The Last of Us - az elmúlt évtized legjobb PS-játéka

A PlayStation Blog még tavaly év végén indított egy szavazást, ahol a játékosok megszavazhatták az elmúlt évtized legjobb PlayStation-játékait. Az élen a The Last of Us végzett.
  • Írta: Shifty

Kommentek

#87
Valami bugok biztosan vannak benne, pl ebben a videóban is van 3 perctől. Mondjuk ez egy no kill végigjátszás összegzése, de komplett részeket hagy ki a gyerek buggerkedéssel.

https://www.youtube.com/watch?v=ZCDQPry3lmI
#86
Kawada!
Nem tőlem olvashattad, most tudom tapasztalatból ezeket az informaciòkat megerősìteni neked, előtte èn is màsoktòl olvastam. Nem vèszes a helyzet szerencsère, de èszrevehető a gyatràbb futàs az első pàlyaszakaszhoz kèpest. Èrdekes, mert a Copeland-os szakasz szebb, zöldebb, vìzesèsek vannak stb, itt az ember jobban hinnè, hogy hibàztak a kèszìtők.
#85
#84: Azt, hogy a játék vége felé kezd baszakodni azt olvastam én is mástól (vagy pont itt és tőled, nem tudom...). Nem tudom, kicsit pihenőpályára raktam úgy az 1/3 körül, addig én pro-val nem találkoztam semmi buggal, ami komolyabb volt annál, hogy egy farkas be volt akadva valami sziklafal alatt. De ilyenek mondjuk egy AC-ben 5 percenként vannak.
#84
Kawada!
Egyre több random törtènèssel talàlkozom, ez kis felüdülès mindenkèppen. Ami viszont zavarò a jàtèk vège felè közeledve
az az, hogy az fps vagy kèpelmosòdàs (?) egyre jobban megmutatkozik gyorsabb kameramozgàsoknàl, sok a berecèzès...vagy minek nevezzem. Mostanra ismertek, ezekre elèg finnyàs vagyok. Bìzom benne javul mèg a kèsőbbiekben a jàtèk optimalizàciòja, igaz ezzel ellentètes infòkat olvastam. Bugok viszont alig vannak, egy-egy lebegő hulla meg kődarab csupàn.
#83
godach!
Igen, kettő kisebb hordàt sikerült likvidàlnom, de kissè trükkös -valljuk be - gyàva mòdon. Ràjöttem, ha belèjük lövök, majd felèm hömbölögnek, ezutàn egyből motorra szàllok, kb 100-200 m utàn leszakad tőlük az egyharmad rèsze. Ezeket az MG 40-es golyòszòròval le tudom kaszabolni. Tehàt aprànkènt...
Viszont talàlkoztam akkora galerivel a szektàsok földjèn, hogy azòta sem tettem be oda a làbam, konkrètan a hàtamon is àllt a szőr mikor dübörödve megindultak felèm. Oda majd időzìtett bomba lesz hatèkony ellenük szerintem, molotovval megspèkelve, bővìtett fegyvertàrral. Ellenben eledelt csinàltatnèk magambòl. :)
A hangok szenzàciòsak a jàtèkban azt meg kell hagyni.
#82
#79: Nekem egyszer volt ilyesmi, de akkor valami csajszit ki is kellett szabadítani. Nem tudtam, higy ilyesmi lehet random is.
#81
#80: Ilyenkor a közelben táboroznak. Meg kell keresni őket. A ládájukban minden benne van :)
Hordát csapattál már?
#80
godach!
Igen, az ùton a tàvcsöves banditàk szinte mindig leszednek, de ilyen drasztikus dologban mèg nem volt rèszem, màrmint hogy a kèszleteim eltűntek volna. Bosszankodtam, de egyben èlveztem is. :) Egyèbkènt nyom utàn kutattam, gyerekjàtèkok voltak elhagyva itt-ott, nem tudtam mire vèlni. Aztàn megtörtènt az amit leìrtam alàbb...csőbe, azaz kötèlre hùztak. :)
#79
#78: Több féle ilyen random esemény van. Én általában nyomok után felkutatom őket, mindenkit lemészárolok.
Majd az utakon is figyelj. Nem lövöm le a poént :)
#78
Egy kis off:
Jàrt valaki ùgy a Days gone-ban, hogy egy erdős rèszen belelèptetek egy köteles csapdàba, majd tehetetlenül lògva leütnek az ùtonàllòk!? Nem haltam meg, kiszabadìtottam magam a fogsàgbòl, viszont az eddig kèszleten lèvő összes tàrgyam elveszett, csak egy kèsem maradt mindössze. Tegnap ìgy jàrtam a Vas Mike tàbortòl èszakra. Szerintetek...!? :)
Ha làttatok tùlèlő horror jàtszàst, akkor az ez volt. Ja, a motorom is kapute, nulla òcskassal. Persze, hogy a tàborba menet az összes izmosabb ellenfèllel " összecsòkolòztam" volt ott mèg talàn fertőzött TurbòYeti is. :) Akkora horda követett sokàig, hogy szò szerint a talaj is remegett tőlük. A tàborban aztàn rendeztem a soraimat, vettem ezt-azt.
#77
Hát nem tudom.
Néhány cím nem értem mit keres a listán.
Tudom hülye vagyok, de nekem pl a The Order 1886 tetszett a világával és fegyvereivel.
Tudom milyen hibái vannak, de valahogy mégis pozitívan csalódtam.
#76
#73: Ez azèrt elèg komolytalan állítás. Immersive sim az összefoglaló neve az olyan fajta játèkoknak mint amilyen a deus ex is: a játèkos döntèsi szabadságát hangsúlyozza - lopakodás vagy nyílt harc általában. Emellett törekednek valamifèle realizmusra, legalábbis jobban mint egy játèktól el lehetne várni( pl. a Thief fèmy-árnyèk dinamikája s a különböző felületeken a lèptek hangjai). A Deus Ex- ben valóban mindig is volt dialógusopció s választási lehetősègek a sztori kimenetele szempontjából, de inkább csak árnyalják a karaktert akit játszol, S nagyrèszt csak a 3-4 fajta ending cinematic-ot befolyásolják.
Ilyen adott karakteres a Witcher szèria is, bár sokkalta több lehetősèggel, de ettől függetlenül az is csak lite vagy akció RPG.
#75
#74: Így jártál. Amúgy szarul fut mindenen. Olyat is olvastam van akinek 1070es vga mellett is, rosszul optimalizált játék.
De nagyon 1500 volt ps storeban és tettem vele egy próbát, mindig szeretem mikor egy játékban van súlya a döntéseknek, értelme a dialógus opcioknak és megoldható minden gyilkolás nélkül.
#74
#72: A Human Revolution-t én is rohadtul élveztem. De a Mankind Divided-re még valahogy nem tudtam magam rávenni. Ezerszer elkezdtem... De régebb a gépemen ment szarul, utána PS-en nem jött be az irányítás... Lehet kéne adjak neki egy esélyt megint, nem örülök, hogy felhoztad... :(
#73
#72: Deus exböl most tolom a mankind divided-t, több rpg van benne mint szinte bármiben az utóbbi 10 évben.
#72
Mondjuk ha már az évtized játékairól beszélünk,akkor szerintem simán felfért volna a listára a Deus ex Human Revolution,vagy a 2013-as Tomb Raider.Szerintem ezek közül mindkettő köröket vert a Last of us-ra.
#71
Days Gonet kivègeztem, ugyhogy àllok neki a rasztafasznak, mert mingyà itt a 2. :)
#70
#67: De tegyük hozza bossharcok terén ordas visszalépés volt Demons souls után, és van pár befejezetlen terület, aztán Bed of chaos minden idők egyik legidiotabb bossharca.
Lost Izalith is olyan amilyen.
De a karakterek, a világ, a hangulat meg minden az na.
Amúgy azért is szeretem annyira mert pont annyira hézagos és titokzatos sok helyen hogy ki lehet tölteni saját fantáziával meg a karaktered is indulhat kaszt és háttér történet nélkül ahhoz is kitalálhatok bármit.
#69
#62: Szerintem a robotok ellenni harc mesteri volt, rendkívül interaktív és dinamikus, bármiféle scriptelés nélkül annyira cinematikus akciókat lehetett benne csinálni egy kis ügyességgel, hogy azt sok film is megirigyelné.

#63: Igazából kinek a pap, kinek a paplan, de én még olyannal nem találkoztam akik végigvitte és megbánta volna. Ha esetleg adsz neki még egy esélyt, majd jelezz vissza mert kíváncsi vagyok sikerült-e változtatnia a véleményeden.

#65: +1
#68
#65: "Nekem a dark souls játékokban alapból a tárgyleírások általi sztorik megidmerése sokkal elgondolkodtatóbbak, mint pl egy last of us sztorija,ami - nem akarok megbántani senkit - inkább azoknak lesz nagyszabású, akik nagyon kevés könyvet olvastak el még életükben (eddig), és pl egy szereplő halála / egy csavar a sztoriban az nekik a történetmesélés tetőpontja, mert nemtalálkoztak még ilyennel."

Az, hogy mi mennyire elgondolkodtató miért korrelál azzal, hogy egy történet tetszik-e vagy sem? A sznobizmus érzékelőm azért kezdett jelezni... :) Köszönöm szépen, elég sokat olvasok. Főleg sci-fit, de klasszikus szépirodalom is bőven. Nekem a Last of us pont azért tetszik, mert a kedvenc könyveimet idézik fel sok szempontból, és fontosak számomra a karakterek általában érzelmi szempontból is elég erős pillanatokat okozott nekem itt-ott (akkortájt született a nagyobbik fiam). Emellett, nekem pl. kurvára nem jön be ez a gótikus, középkoros világ, ettől még nem érzem, hogy az intellektuális képességeim mondjuk alatta lennének egy olyannak, akinek viszont tetszik. :)
Tök jó és szép amit írsz, de ha csak érvelsz, akkor is teljesen szépen kifejted, hogy miért tetszik neked a Dark Souls, és elolvasva teljesen meg is értem. Szerintem kár volt elbaszni ezzel a felsőbbrendűségű szájszaggal.