Diablo IV - kannibálokról és kontrollerekről

Fejlesztői blogsorozatot indított a Blizzard, így néhány havonta alaposabban is betekinthetünk majd a Diablo IV kulisszái mögé. Az első posztban szó esett a felhasználói felületről, az irányítás személyre szabhatóságáról és az ellenfelekről.

Jókora infódömpinggel jelentkezett a Blizzard Entertainment csapata - a fejlesztők egy negyedévente jelentkező blogsorozat keretei közt mesélnek majd a Diablo IV alakulásáról. A játékról a 2019-es BlizzCon óta nem sok hír érkezett, most azonban megtudhattuk, hogy a stúdió dolgozói azóta sem henyéltek, épp ellenkezőleg: az ekkor kapott visszajelzéseket figyelembe véve számos változtatáson dolgoztak, hogy a PC-re és konzolokra egyszerre készülő akció-szerepjáték minden platformon tökéletesen gördülékeny legyen.

Angela Del Priore, a felhasználói felület vezető dizájnere elárulta, hogy a felszerelésünk és az eszköztárunk menedzselése során ezúttal is hatalmas figyelmet kapott a könnyű kezelhetőség és a tiszta átláthatóság. Ennek fényében tehát nem kell különböző méretű fegyverekkel és ruhadarabokkal tetriseznünk a hátizsákunkban és megmaradnak az eddig ismert színkódok is, ezek azonban a Diablo III-hoz képest jóval kevesebb kontrasztot kapnak majd, hiszen ez illik a játék esztétikájához.

A következő epizódban jóval nagyobb szabadságot kapunk az irányítást illetően is. Közkívánatra végre a PC-s játékosok is használhatnak kontrollert, de a hagyományos, egér-billentyűzetes kombináció is jóval szabadabb lesz, hiszen a széria történelmében először minden egyes képességet szabadon hozzárendelhetünk más gombokhoz. Ez azt jelenti, hogy a sima támadásunkat levehetjük a bal egérgombról, ezzel szétválasztva a mozgást és a támadást.

A kezelőfelülettel foglalkozó csapat hosszasan mérlegelte azt, hogy pontosan hol kapjon helyet a képességeket és az energiánkat jelző menürendszer. A hagyományos, alsó-közép elhelyezés ugyan többet kitakar az akcióból, de a dizájnerek mégis arra jutottak, hogy a PC-s játékosok, akik általában egy közeli monitoron játszanak, ezt a felállást preferálják, mivel a szem jóval kisebb utat tesz meg a képernyő közepén zajló akció és a lenti infósáv között. Konzolon azonban ez gyakran nem akadály, hiszen ezek a játékosok többnyire távolról, tévéképernyőn játszanak, ők tehát bal alul találják majd HUD-ot. Természetesen minden platformon változtatható lesz a preferált beállítás.

A blog második felében a Diablo IV szörnyetegeiről esett szó, melyeket a fejlesztők különböző családok szerint osztályoznak. Elsőként a kannibálokat ismerhettük meg, akik a játék egyik legprimitívebb, s egyben legvérszomjasabb ellenfelei lesznek. Ezek a rozsdás pengéket és cserzetlen bőrgúnyát viselő barbárok a közelharc mesterei és meglepően ügyesen használják ki a környező terep adta lehetőségeket.

8 komment - szólj hozzá!