The Last of Us - az elmúlt évtized legjobb PS-játéka

A PlayStation Blog még tavaly év végén indított egy szavazást, ahol a játékosok megszavazhatták az elmúlt évtized legjobb PlayStation-játékait. Az élen a The Last of Us végzett.
  • Írta: Shifty

Kommentek

#87
Valami bugok biztosan vannak benne, pl ebben a videóban is van 3 perctől. Mondjuk ez egy no kill végigjátszás összegzése, de komplett részeket hagy ki a gyerek buggerkedéssel.

https://www.youtube.com/watch?v=ZCDQPry3lmI
#86
Kawada!
Nem tőlem olvashattad, most tudom tapasztalatból ezeket az informaciòkat megerősìteni neked, előtte èn is màsoktòl olvastam. Nem vèszes a helyzet szerencsère, de èszrevehető a gyatràbb futàs az első pàlyaszakaszhoz kèpest. Èrdekes, mert a Copeland-os szakasz szebb, zöldebb, vìzesèsek vannak stb, itt az ember jobban hinnè, hogy hibàztak a kèszìtők.
#85
#84: Azt, hogy a játék vége felé kezd baszakodni azt olvastam én is mástól (vagy pont itt és tőled, nem tudom...). Nem tudom, kicsit pihenőpályára raktam úgy az 1/3 körül, addig én pro-val nem találkoztam semmi buggal, ami komolyabb volt annál, hogy egy farkas be volt akadva valami sziklafal alatt. De ilyenek mondjuk egy AC-ben 5 percenként vannak.
#84
Kawada!
Egyre több random törtènèssel talàlkozom, ez kis felüdülès mindenkèppen. Ami viszont zavarò a jàtèk vège felè közeledve
az az, hogy az fps vagy kèpelmosòdàs (?) egyre jobban megmutatkozik gyorsabb kameramozgàsoknàl, sok a berecèzès...vagy minek nevezzem. Mostanra ismertek, ezekre elèg finnyàs vagyok. Bìzom benne javul mèg a kèsőbbiekben a jàtèk optimalizàciòja, igaz ezzel ellentètes infòkat olvastam. Bugok viszont alig vannak, egy-egy lebegő hulla meg kődarab csupàn.
#83
godach!
Igen, kettő kisebb hordàt sikerült likvidàlnom, de kissè trükkös -valljuk be - gyàva mòdon. Ràjöttem, ha belèjük lövök, majd felèm hömbölögnek, ezutàn egyből motorra szàllok, kb 100-200 m utàn leszakad tőlük az egyharmad rèsze. Ezeket az MG 40-es golyòszòròval le tudom kaszabolni. Tehàt aprànkènt...
Viszont talàlkoztam akkora galerivel a szektàsok földjèn, hogy azòta sem tettem be oda a làbam, konkrètan a hàtamon is àllt a szőr mikor dübörödve megindultak felèm. Oda majd időzìtett bomba lesz hatèkony ellenük szerintem, molotovval megspèkelve, bővìtett fegyvertàrral. Ellenben eledelt csinàltatnèk magambòl. :)
A hangok szenzàciòsak a jàtèkban azt meg kell hagyni.
#82
#79: Nekem egyszer volt ilyesmi, de akkor valami csajszit ki is kellett szabadítani. Nem tudtam, higy ilyesmi lehet random is.
#81
#80: Ilyenkor a közelben táboroznak. Meg kell keresni őket. A ládájukban minden benne van :)
Hordát csapattál már?
#80
godach!
Igen, az ùton a tàvcsöves banditàk szinte mindig leszednek, de ilyen drasztikus dologban mèg nem volt rèszem, màrmint hogy a kèszleteim eltűntek volna. Bosszankodtam, de egyben èlveztem is. :) Egyèbkènt nyom utàn kutattam, gyerekjàtèkok voltak elhagyva itt-ott, nem tudtam mire vèlni. Aztàn megtörtènt az amit leìrtam alàbb...csőbe, azaz kötèlre hùztak. :)
#79
#78: Több féle ilyen random esemény van. Én általában nyomok után felkutatom őket, mindenkit lemészárolok.
Majd az utakon is figyelj. Nem lövöm le a poént :)
#78
Egy kis off:
Jàrt valaki ùgy a Days gone-ban, hogy egy erdős rèszen belelèptetek egy köteles csapdàba, majd tehetetlenül lògva leütnek az ùtonàllòk!? Nem haltam meg, kiszabadìtottam magam a fogsàgbòl, viszont az eddig kèszleten lèvő összes tàrgyam elveszett, csak egy kèsem maradt mindössze. Tegnap ìgy jàrtam a Vas Mike tàbortòl èszakra. Szerintetek...!? :)
Ha làttatok tùlèlő horror jàtszàst, akkor az ez volt. Ja, a motorom is kapute, nulla òcskassal. Persze, hogy a tàborba menet az összes izmosabb ellenfèllel " összecsòkolòztam" volt ott mèg talàn fertőzött TurbòYeti is. :) Akkora horda követett sokàig, hogy szò szerint a talaj is remegett tőlük. A tàborban aztàn rendeztem a soraimat, vettem ezt-azt.
#77
Hát nem tudom.
Néhány cím nem értem mit keres a listán.
Tudom hülye vagyok, de nekem pl a The Order 1886 tetszett a világával és fegyvereivel.
Tudom milyen hibái vannak, de valahogy mégis pozitívan csalódtam.
#76
#73: Ez azèrt elèg komolytalan állítás. Immersive sim az összefoglaló neve az olyan fajta játèkoknak mint amilyen a deus ex is: a játèkos döntèsi szabadságát hangsúlyozza - lopakodás vagy nyílt harc általában. Emellett törekednek valamifèle realizmusra, legalábbis jobban mint egy játèktól el lehetne várni( pl. a Thief fèmy-árnyèk dinamikája s a különböző felületeken a lèptek hangjai). A Deus Ex- ben valóban mindig is volt dialógusopció s választási lehetősègek a sztori kimenetele szempontjából, de inkább csak árnyalják a karaktert akit játszol, S nagyrèszt csak a 3-4 fajta ending cinematic-ot befolyásolják.
Ilyen adott karakteres a Witcher szèria is, bár sokkalta több lehetősèggel, de ettől függetlenül az is csak lite vagy akció RPG.
#74
#72: A Human Revolution-t én is rohadtul élveztem. De a Mankind Divided-re még valahogy nem tudtam magam rávenni. Ezerszer elkezdtem... De régebb a gépemen ment szarul, utána PS-en nem jött be az irányítás... Lehet kéne adjak neki egy esélyt megint, nem örülök, hogy felhoztad... :(
#72
Mondjuk ha már az évtized játékairól beszélünk,akkor szerintem simán felfért volna a listára a Deus ex Human Revolution,vagy a 2013-as Tomb Raider.Szerintem ezek közül mindkettő köröket vert a Last of us-ra.
#71
Days Gonet kivègeztem, ugyhogy àllok neki a rasztafasznak, mert mingyà itt a 2. :)
#69
#62: Szerintem a robotok ellenni harc mesteri volt, rendkívül interaktív és dinamikus, bármiféle scriptelés nélkül annyira cinematikus akciókat lehetett benne csinálni egy kis ügyességgel, hogy azt sok film is megirigyelné.

#63: Igazából kinek a pap, kinek a paplan, de én még olyannal nem találkoztam akik végigvitte és megbánta volna. Ha esetleg adsz neki még egy esélyt, majd jelezz vissza mert kíváncsi vagyok sikerült-e változtatnia a véleményeden.

#65: +1
#68
#65: "Nekem a dark souls játékokban alapból a tárgyleírások általi sztorik megidmerése sokkal elgondolkodtatóbbak, mint pl egy last of us sztorija,ami - nem akarok megbántani senkit - inkább azoknak lesz nagyszabású, akik nagyon kevés könyvet olvastak el még életükben (eddig), és pl egy szereplő halála / egy csavar a sztoriban az nekik a történetmesélés tetőpontja, mert nemtalálkoztak még ilyennel."

Az, hogy mi mennyire elgondolkodtató miért korrelál azzal, hogy egy történet tetszik-e vagy sem? A sznobizmus érzékelőm azért kezdett jelezni... :) Köszönöm szépen, elég sokat olvasok. Főleg sci-fit, de klasszikus szépirodalom is bőven. Nekem a Last of us pont azért tetszik, mert a kedvenc könyveimet idézik fel sok szempontból, és fontosak számomra a karakterek általában érzelmi szempontból is elég erős pillanatokat okozott nekem itt-ott (akkortájt született a nagyobbik fiam). Emellett, nekem pl. kurvára nem jön be ez a gótikus, középkoros világ, ettől még nem érzem, hogy az intellektuális képességeim mondjuk alatta lennének egy olyannak, akinek viszont tetszik. :)
Tök jó és szép amit írsz, de ha csak érvelsz, akkor is teljesen szépen kifejted, hogy miért tetszik neked a Dark Souls, és elolvasva teljesen meg is értem. Szerintem kár volt elbaszni ezzel a felsőbbrendűségű szájszaggal.