Mégsem tett le a Microsoft az olcsóbb Scarlettről?

Régi pletyka, hogy a Microsoft Project Scarlett néven futó következő generációs konzolja valójában két különböző modellt takar, az utóbbi hónapokban viszont arról lehetett olvasni, hogy a redmondiak lemondtak az olcsóbbik kiadásról.

Anaconda és Lockhart. Ismerősen csengenek ezek a nevek? Régi pletyka már, hogy a Microsoft a Project Scarlett alatt valójában két konzolt ért: egy erősebb csúcsgépet, az Anacondát, és egy valamivel gyengébb, lemezmeghajtó nélküli és így olcsóbb kiszerelést, a Lockhartot. A sztorit végül idén nyáron fúrta meg a Microsoft-ügyekben megbízhatónak tartott Thurott, amely arról írt az E3-at követően, hogy a redmondiak elengedték a kétkonzolos megközelítést, és csak az Anacondára koncentrálnak.

Ezzel szemben a Kotaku most arról számolt be, hogy négy különböző forrásból is úgy hallotta, hogy a Microsoft mégsem tett le a Lockhartról. Habár a kommunikáció a high-end masinára volt kihegyezve az elmúlt időben, és még sok részlet nem világos, a lap szerint az Anacondára érdemes az Xbox One X, a Lockhartra pedig az Xbox One S utódjaként gondolni, nagyjából hasonló teljesítménybeli különbségre számíthatunk - a hírek szerint a fejlesztőknek mindkét modellt támogatniuk kell majd.

Az egyik fejlesztő szerint a Lockhart hasonló nyers grafikus számítási teljesítménnyel rendelkezik, mint a PlayStation 4 Pro, ez persze még korántsem jelenti azt, hogy a két konzol egy lapon említhető: egyrészt az új Xboxban már SSD ketyeg majd, a CPU pedig minden konzolos megoldásnál jobb lesz. A Microsoft állítólag a 4K-60 fps kombóra lő az Anacondával, míg a Lockharttal az 1440p-t és a 60 fps-t célozza, amit persze nem érdemes készpénznek venni, a játékok egy része biztosan nem éri majd el ezt a szintet.

Érdekes részlet, hogy a Microsoft nem igazán kommunikált a Scarlettről az E3 óta, erre több fejlesztő is panaszkodott a Kotakunak. Sokan arról számoltak be, hogy már rég megkapták a PlayStation 5 Prosperónak nevezett dev kitjét, ehhez képest a Scarlett fejlesztői készletére nehezebb volt lecsapni.

Ennek ellenére a legtöbb szakembernek már van képe arról, hogy mire lesznek képesek a következő generációs konzolok, noha arra még nincs egyértelmű válasz, hogy melyikük lesz az erősebb. A beszámolók szerint az új gépek rendkívül erősek lesznek, azonban alapvetően hasonló specifikációkkal rendelkeznek, így a legnagyobb különbségeket máshol, például az operációs rendszerük funkcióiban és az egyéb technológiai finomságokban kell keresni.

105 komment - szólj hozzá!