Bemutatkozott a DirectX 12 Ultimate

A Microsoft bemutatta a DirectX 12 új változatát, amely arra hivatott, hogy egységes nevezőre hozza a legújabb videokártyák és az Xbox Series X grafikus funkciókészletét.

A Microsoft szerint ha egy videokártya megkapja az alábbi képen is látható logót, akkor "az összes következő generációs grafikus funkciót támogatni" fogja, vagyis a gyakorlatban azokat, amelyekkel az Xbox Series X is rendelkezik majd. Ezen fícsörök közé tartozik a DirectX Raytracing (DXR), a variable rate shading (VRS), a mesh shaderek és a sampler feedback funkciója.

A DirectX 12 Ultimate lényege, hogy "egyetlen csomagba hozza össze ezeket, így a fejlesztők egyetlen kulccsal férhetnek hozzá a következő generációs grafikához PC-n és Xbox Series X-en". Fontos megjegyezni, hogy a DirectX 12 Ultimate nem okoz majd kompatibilitási problémákat: ha egy játék DirectX 12 Ultimate-támogatást élvez, tehát kihasználja a fenti funkciókat, tökéletesen fut majd azokon a hardvereken is, amelyek nem kapták meg a DirectX 12 Ultimate plecsnijét, mindössze arról van szó, hogy ezekről az elemekről le kell majd mondania a játékosnak.

A DirectX 12 Ultimate a Windows 10 következő nagyobb frissítésével (20H1) érkezik, az NVIDIA és AMD is bejelentette már a támogatását.

2 komment - szólj hozzá!