Nem elég vonzó a Stadia az indie fejlesztőknek

Tavaly novemberben elindult a Google felhőalapú szolgáltatása, azonban eddig még nem kapott szárnyra. Habár sok nagy kiadó szerepelteti a Stadia kínálatában a játékait, az indie fejlesztők egyelőre kimaradnak a buliból.

A Google a tavalyi GDC-n jelentette be, hogy elindítja a Google Stadiát, ami egy felhőalapú szolgáltatás – a játékaidat akárhol játszhatod ezen keresztül, azok futtatásáért pedig a szolgáltató szerverparkja felel. Novemberben el is indult, a start azonban nem volt a legfényesebb: hibákról, be nem tartott ígéretekről szóltak az első beszámolók. A szegényes játékkönyvtáráért is sok kritika érte a platformot, jelenleg is csak 28 címmel rendelkeznek.

Utóbbit igyekszik is orvosolni a Google. Az ígéreteik szerint idén 120 játékot várhatunk a Stadiára (olyanokat is, mint a DOOM Eternal vagy a Cyberpunk 2077), ám a különböző indie fejlesztésű alkotások látványosan hiányoznak a felhozatalból. A Business Insider ennek a jelenségnek járt utána.

A lap különböző független fejlesztőket és kiadókat keresett meg, akik nagyon egybehangzó dolgokat állítottak. Az egyik visszatérő elem a pénz kérdése, amellyel, a beszámolók alapján, a Google nem bánik túl bőkezűen. Az egyik fejlesztő mesélt arról, hogy megkereste a Stadia csapata, de "míg máskor egy ilyen ajánlattal kínálnak valamit, amivel ösztönözni próbálnak, itt ilyen szinte nem is létezett." Egy kiadó szerint annyira jelképes az összeg, hogy a tárgyalások alatt fel sem hozták.

Az indie fejlesztők a pénzen keresztül forrást vagy biztonságot remélnek, azonban a Stadia esetén erről nem beszélnének – többen tartanak attól, hogy a Google egyszerűen csak kukázza a projektet, ha nem indul be igazán, mint az történt más kezdeményezéseikkel is.

A probléma harmadik összetevője a közönség. "Olyan platformokon akarsz jelen lenni, aminek van közönsége, hogy őket el tudd érni. Ilyen a Steam vagy a Switch" – mondják a fejlesztők, a Stadia azonban jelenleg nem rendelkezik széles felhasználótáborral.

A Business Insider megkeresésére a Stadia szóvivője, Patrick Seybold azt mondta, hogy azok, akikkel közreműködnek, nagyon is támogatóak, és mind a szolgáltatás sikerét akarják. Hozzátette, nem minden kiadó jelentette még be a stadiás játékait, úgyhogy van bőven mit várni.

Az újság ugyanakkor emlékeztet, hogy a Google partnerei az olyan AAA-játékokkal foglalkozó cégek, mint az Activision, a Bethesda, a Ubisoft vagy az Electronic Arts, akik elsősorban nem a független fejlesztésű játékokkal foglalkoznak, így a videojáték-ipar egyik jelentős szegmensét nem ők fogják elvinni a Stadiára.

5 komment - szólj hozzá!