál több lesz a dialógusrendszerrel a dolguk. Ebben a játékban összemossák a gameplayt a történetmeséléssel, ami által nagyobb szabadságot és több interakciót kapsz a kezedbe a hagyományos átvezetőkkel szemben. Az ég világon nem spóroltak itt semmin.

A történet hosszúsága pedig más tészta. Ahhoz láni kéne az egészet egyben, mert nem attól lesz egy sztori ütős, hogy el van nyújtva, mint a rétestészta, hanem hogy mennyire eseménydús, mennyire összetett, mennyire érzed elég hosszúnak és jelen esetben, mennyire nagy elágazások vannak benne a döntéseid által. Lehet, hogy nem 50 óra lesz a fő szál, hanem csak 40, de a számos elágazás több alternatív küldetés kapott helyet, ami miatt magasabb lesz az újrajátszási faktor. Minél több az elágazás annál több a munka, de a hosszúság ettől még nem változik.

És mivel mondták, hogy a világ zsúfoltabb, de széltében kisebb lesz, mint a W3 esetében volt, így elvileg hamarabb eljuthatsz a célodig, ami megint csak a sztori időt rövidíti. Az se mindegy, hogy a játékmenet sebessége, mennyivel lesz lassabb/gyorsabb a W3-énál. Ha rambózva viszed végig, akkor lehet még 40 óra se lesz a fősztori, ha lopakodva, akkor lehet 50+ óra se lesz elég, hogy csak a sztorit végigvidd. Szóval kicsit gondolkodjál el ezen.
28.
28.
prodigy1990
#21: Ha csak az átvezető videókat nézzük egy ilyen sztoriorientált játéknál, külső nézetben a főszereplő teljes kinézetét le kellene animálni minden átvezető videónál. Fps nézetben csak annyit fogsz látni, hogy a karaktered hadonászik a kezével. Mi ez, ha nem spórolás?
A Witcher 3-nál rövidebb történetről akkor már ne is beszéljünk...
Lesznek még itt butítások, nem is egy, csak az a baj, hogy egyes emberek már most isteni csodának könyvelik el a játékot, arról megfeledkezve, hogy milyen volt anno Witcher 3 indulása is, például grafikai butítás a korábbi bemutatókhoz képest, bugok szép számmal, optimalizálási gondok, satöbbi.
27.
27.
prodigy1990
#21: Azon spórol az FPS, hogy sok esetben például nem látod a külsődet, nem látod a ruházatodat, a mozgásod sem látszik teljes egészében, az átvezető videókban sem fogod látni nagyrészben a karaktered mozdultait, testbeszédeit, max kézhadonászást, szexjelenetnél sem kell teljesen leanimálni a szereplők teljes kinézetét, csak amit az fps nézet láttatni enged, satöbbi.
Nagyon sok olyan dolog van, amit TPS nézetben látsz, de FPS nézetben nem, ez már hatalmas spórolás.
22.
22.
#21: Az nekem is új,hogy egy előre felvett átvezető videó vagy több rövidebb videó jelenetei közt választani(qte) az sokkal több cpu+gpu erőforrást igényel mint ingame! Ráadásul úgy hogy a karaktered háta sem takarja ki a képernyő harmadát!
21.
21.
StEvEnStyle
Ja igen... azt valaki magyarázza már el nekem, aki nagyban hirdeti, hogy az, hogy nem TPS hanem FPS, az mi az Istenen spórol?

Kevesebb a poligon? Alacsonyabb felbontású a textúra? Nem kell megtervezni és felépíteni a játékteret? Stb... stb...
20.
20.
AfterLife
#11: Honnan a bánatból veszed, hogy spórolnak? Attól, hogy más a kameranézet, még ugyanúgy le kell animálni minden jelenetet. Sőt, volt róla hír, hogy bizonyos átvezetők interaktívak lesznek, azaz például lehetőséget kapsz arra, hogy más karaktert is bevonjál egy beszélgetésbe, ha felé fordítod az arcod és megszólítod. Ezt egy TPS nézető lineáris átvezetőben meg se lehetne oldani.
19.
19.
StEvEnStyle
#7 Hihetetlenül várom ezt a játékot, nagyon bíztatók az infók és a cyberpunk világ az egyik kedvencem, de azért a “CDPR szart még nem tett le az asztalra” jellegű kijelentéseket kezeljük a helyén és ne essünk már hanyatt teljesen.

Ha elfogultság nélkül nézzük, A CDPR eddig a 3 Witcher játékot tette le az asztalra, amiből az első kettő egy-egy jó játék volt, de közel sem annyira kiemelkedő, kb. Instant klasszikussá vált legenda mint a 3. rész. A 3. résszel tényleg betaláltak, de nagyon nagyon (mondjuk meg is kaptak hozzá szinte mindent, közel kiapadhatatlan forrásokkal, kvázi államilag támogatott a fejlesztő csapat/kiadó). Ez azonban nem jelenti azt, hogy 1 azaz egy ilyen játék után automatikusan el lehet könyvelni, hogy amit a CDPR csinál az non plus ultra lesz.

Minden jel arra mutat (Hál Istennek), hogy jó lesz, de azért várjuk ki a végét.

Szerintem...
15.
15.
PapaYeti
#14: Biztos lesz tükör ahol nézheted magad ;)
14.
14.
robinnho6
Belső nézet átvezető videókban is, valamint szexjelenetekben is? Eddig okéztam ezt az fps nézetet mivel megértettem h a játék jobban illik ehhez a nézethez. Na de h már az átvezető videók meg a szexjelenetek is Fps.ben lesz, na ennek kurva sokan nem fognak örülni. Ettől nekem is csak annyi jut eszembe h spórolásba ment a cég. Mert igy az a "naon mély karaktergeneralo rendszer" nem ér szart se!
12.
12.
Stranger
#11: +Witcher 1-ben beszaladták már esőtől fedél alá. Persze most biztos realisztikusabb lesz. Szerintem inkább a minőségi kidolgozottságra mennek rá. Egy futurisztikus-scifis várost kidolgozni és akkor még legyen nagyobb, több is mint pl. a Witcher?

A FPS nézet rinyálás meg... Az egésznek akarnak egy olyan fílinget, amitől minél közelibbnek érzed majd a játékot. A TPS nézet inkább olyan érzetet ad mintha néznél egy karaktert, nem pedig te játszol.
Valaki már csak a TPS játékokat szereti mert látja hogy szenved a karakter és őt így meghatja. Hát nekem nem kellenek az érzelmi manipulációk, jó lesz ez így ahogy van. Hihetetlen, hogy vki megpróbál behatárolni egy stílust és jön a mainstream massza és nyíg mindenért. Menjetek tolni sony exkluzívokat.
11.
11.
prodigy1990
Már szó esett korábban arról, hogy a karakter testreszabhatósága nagyon részletes lesz. Azért lesznek túlnyomó többségben belsőnézetes átvezetők, mert ez spórolás, nem más.
Nem tudom, hogy milyen hosszú lesz a történet, de az sosem jelent jót, ha egy előző alkotástól kevesebb. Eléggé úgy tűnik, hogy itt is inkább spórolt a csapat és valljuk be, hiába a sokszoros újrajátszhatóság, szerintem az emberek fele nem fogja újrajátszani a játékot. A Witcher 3-at is sokan félbehagyták anno a hossza miatt, szerintem itt sem lesz másképp.
Szerintem a környezet sem lesz annyira rombolható, mint amennyire hangoztatják.
A napszakok váltakozása és a dinamikus időjárás már a Witcher-ben is benne volt, úgyhogy én ezt nem tartanám újdonságnak.
Szerintem a Cyberpunk semmiben sem lesz több a Witcher 3-nál. Ez amolyan "adok ezt, de cserébe elveszem azt" jelenség.
Nem kell ebbe a játékba többet látni, mint ami, valahol mindig vannak butítások, arról nem is beszélve, hogy ki tudja, hogy a megjelenésre hány dolgot fognak kivenni a játékból, mert nem tudták megoldani..
8.
8.
Yanez
A matyipityuknak most már lesz miért CP-ozni, amikor apu meg anyu nem látja.

Mondjuk az nem negatívum, hogy nincsenek átvezetők, hisz mindig mindenki azért rinyál, hogy interaktív mozi meg ilyesmi. Most majd minden színtiszta gameplay lesz. Nehogy bammeg most meg ez legyen a probléma!

Amúgy látom az első kommentelő már félreértette a dolgot. "Nulla átvezető" Nos ez egyáltalán nem igaz amadeusz! Olvasd el újra a cikket!
5.
5.
azureknight0715
Főleg hogy maga a fejlödési rendszer is ad ujrajátszhatóságot, nem beszélve arról sem hogy más lehet egy női karakterrel végigjátszani, a vállasztási lehetőségekről nem is beszélve.
4.
4.
PapaYeti
"A szövevényes dialógusopciók közt azonban nem árt gyorsan dönteni, mert következményekkel jár majd az is, ha túl sokáig gondolkodunk egy válaszon"
Értem én hogy ez pörheti a párbeszédet is de akárhol találkoztam ezzel a rendszerrel engem csak idegesített. A szex rész meg szerintem olcsó fogás... .
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...