Sikeres a Valve review bombing ellen vívott harca

Egy éve vezetett be egy új rendszert a Valve, amely arra hivatott, hogy megakadályozza a review bombingot: amikor a játék minőségén kívül álló okokból próbálják lepontozni azt a felhasználók. Most elemezték a rendszer működését.

A Valve lassan egy éve jelentette be, hogy új módszerekkel próbálnak fellépni a review bombingnak elnevezett jelenség ellen: azaz amikor rövid időszak alatt nagy mennyiségű, negatív felhasználói értékelés érkezik egy játékra a Steamen. Ahogy az új rendszer bevezetéséről mi is írtuk tavaly, a cél nem a negatív vélemények elnyomása volt, hanem a visszajelzések tisztességes működésének megőrzése.

Ha emlékszünk, a review bombing egyik tökéletes példája a Metro Exodus volt, ahol a játék egy korábbi részét földbe döngölték a Steamen a felháborodott rajongók, miután kiderült, hogy az Exodus egy évig csak az Epic Games boltjában lesz kapható. Ez az év egyébként épp most jár le.

A Steam review bombingot figyelő algoritmusa akkor lép közbe, ha hirtelen megnövekednek a negatív értékelések, és értesíti a moderátorokat az esetről, hogy eldöntsék: valóban bombing történt valamilyen off-topic indíttatásból (például politikai, kulturális okból), vagy a játék minősége okozta a felháborodást.

Mivel a bejelentés óta eltelt idő kiváló arra, hogy értékeljék az újítások működését, a Valve egy blogposztban foglalta össze, milyen eredményeket értek el. Hogy a rendszer kellően megbízható legyen, a Steam a játékfejlesztőkkel is együtt dolgozik, hogy megállapíthassák az értékelési anomáliák okát. A poszt szerint eddig 44 alkalommal volt szükség intézkedésre: ilyenkor az adott időszak összes pontozását elkülönítik, és nem is tüntetik fel ezeket az értékelésben.

A Valve sikeresnek ítéli a rendszert, amely 2020-ban ugyanígy fog tovább működni. Mivel a felhasználói értékelések a Steam egyik leginkább használt és legértékesebb funkciói, ezért fontos a fejlesztők és a vásárlók szempontjából is, hogy megbízhatóak legyenek, írja a cég.

12 komment - szólj hozzá!