DOOM Eternal - íme, a hivatalos gépigény

Úgy néz ki, hogy a legutóbb ideiglenesen közzétett gépigénnyel ugyan nem lőttünk túlságosan mellé, a hivatalosan közzétett specifikációk azért némileg talán barátibbak. Persze még így is nevetségesen nagyok az elvárások.
  • Írta: sirdani

Kommentek

#8
#7: *Az árnyékokat leszámítva, azok elvileg maradhatnak maxon.
#7
Ugyebár arról írtam, hogy a különböző körülményeket (a Doom 2016 gépigényét, a fejlesztői nyilatkozatokat, az engine-t ért optimalizációkat, illetve a Doom: Eternal technikai jellemzőit) figyelembe véve a Doom: Eternalnak egy GTX 970-nel nem minimumot kellene futnia 1080p 60 FPS-sel (mint ahogy az a kamu gépigényben volt írva), hanem max beállítások mellett. Illetve írtam, hogy max a textúrákat és esetleg árnyékokat kellene lejjebb venni a 4 GB-os VRAM limitből adódóan. Na, itt, a hivatalos gépigényben már pont ezt írják. :D
#6
Amikről az előző (kamu) gépigényes hír alatt teorizáltam, hajszálpontosan, precízen beigazolódtak - szerencsére.

Az a gépigény irreális és logikátlan lett volna, az engine-t és az előző játékot ismerve, illetve az új részt megvizsgálva és a fejlesztők nyilatkozatait figyelembe véve.

Idézek:

"Ennyit arról a kijelentésről, hogy még sokkal optimalizáltabb lesz a játék a 2016-os részhez képest. Elvileg több, mint egymillió sornyi kódtól szabadították meg az engine-t, annyira áramvonalasították, hogy hatékonyabban tudja kihasználni a régi és új grafikus kártyákat, illetve a processzorokat.

Ehhez képest azt látom, hogy minimum gépigénynek egy GTX 970 van megadva az 1080p/60FPS minimum grafikán való tartásához, ami nevetséges. 2016-ban, az első rész idején ugyanilyen kártyám volt, és az előd teljesen csutka max beállításokkal futott 1080p felbontáson, betonstabil 60FPS-sel (a két spéci extra beállítást, azaz a Nightmare Shadows és Nightmare Textures opciót leszámítva).

Na mármost a Doom: Eternal vizualitás terén bár fejlődött az elődhöz képest, de nem hiszem, hogy annyit, hogy az említett cím minimum beállításai a 2016-os Doom maximum beállításai fölött legyenek. A Doom: Eternal inkább a szimulációs komplexitása terén tűnik érdemleges előrelépésnek (fizika, környezeti interakció szintje, bejárható terület nagysága, stb.), azonban ezek sokkal inkább CPU-alapú, a CPU-t igénybe vevő feladatok.

Abból ítélve, amit láttam, a Doom: Eternal kb. High-on nézhet majd ki úgy, mint a 2016-is rész Very High-on (maxon). Ha pedig az engine-ben történt pozitív irányú változásokat, fejlesztéseket mindemellé figyelembe vesszük, akkor egy GTX 970-nek pont, hogy Very High-on kellene majd tudni futtatnia 60FPS-sel a játékot (persze alacsonyabb felbontasú textúrákkal a 4GB-os VRAM limit miatt), és nem pedig Lowon."
#5
#2: Az előző részhez képest grafikailag a legnagyobb változás szerintem, videók alapján, a több nagyobb méretű map lesz. Majd meglátjuk mit bír majd a kis 970-em. Fukarkodom még cserélni...
#4
#2: Hát igen, mindenki szem elől téveszti azt a tényt hogy ezt a játékot stabil 60 fpsre készítették. Persze hogy izmos vas kell alá. Más játékoknak a 30 fpst lövik be amikor megadják ezeket az igényeket. De szerintem ez is lesz annyira jól optimizalva mint az előző rész. 8 nap és kiderul.
#3
#2: Persze. Meg egész biztos, hogy be lehet állítani bármilyen igényre jól. Meg ilyenek, hogy nem 8xMSAA használattal megy az ember és esetleg leveszi az árnyékokat mega ultráról és egyes hasonló egyéni beállítások nagyot tudnak lendíteni a teljesítményen. Meg egy Doom nem úgy fog kijönni, hogy annyi beállítás van benne, hogy GFX ON/OFF, úgyhogy mindenki csinálhat magának custom grafikát.
Nekem pl mindig fontos volt, hogy a textúra a lehető legnagyobb legyen, de mást meg pont az nem érdekelt, hogy közelebbről homályos a fal.
#2
Szerintem ez eros tulzas, az osszes. Nagyon jol optimalizalt volt az elozo doom is, es ez is az lesz. Itt persze a 60 fps elerese miatt ugrottak meg a gepigenyek, de ha csak 45 fpsel megy akkor sincs semmi.
#1
No, most mindenki válogathat magának. Nekem, az 1440p, nagy grafika 60 talán meglesz, de ha nem, akkor így jártam és játszhatom 1080p-ben.

Kicsit nagy a full ultra grafika gépigénye, de nem baj. Amikor anno jöttek mindig az új id játékok, akkor is ez volt, de azért kisebb gépeken is jól lehetett játszani, meg amúgy is maguk, a játékok jók voltak. Így ezek a játékok mindig alapvető benchmark eszközök lettek nekem és amikor gépet újítottam, mindig feltettem őket újra, hogy megnézzem, az előző géphez képest hogy fut.

Egyébként van egy olyan sejtésem, hogy az új konzolok megjelenésével, vagy kevéssel utána PC-n is kell egy jót fejleszteni, hacsak nem valakinek most NASA szerű gépe van.

Két év múlva meg ezzel a gépigénnyel talán ez lesz az egyetlen játék, ami mindenkinek 120 fps-el megy a gépén.