Csökkent a PlayStation 4 iránti kereslet

De ebben nincs is semmi meglepő, hiszen a generációváltás előtt rendszerint alulteljesítenek a már korosodó konzolok, a játékosok többsége pedig már a PlayStation 5 érkezésére készül.

Kommentek

#108
#107: Nvme lesz állítólag, de a PS cpu, ram vagy más miatt tölt lassan. PC-n sata 3 és nvme között mérési hibahatáron belüli eltérések vannak játék betöltése tekintetében.
#107
#106: Ez azért nagyon csalóka, mert ezek a mérések azért nem teljesen validak abból a szempontóbol, hogy ezek az idők nem csak és kizárólag a dsik olvasásról szólnak. Egy pc-n, veszed az xy speed tesztet, és ott vannak az adatok. De konzolon ezek a loading time-ok nem csak a disk olvasást tartalmazzák. Utána gondolom kicsonagolja a gép az adatokat, stb... ez meg már erősen processzor függő. A sata kontroller se mindegy azért hogy milyen ( a sima ps4-ben pl. sokkal trógerebb wifi controller van ). A lényeg hogy OS oldalon nagyon "rákészülni" az ssd-re nem kell. Az új gépekben remélhetőleg NVME SSD lesz, és ez + a gyorsabb proci fogja "felturbózni" a töltési időt. Ha sata III kerül bele, akkor ott sem lesz csoda... Ettől függetlenül, azért nem igaz az hogy nincs haszna az ssd-nek a mostani gépekben. De a teszteken is látszik hogy nagy a szórás, gondolom az elöbb említett "egyéb" ( nem töltés ) tevékenységek miatt. De 20-30-40 százalékot el lehet érni...
#106
#104: A PS4 pro sata 3 és ugyanolyan lassan tölt ssd-vel, mint a ps4. Valami más bottleneck van a sávszélben valahol.
https://youtu.be/gs7RNzEqOe4
#105
#104: Amúgy én teszteltem PS4-et SSD-vel, azért ott is volt 20-30 százalékos gyorsulás. Próbálj ki egy sata II-es PC-t SSD-vel, ott se fogsz szédülni....
#104
#103: Mint írtam azért nagy varázslat nem kell az SSD-hez OS oldalon. A proci is főleg a sata miatt problémás, plusz a sata II. eleve 300-ra korlátoz. ( PC-n sata 3-al már ez duplázódik ) NVME SSD-vel meg meg közvetlenül a PCI buszon megy a kommunikáció. Itt a sebesség már 3000 és fölötte. Nagyon nem mindegy. Felesleges OS “mágiát” látni ebben. Főleg nem olvasásnál. A TRIM hiánya az egyedüli ami tényleg “jól jönne”, de az is inkább azért hogy az írás később ne lassuljon.
#103
#101: A proci alkalmatlan és az OS sincs rá felkészítve. Ha a sata lenne a fő probléma, pc-n is kevés lenne. Márpedig nem az.
#102
#101: De a TRIM is inkább csak az írásnál segít...
#101
#100: Ja, persze. Még véletlenül se a sata lassítja a szekvenciális olvasást. Amúgy a második fele még igaz is amit írtál. ( persze véletlenül ). Az egyetlen dolog ami hasznos lenne és nem csinálja az a TRIM. A többi a sata sara....
#100
#99: Ha eltekintünk attól, hogy azt hiszem csak sata II-t támogat a ps alaplap. Az, hogy nem tudja jól használni a ssd-t, a konzol konzepciójából fakad. Egyszerűen nem úgy készült, hogy ki tudja használni.
#99
#98: A satának semmi köze ahjoz, hogy nem kezelik jól az ssd-t a konzolok.
#98
#97: Nem a sebesség, hanem a megbízhatóság... volt "szerencsém" olcsó ssd-hez..
Mindkét cég megtanulta a múlkori generációban hogy ha nem biztos hogy jó minden szaron spórolni.... ja amúgy pont a sata miatt nem ér sokat ha a mostani genbe raksz ssd-t. Szóval azért nem mindegy.
#97
#96: Mi a különbség a legalja sata ssd és a leggyorsabb m.2 között játék betöltés szempontjából? 0-2 másodperc maximum. Szerintem nyilván valami gagyit fognak belerakni. A konzol erről szól.
#96
#90: Hát az 50 dolláros ssd nagyon nem lesz világverő.... inkább a "fos" szó jut eszembe róla. Nagyon remélem hogy nem a legallja cuccokat pakolják beléjük.... És mint mondtam, ma nekem az 1 tera HDD se sok, az 500G lófütty lesz. 3 játék.... jóindulattal 4. Persze biztos van aki 1-el játszik csak....
#95
#94: Ez is már részigazság csupán, főleg azokra az időkre és konzolokra volt ez nagyon igaz, amiknek egyedi architektúrájuk volt. A fejlesztési költség erre és a következő generációra is azért már lényegesen barátibb a "pc-s alkatrészek" miatt. A sima One-nál nem tudom mi a helyzet, de a PS4 esetében már nagyon hamar nullára hozták ki a hardvert is, és nagyon hamar profit volt azon is. Saját bevallásuk szerint a PS VR-t is nyereséggel adják elejétől kezdve, bár a franc tudja, hogy ebbe ők mit számoltak bele, így ezt azért szódával fogyasztom.
#94
#93: Tudom, de ez mindig is így volt. Ezek a költségek a szolgáltatásokból, szoftvereladásokból térülnek meg. Csak magát a hardwaret senkinek nem érné meg forgalmazni.
#93
#90: Ezek a gyártással kapcsolatos (alkatrész, gyártósor) költségeken alapulnak. Nincs benne fejlesztés, marketing, stb. Egy büdös fillért nem keresett a MS a One X eladásán.
#92
APU erősen korlátozott lesz teljesítményben mindig is (ez a jövőben sem fog változni) az asztali megoldások mindig erősebbek lesznek. A PS4Pro papíron 310W-ot eszik... Mindenestűl... Egy normálisabb kártya ennyit zokszó,főleg oc-n... Az nv mit villant idén 7nanó EUV-val arra azért kíváncsi leszek W/P arányban mit hoznak ki. Nekem 2070 AMP EXT van (őszinte leszek sose néztem még, mert nem érdekel) de simán bekajálhat 250+. A konzoloknál 300W lett az egészre a limit max 350 ekörnyéke. Ide is várható a teljesítmény, mivel itt benne kell lennie mindennek.
#91
Előbb-utóbb mindenből kimerül a szufla. Ha nem így lenne, akkor még a GC-t is milliószámra vennék és gyártanák.
#90
#89: $50 haszonnal árulták.
https://electronics360.globalspec.com/article/12677/teardown-microsoft-xbox-one-x
Amilyen helyzetben az xbox részleg van ez most sem lesz több. 3 év alatt ennyit fejlődött a cpu és a gpu. 500 giga ssd $50 kisker áron. Szerintem 2017-ben az 1 terás hdd sem volt olcsóbb.