Control-filmet forgatna a Rogue One írója

Egyelőre nem érdemes túlzottan messzemenő következtetéseket levonni az ügyből, de Gary Whitta, a Rogue One írója kijelentette, hogy szívesen írna forgatókönyvet a Control filmes adaptációjához. A Remedy egyből kapott a horogra.
  • Írta: szlav

Kommentek

#6
En elejen nem is hittem El, hogy ezt "csak" ennyibol fejlesztettek. Nagyon brutalis a jatek, grafika, akciok, hatalmas bejarhato terulet. S amugy ha akciofilmet keszitenek belole, faszan Meg lehetne csinalni. Csak sajnos nem hiszem hogy ha film keszul belole az jo lenne, aztan kitudja.
#5
#4: Ugye? Valamikor nem kell sok, hogy egy ilyen egyszerűen elgondolt játék egyszerűen jó legyen. Külön jópofa, hogy kiderült, hogy amúgy ahhoz képest "hangyányi" összegből fejlesztették és azt simán, jól vissza hozta. Jó kis lövölde :)
#4
#2: A környezettel való interakció, a rombolhatóség, a mozgás szabadsága, meg a light metroidvania elemek tényleg jók. Egy egészen szórakoztató játék.
#3
Szerk: kicsit pontatlanul fogalmaztam.

A testvér megmentése az nem az alapfelütés része, hanem az inkább maga a sztori, ami mindösszesen ez az egy mondat és nincs köré építve semmi. Az alapkoncepció meg olyan hülyén van adagolva és szétdarálva, hogy még az is csak órák után válik világossá, hogy egyáltalán hol vagyunk a karakterrel, mit keresünk ott, mi a karakterünk feladata, miért kezdenek el ránk csak úgy lőni, miért abszolút természetes minden ott lévő embernek az a sok paranormális dolog, ami történik, stb.
#2
Nekem tetszik a Control és ez szinte kizárólag a hangulatának köszönhető. Maga a játék nem egy nagy csoda, én úgy hívom az ilyeneket, hogy lövöldözős akciójáték - de annak nálam bejött. Ebből szerintem is ki lehetne hozni marha jó filmet, bár lehet, hogy csak én és Gary Whitta gondoljujk ezt így. Pacsi neki, ha megcsinálja.
#1
Hm, pár hónapja írtam angolul egy elég terjedelmes esszét a Control sztorijáról - pontosabban az azzal kapcsolatos jelentős problémákról, a karaktereket is beleértve. Nem akarom ide az egészet bemásolni, mindenesetre néhány kulcs gondolatot megemlítenék belőle.

Egy logikusan strukturált történet egy számszerű példával élve a következőképpen épül fel: van a nulladik (0.) pont, ami az abszolút kiindulópont. Ez tartalmazza a történet, a kontextusok, a relációk és viszonyok, a karakterek megértéséhez szükséges alapismereteket.

Ennek ismerete és megértése nélkül a sztori minden egyes eleme zavarossá és értelmetlenné válik - 1. pont, 2. pont, és így tovább - pontok/elemek, melyek egyre és egyre mélyítik és építik mind a történetet, mind a karaktereket.

A Controllal viszont ott van a probléma, hogy nem létezik benne történet. Nincs 1. pont, nincs 2. pont, stb. Csak a 0. pont létezik, avagy egy alapkoncepció, egy végtelenül egyszerű alapfelütés (meg kell menteni Jessie testvérét), amire az égvilágon semmi nincs építve.

A játék pedig úgy próbálja megteremteni annak az illúzióját, hogy valami nagyon mély, rétegelt, és intellektuális történettel rendelkezik, hogy fogja, és beledobja egy sorsológépbe a 0. pontot, majd feldarabolja és zanzásítva a játékosra szórja annak részeit, hogy a játékosnak a játék végéig halvány lila gőze se legyen arról, hogy egyáltalán mi történik.

Ez. kb. annyira agyrohasztó és ostoba, mintha csak a nyolc Harry Potter film után tudnád meg, hogy van amúgy ez a Harry srác, meg ez a rejtőzködő varázslók világa, és hát Harry-nek le kell számolnia Voldemorttal, mert csúnya, gonosz bácsi, aki vissza akar térni bántani az embereket.

Persze ezen kívül is rengeteg probléma van a játékkal - például Jessie karaktere végtelenül sekélyes és érdektelen, emellett pedig nem tudja a játék kezelni megfelelően a misztikumot. Hol túlságosan sok expozícióba bocsátkozik, hol meg feleslegesen kutyulja össze az alapfelütést, ahelyett, hogy inkább egy jól megírt, csavaros sztori elemeit csepegtetné el szép lassan a játékos előtt (de hát ugye azt nehéz, ha nincsen tényleges sztori).

Egy szó, mint száz, abszolút indokolatlannak tartom azt, hogy valaki pont ezt a címet akarja adaptálni a mozivászonra. Rettentően rossz döntés. Mondjuk a Rogue One írójáról van szó, tehát a fickó alapból eléggé ízlésficamos lehet - félreértés ne essék, összességében egy kompetens, 6,5/10-es film a Rogue One, de a sztorija valami vérprimitív volt, főleg a karaktereivel együtt.