Xbox Series X - 12 teraflop a cél

  • Írta: sirdani
  • 2020. február 24.
  • Hardver
Link másolása
Friss információk láttak napvilágot az SSD-vel és valós idejű sugárkövetéssel felvértezett next-gen konzolról, annak várható erejéről, illetve a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokról. Izgalmas évek várnak ránk!

Phil Spencer legutóbbi blogbejegyzése rengeteg érdekességet tartogat az Xbox-konzolok jövőjét illetően, szinte minden fronton érkeztek új információk az Xbox Series X-ről.

Elsőként a hardveres megoldások kerültek górcső alá. A friss beszámoló szerint az AMD Zen 2 és RDNA 2 architektúrának köszönhetően az új gép GPU-ja a 12 teraflopos határt is képes lehet majd megugrani, ami a duplája az Xbox One X teljesítményének. Csak hogy legyen mihez viszonyítani PC-fronton is, egy Nvidia GeForce RTX 2060 teljesítménye 12,9 teraflop körül alakul.

Emellett pedig még érkezik egy izgalmas újdonság is Variable Rate Shading (VRS) elnevezéssel, mely segítségével a fejlesztőknek lehetőségük lesz megszabni, hogy a GPU pontosan mivel foglalkozzon. Itt arra kell gondolni, hogy grafikus chipnek nem kell szükségszerűen a játékok minden egyes pixeljére ugyanannyi energiát fecsérelnie, hanem pontosan meg lehet neki határozni, hogy az adott cím során mely specifikus effektre fókuszáljon teljes erőbedobással.

Természetesen nem fog elmaradni a hardveres alapokon nyugvó ray-tracing sem, illetve a gép támogatni fogja a 120 Hz-es megjelenítést is, szóval nem csak minden eddiginél szebb, hanem még gördülékenyebb és folyékonyabb konzolos élményre számíthatunk majd. Az Xbox Series X továbbá rendkívül alacsony késleltetést ígér.

A generáció másik kiemelt fontosságú alkatrésze az SSD-alapú tárhely lesz, mely számos kényelmi funkciónak ad majd lehetőséget. Búcsút inthetünk például a hosszú percekig tartó töltőképernyőknek, a Quick Resume opciónak hála pedig egyszerre akár több játék közt is töltés nélkül ugrálhatunk oda-vissza.

A kompatibilitást érintő funkciókat sem érheti majd panasz, a gép képes lesz az összes korábbi Xbox-generáció címeit futtatni, ráadásul úgy, hogy az Xbox One-os játékok esetében nem igényel majd semmiféle plusz fejlesztői munkálatot egy-egy régebbi cím elindítása. Emellett pedig az előző generációs konzolokhoz vásárolt kiegészítők is teljes mértékben kompatibilisek lesznek az Xbox Series X-szel.

A Smart Deliverynek hála pedig minden játékot elég lesz csupán egyszer megvennünk, és utána biztosak lehetünk abban, hogy bármelyik konzolon is indítjuk el a kedvencünket - legyen az akár Xbox One vagy Xbox Series X -, mindig azt a verziót kapjuk, amelyik a gépünk tulajdonságaihoz a leginkább passzol. A cross-buy lehetőség egyébként a külsős fejlesztésű címeknél csak opcionális lesz, semmi esetre sem kötelező.

Végül pedig a hatalmas sikernek örvendő Game Pass szolgáltatásról is kiderült, hogy a következő generáció során sem intünk majd neki búcsút, sőt, a Microsoft a továbbiakban is elkötelezett a kínálat bővítése mellett.

60.
60.
Csoki80
Szép számok. kár hogy tartalmilag nem, vagy visszefelé fejlődnek a játékok amik majd ezen futnak. Nem csak a rajfécing egy játék... :-)
52.
52.
delphijos
#50: Megnyugodtam hogy nem mindenkinek 2080 dübörög a gépében, és emiatt vár ennél jobb konzolt, persze bagóért. Nekem egy Quadro M4000-et sikerült szereznem, de a PC gaming nálam kimerül olyan címekben mint pl. a Shadowrun. Arra meg több mint elég.
50.
50.
ADMlN
#44: Én még mindig a jó öreg 980Ti-jal harcolok és a jelenlegi GPU árak mellett szerintem idén is inkább az új konzolokra fogok költeni. Nem tartom magam különösebben árérzékenynek, de egyszerűen nem néznek ki annyival jobban PC-n a játékok, hogy indokoltnak érezzem a 2-3x-os hardware árakat.
49.
49.
Ra1D3n
#48: Szerencsére mindenki eltudja dönteni, hogy min akar játszani. Örülök, hogy megvan a választás lehetősége és nem kell konzolok hiánya miatt PC-n játszanom. Amennyit dolgozok PC-n napközben, már abszolút nem tudok úgy leülni elé otthon, mint előtte. Aztán nekem meg abszolút nem hiányoznak azok a baszakodások, mint amik voltak a Red Dead Redemption 2 PC-s megjelenésekor, de a múltból akár említhetném a Resident Evil 4-et is, hogy irányításilag milyen botrányos formában jelent meg PC-re, stb... Nyilván a konzol sem a megváltás, de az olyan embereknek akiknek tele a töke a PC-vel, vagy abszolút kerülik a PC-t otthoni környezetben, azoknak tökéletes.
48.
48.
user101
Szerintem meg rosszabb a helyet, mint 2013-ban és előrevetíti, hogy már most jobb minőségben játszom a jelenlegi konfigommal, mint amire a majdan megjelenő konzolok képesek lesznek... Ciki! Mi lesz itt bazze két év múlva ?! PS5pro és X-seriesX-2 ? :)))))))))) A Sony meg jó szokásához híven megint lemaradásban van. Hiába erősebb a box, mégis a PS-hez kell viszonyítani, mert arra lesznek csak játékok ... :)

Vegyetek PC-t és minden problémátok megoldódik... Már 2013-ban ezt kellett volna tennie mindenkinek... :(
46.
46.
frankdelgado
Szerintem 12 teraflopssal ütni fog a box. 1000 dollàr lesz,de vinni fogjàk mint a cukrot.
44.
44.
delphijos
Olvassa az ember itt az gyilkos vitákat, és olyan mintha mindenkinek minimum 2080 sli konfigja lenne. :). Aztán a Steam stat alapján meg az ilyen űberkártyák penetrációja meg a béka segge alatt van...
42.
42.
crytek
#41: Te milyen árakat nézel? 380ért már 2080Tit kapni
33.
33.
delphijos
Azért az is jó hír hogy ha már vett az ember pl. fasza kormányt, nem kell cserélni mint a mostani gen-nél.... ( bár talán ez már tudott volt, de azért jó a megerősítés ) Ami a teljesítményt illeti, lehet a real time ray tracinget még nem erőltetném annyira, de majd meglátjuk mennyi teljesítmény vesztést okoz, és mennyi “haszna” lesz ehhez képest.
28.
28.
#25: Most márciusban jön a Big Navi bejelentés, de még nem biztos, hogy lesz hozzá karittyó is, vagy csak power point rizsa.
18.
18.
Stranger
#11: Van konzolon boost órajel? Azt hittem ott fontos a fix órajel és emiatt nem lehet meglépni, de nem néztem utána.
Az biztos hogy a mai hardverek már máshogy működnek mint ami a konzolban. Egy új Ryzen procit kb. felesleges tuningolni, mert magától próbálja a lehető legjobb órajelet elérni. Ha megveszel rá egy bazi nagy hűtőt, akkor kicsit magasabb lesz a boost órajeled+tovább is fogja megtartani... és semmit nem kellett hozzá csinálnod csak hűtőt cserélni.
GPU-knál hasonló a helyzet...
17.
17.
tsulok
"Csak, hogy legyen mihez viszonyítani PC-fronton is, egy Nvidia GeForce RTX 2060 teljesítménye 12,9 teraFLOP körül alakul."
Ez az FP16 teljesítmény, az FP32 6.45.
16.
16.
Nem baj, ha erős lesz, hiszen elvileg több évig jól kell tudnia futtatni a játékokat. Ez viszont magával hozza azt, hogy ha ezt az erőt a játékok is ki fogják használni, akkor év végén nagy üzemben lapátolhatja PC-s és konzolos is a pénzt az iparba. Jön ugye a Big Navi és az Ampere (RTX3000) is, azokat meg ugyan úgy meg kell venni gépen is, ha valaki ott akar játszni.

Ami viszont piszkálja a csőröm az az, hogy ami fut One S-en is az biztos nem next gen játék. Majdnem 1.4 tflops-on is akkor futnia kell ugyan annak a valaminek, aminek 12-n. A többi 10.6 meg majd el lesz költve motion blur-re és chromatic aberration-re? Még szerencsé, hogy nem kötelező ennek így lennie...

Annak örülnék, ha döbbenetes mindenféle fejlődést látnánk minden platformon és alapból kérném azt a bevilágítást, ami ebben a generációban a trailerekben volt és megjelenésre meg valahogy mindig eltűnt. (Khm Anthem, Wacsdogsz, Uncsárted 4, Spider Man, R6Siege, Dad of War, Wicser 3 és minden platformon kb minden második játék.)
12.
12.
godach
https://news.xbox.com/en-us/2020/02/24/what-you-can-expect-next-generation-gaming/
11.
11.
tsulok
#6: Nem érzem ferdítésnek, ugyanígy szokta az AMD meg az Nvidia is közölni a teljesítményt. Itt még közelebb is van a valósághoz: PC-n nem feltétlen tartja a boost clockot végig, kicsit alámehet és akkor már papíron sem éri el a megadott teljesítményt. Konzolokon eddig nem volt ilyen, mindig tartotta a megadott órajelet (vagy kikapcsolt a gép).
10.
10.
ADMlN
"A friss beszámoló szerint az AMD Zen 2 és RDNA architektúrának köszönhetően..."
RDNA 2-t írt Phil a bejegyzésében.
6.
6.
RebornSoul
Azért a 12TFLOPS kicsit ferdítés a Microsoft részéről, mert nem egy tényleges értékről van szó, amit a hardver fixen nyújtani képes, hanem egy teoretikus maximális értékről, amit az RDNA architektúra okán adott esetben elérhet a konzol, ha egy játék kiválóan épít a konzol képességeire. Jó, persze ez végérvényben ugyanazt fogja takarni optimális esetben, de azért fogalmazhattak volna precízebben.

Én egyébként főleg azért várom a következő generációs konzolokat, mert azok határozzák meg mindig azt a technológiai alapot, amihez mérten a fejlesztők készítik majd a játékaikat (PC-re is). A PS4-One érában alig láttunk előreugrást szimulációs komplexitás, az interakció mélysége terén a roppantmónd gyenge CPU-k miatt. Most, hogy 8 magos, 16 szálas Ryzenek ketyegnek majd az új masinákban, lehet végre reménykedni.

Ja, plusz az új Xboxban elvileg lesz ultrawide támogatás, plusz a 60FPS lesz elvileg az új alapérték/sztenderd... és végre az SSD is alap lesz. Talán most először érzem úgy, hogy végre egy olyan konzolgenerációt fogunk kapni, ami terén nem lesz az az érzésem, hogy valamin spóroltak, hogy valami megoldással visszafognák a játékokat.

Persze ettől még ugyanúgy PC-s maradok. :)
5.
5.
Yanez
Néhány pityu a számok láttán most biztosan benedvesedik. :)
1.
1.
playstation4
Biztos erős lesz,vagyis ez várható tőle ugyanis újgenerációs
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...