A Nioh 2 nem butít a nehézségen

Kell-e minden játékba könnyű mód? A Team Ninja vezetője szerint erre nincs szükség, így a Nioh 2-ben sem lesznek nehézségi fokozatok. A játékosok akkora szabadságot kapnak, hogy mindig megtalálhatják a sikerhez vezető utat.

A japán Team Ninja a Nioh-val 2017-ben egy szokatlanul összetett és izgalmas játékot alkotott. A készítők elmondása alapján a második résszel nem tervezték alapjaiban felforgatni a zsánert, hanem logikusan követték azt az irányt, amit az első játék kijelölt. Mi már nagyon várjuk, 2020 legígéretesebb címei közé soroltuk.

Az Eurogamer szerint a csapat vezetője, Yosuke Hayashi azt mondta, a sok visszajelzés ráerősített arra, hogy miben is erős igazán a Team Ninja. Szerinte ez a történelemben és harcművészetekben való finom elmerülés, amely izgalmas és feszült akciót eredményez. A Nioh 2-ben ezt nagy szabadsággal keverik, így személyre szabható karakterünkkel megtalálhatjuk azt a játékstílust, amely a legkényelmesebb. Új lehetőségeket is bemutatnak, például az új yokai-erővel, aminek a segítségével oldalunkra idézhetjük őrszellemünket a harcban.

Az első rész hibáiból tanulva változtatnak az ellenfeleken – különböző területekhez különböző fajták kötődnek majd, így nem érződik annyira repetitívnek a küzdelem. Hayashi szerint a bétatesztek során sokszor kapták azt a visszajelzést, hogy igazságtalanul nehéz lehet a harc, főleg a bossok ellen. Ennek megfelelően igazítottak a harcrendszeren, de nehogy azt higgyük, hogy ettől egyszerűvé válik a játék.

Tavaly a Sekiro: Shadows Die Twice kapcsán is felmerült az a téma, hogy vajon minden játéknak kell-e tartalmaznia könnyű és nehéz fokozatot, hogy bárki számára hozzáférhető legyen a sikerélmény. Hayashi felhívta rá a figyelmet, hogy a Nioh 2 nagy szabadságot biztosít, és minden helyzet (legyen szó szintről vagy bossról) többféleképpen megoldható. Finomítottak rajta a kezdetek óta, az igaz, de annyi eszközt adnak a játékos kezébe (akár a co-op módot is), hogy nincs szükség könnyítésre. A fő cél a szamuráj szamuráj elleni harc élményének megragadása volt, és ilyenkor nincsenek kiskapuk.

A Nioh 2 producere, Fumihiko Yasuda pedig azt erősítette meg, hogy nagyjából olyan játékhosszra kell számítanunk, mint az első rész esetében. Neki 55 órába telt végigvinni. Mi március 13-ától kelhetünk versenyre ezzel a számmal PlayStation 4-en.

7 komment - szólj hozzá!