PlayStation 5 - az újdonságok java még hátravan

Túlzás lenne azt állítani, hogy mindent tudunk a következő generációs PlayStationről, de a Sony az elmúlt hónapokban már elárult ezt-azt a masina újdonságairól. És mi jön még!
  • Írta: fojesz

Kommentek

#29
#28: "Az MS nem hülye"

Na erről azért nem győztek meg az elmúlt években. :) De összességében én sem látom célszerűnek semmilyen szempontból. Hacsak nem ér meg nekik minden pénzt az, hogy a játékosok szemében a gémingvilág Teréz anyája legyen. De ez rengetegbe kerülne nekik.
#28
#26: Az MS nem hülye. A konzolon is lemondana a kizárólagos "disztribútori" poziciójáról ? Amikor egy csomó mindennel próbálkozott hogy Win-en is így legyen ? Ugye nem gondoljátok komolyan.... Ha bárki Series X-et venne, de semmit se az MS-en keresztül, abból egy buznyákot nem látnának.
#27
#26: "rohadtul nem lesz szerepe"...

Nem lesz "gyerebe" akart lenni...Vagyis nem fogják szeretni.
#26
#24: És az Epic Store-t... :) De ez pletyka egyelőre. Egyébként tökéletesen beleillene és legalább a mostani elbaszott, ötlettelen generációra ez legalább illeszkedne. Ezzel viszont érdekessé válna a dolog, mert ezzel egy aránylag olcsó, de erős "géming PC-t" kapna effektíve az ember fia, ami azért olyan rohadtul nem lesz szerepe a hardvergyártóknak sem. Abban, hogy a MS jobban összefésülje a PC-t és az Xboxot van ráció (fpkeg, hogy vagy 10 éve ezen szenved), de hogy így...
#25
#22: Szerintem is + adva lesz a lehetőség indie fejlesztőknek, hogy amennyiben akarják, elkészíthetik egy Limbo, Inside szintű játék natív 8K-s verzióját. Nagy jelentősége nem lesz.
#24
Most olvasom, hogy a Series X meg támogatni fogja a steamet? :O
#23
#5: Ok, köszönöm!
#22
#21: Pro esetében eleve az volt már a duma, hogy raknak bele +1 gigát a menü dinamikusabb kezelésére. :) Tehát 8+1 van a próban. De szerintem ez bullshit, nyilávn inkább máshol használják azt. Vagy legalábbis máshol is.


De szerintem kurvára túl van lihegve ez a 8k-s dolog. Lesz kb. 300 ember az első 2 évben akit ez érint. Semmi 8k géming kiszolgálásról nincs szó, egyszerűen annyi szerintem, hogy ha valaki 8k-s tévére dugja majd azt a szart, nem lesz semmi gond.
#21
#19: Cserébe az X-en a 1080p-s Dasboard-ért 1 giga többlet memóri van a játékoknak. Okosabb döntés. Nagyon nem kellene memóriát áldozni a 8k menüért....
#20
#14: Téged nem érdekel a konzol, miért beszéljenek róla :D
#19
#18: Pedig 4k a menü Prón, ha 4k-s tévén van és 4k van beállítva neki, de szerintem ezen nem kell összekapni, lényegtelen igazából. A dolog arra vonatkozott, hogy hogyan merült fel a 8k.
#18
#17: Mondjuk pont a menü most se 4K ( még X-en se ) erőforrás kimélés miatt. A 8k meg eddig tényleg csak pletyka, azt azért tényleg kár lenne erőltetni szerintem ezekkel a hw-kel.
#17
#16: Játékok terén nekem sem rémlett ilyesmi. De arról, hogy 8k ready, azért volt szó. De ez szerintem kb. olyan szinten merül fel, hogy rá lehet kötni majd 8k-s tv-re is és a menü megy majd 8k-ban.
#16
#12: Szerintem jobban válogasd meg a médiát, ahol olvasol, mert én még sehol nem láttam a 8K-t, a 60 fps-t és a ray tracinget egyszerre emmlítve, ezek vagy/vagy feltétellel valósulhatnak meg bizonyos esetekben. Nyilván indie címek mehetnek 8K-ban, néhány helyen lesz minimális ray tracing, aminek számítását a cpu-val végzik majd el. A 2060-nál erősebb lesz a gpu, inkább 2060 Super körüli lesz teljesítményben. Nem lesz megvágva, át lesz alakítva. Az előző generációban nagyon el volt szállva a Tflops, mivel azok számításra kihegyezett gpu-k voltak (GCN architektúra). A Navi viszont RDNA, már inkább játékra kihegyezett. Még mindig csalóka a TFlopsbeli előnye az AMD-nek, de már korántsem akkorák a különbségek, mint az előző architektúrában (Vegával bezárólag), azaz hatékonyabb ilyen téren az AMD.
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-playstation-5-xbox-series-x-spec-leak-analysed
#14
Engem őszintén nem érdekel a PS5 mint a konzol mert szinte biztos vagyok benne, hogy a Series X majdnem minden szempontból többet fog nyújtani, szóval inkább arról beszéljenek, hogy mi a helyzet a Horizon Zero Dawn, a God of War, vagy a Bloodborne folytatásával.
#13
#11: igy van! megiscsak fix hardware a konzol, konnyebb optimalizalni, mint az ezer es ezer darabbol allo PC-re.
#12
#9: Tudni nem lehet szart se max némi rutin után megsaccolni mi lesz.
(1,6-1,8 boost nelküli 8 magos rizsa amib 6-ot fog tudni használni a fejlesztő, 12-16 giga valamilyen ram,
Es egy eredetileg 2060 körüli gpu megvágva, kis ssd cachnek, és hdd ami életszagúnak tűnik)
A mindendtbaszó mérőszamot a sajtó tolja csak más kifejezessel.
A teraflops eröltetés maga a röhej.
Ezt az amd nyomja mert több ugyan abban a kategóriában mint az nvidia cuccaiban.
Az más kérdés, hogy ugyan annyi terflops mellett az nv kártyaja kb 20-30%-kal gyorsabb valós használat közben.
Papíron jól mutat.
De a lényeg, hogy így se tudni szart se.
#11
Arra is kíváncsi leszek, hogy milyen minőségű játékokat készítenek az új konzolokra, mert a ps5 tudása egy dolog csupán. Ps4-nél láthattuk a RDR 2-esetében, hogy valòjàban mit is tud a sokszor leszólt Sony produktum.
#10
#7: Hát manapság ez is marketing stratégia, hogy beszéljenek róla az emberek. Menjen az “agyalás”....