Gépigény
DOOM Eternal - íme, a hivatalos gépigény
Úgy néz ki, hogy a legutóbb ideiglenesen közzétett gépigénnyel ugyan nem lőttünk túlságosan mellé, a hivatalosan közzétett specifikációk azért némileg talán barátibbak. Persze még így is nevetségesen nagyok az elvárások.
- Írta: sirdani
Friss hírek
Itt nézd élőben a ma esti State of Playt!
Újabb State of Play-adással készül a Sony, ráadásul a hardveres vagy üzleti bejelentések helyett ezúttal csak és kizárólag az új játékokról lesz szó. A félórás összeállításban tíz hamarosan érkező cím kap helyet.
Nem fejleszt több saját játékot a Sony Japan Studio
Lapértesülések szerint felhagy a saját játékok fejlesztésével a Sony legrégebbi stúdiója, a Japan Studio: a fejlesztőket szinte mind szélnek eresztették, az Astro Bot-sorozatért felelős Asobi Team pedig önálló csapatként folytatja.
2022 elején érkezik a Halo-sorozat
Az eredetileg tervezettnél valamivel később, 2022 elején indul az élőszereplős Halo-sorozat. A Showtime-féle adaptáció a jövő hónapban debütáló Paramount Plus kínálatát erősíti majd.
Kivágták a multit az új Dragon Age-ből
Noha eredetileg multiplayert is terveztek bele, lapértesülések szerint az Anthem buktája után az Electronic Arts megengedte a BioWare-nek, hogy végül kizárólag single player játék legyen az új Dragon Age.
Pokémon-livestreamre számíthatunk holnap
Beesett még egy livestream a hétre, a The Pokémon Company ugyanis bejelentette, hogy ők is készülnek egy húszperces műsorral a holnapi nap folyamán. Nagy bejelentésekre számítunk!
-
Itt nézd élőben a ma esti State of Playt! Tibi80, 4 órája
-
Késik a Cyberpunk 2077 következő nagy frissítése xanatos0911, 5 órája
-
Republic Commando - Switchen és PS4-en is Yami, 6 órája
-
Kivágták a multit az új Dragon Age-ből Neo1989, 7 órája
-
Ilyen gép kell majd a PC-s Days Gone-hoz Neotechtr, 7 órája
-
Werewolf: The Apocalypse – Earthblood teszt pgaboo977, 10 órája
-
Eastwood-retrospektív #3: A Jó, a Rossz és a Csúf filmkritika Blog Kratoska, 18 órája
-
Eastwood-retrospektív #2: Pár dollárral többért filmkritika Blog Kratoska, 18 órája
-
Vasárnapi Blog #021 Blog Kratoska, 18 órája
-
Eastwood-retrospektív #1: Egy maréknyi dollárért filmkritika Blog Kratoska, 18 órája
Friss blog
- Nate Hope Eastwood-retrospektív #5: Coogan blöffje filmkritika
Vidéki cowboy a modern nagyvárosban....
- C0m1n65un Stardew Valley és egy kis aniMonológ!
Sziasztok! A mai bejegyzés egyik jelmondata, hogy online kertészkedni igenis jó! ...
- Nate Hope Eastwood-retrospektív #4: Akasszátok őket magasra! filmkritika
Amerika válasza a spagettiwesternre. ...
- mumia76 Dishonored
Ez egy játék, aminek a végigjátszásával nagyon régóta tartoztam a világnak, még akkor is h...
- Nate Hope Batman: Az első év képregénykritika
A legenda születése....
Kommentek
Szólj hozzá!
A hozzászóláshoz be kell lépned.
Az a gépigény irreális és logikátlan lett volna, az engine-t és az előző játékot ismerve, illetve az új részt megvizsgálva és a fejlesztők nyilatkozatait figyelembe véve.
Idézek:
"Ennyit arról a kijelentésről, hogy még sokkal optimalizáltabb lesz a játék a 2016-os részhez képest. Elvileg több, mint egymillió sornyi kódtól szabadították meg az engine-t, annyira áramvonalasították, hogy hatékonyabban tudja kihasználni a régi és új grafikus kártyákat, illetve a processzorokat.
Ehhez képest azt látom, hogy minimum gépigénynek egy GTX 970 van megadva az 1080p/60FPS minimum grafikán való tartásához, ami nevetséges. 2016-ban, az első rész idején ugyanilyen kártyám volt, és az előd teljesen csutka max beállításokkal futott 1080p felbontáson, betonstabil 60FPS-sel (a két spéci extra beállítást, azaz a Nightmare Shadows és Nightmare Textures opciót leszámítva).
Na mármost a Doom: Eternal vizualitás terén bár fejlődött az elődhöz képest, de nem hiszem, hogy annyit, hogy az említett cím minimum beállításai a 2016-os Doom maximum beállításai fölött legyenek. A Doom: Eternal inkább a szimulációs komplexitása terén tűnik érdemleges előrelépésnek (fizika, környezeti interakció szintje, bejárható terület nagysága, stb.), azonban ezek sokkal inkább CPU-alapú, a CPU-t igénybe vevő feladatok.
Abból ítélve, amit láttam, a Doom: Eternal kb. High-on nézhet majd ki úgy, mint a 2016-is rész Very High-on (maxon). Ha pedig az engine-ben történt pozitív irányú változásokat, fejlesztéseket mindemellé figyelembe vesszük, akkor egy GTX 970-nek pont, hogy Very High-on kellene majd tudni futtatnia 60FPS-sel a játékot (persze alacsonyabb felbontasú textúrákkal a 4GB-os VRAM limit miatt), és nem pedig Lowon."
Nekem pl mindig fontos volt, hogy a textúra a lehető legnagyobb legyen, de mást meg pont az nem érdekelt, hogy közelebbről homályos a fal.
Kicsit nagy a full ultra grafika gépigénye, de nem baj. Amikor anno jöttek mindig az új id játékok, akkor is ez volt, de azért kisebb gépeken is jól lehetett játszani, meg amúgy is maguk, a játékok jók voltak. Így ezek a játékok mindig alapvető benchmark eszközök lettek nekem és amikor gépet újítottam, mindig feltettem őket újra, hogy megnézzem, az előző géphez képest hogy fut.
Egyébként van egy olyan sejtésem, hogy az új konzolok megjelenésével, vagy kevéssel utána PC-n is kell egy jót fejleszteni, hacsak nem valakinek most NASA szerű gépe van.
Két év múlva meg ezzel a gépigénnyel talán ez lesz az egyetlen játék, ami mindenkinek 120 fps-el megy a gépén.