Gyorsan és olcsón készült a Control

Nem tett túl sokat kockára a Remedy a Control fejlesztésekor, az ennek ellenére mégis remek fogadtatásban részesült. A játék három év alatt elkészült az alig 30 millió eurós fedezetből.

Érdekes részleteket árult el a Control fejlesztéséről a GamesIndustry.biz interjújában Tero Virtala, a Remedy CEO-ja. Megtudhattuk például, hogy alig 30 millió eurós büdzséből készült el a játékuk, amely az AAA-s címek mértékével nem számít hatalmas összegnek, így az sem lett volna hatalmas tragédia a stúdió életében, ha lényegesen rosszabb fogadtatásban részesül az alkotásuk. A fejlesztés egyébként mindössze három év alatt lezajlott - ez a hatékonyság nyilvánvalóan hozzájárult az alacsony költséghez is.

Virtala megemlítette azt is, hogy az első néhány hét eladásai már közel sem játszanak akkora szerepet, mint korábban - a digitális piac megerősödésének mellékterméke, hogy a játékok után hosszabb távon is folyamatos a kereslet. "Szerencsére továbbra is fogy a Control. Ezt az egyediségének és a minőségének köszönheti, no meg persze a játékosok között terjedő szájhagyománynak. Emellett pedig továbbra is van egy olyan jókora játékosréteg, akik még nem is hallottak a Controlról. Ezek mind olyan faktorok, amelyek hozzájárulnak a hosszútávú eladásokhoz."

A játék előtt pedig továbbra is ígéretes jövő áll, hiszen a jövő év folyamán legalább két DLC-vel egészül majd ki a története.

32 komment - szólj hozzá!